• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies Sandy Bridge

Demolisher

Junior Member
He mensen,

het word tijd voor een nieuw systeem in de beer. Dit keer gaan we een brug slaan met de toekomst. (hahah, Bridge, leuk dat iig 1 iemand hem leuk gevonden vind)

Mijn oog was oorspronkelijk gevallen op een P67 Sabertooth van Asus, maar na het zien dat zijn fase voeding uit 8+2 bestaat, en niet uit de gebruikelijke 12+2 ben ik wat sceptischer geworden. Op Bit-tech, mijn favoriete review site als het om hardware gaat, kwam de P67P8 als beste uit de bus. Echter ook die had een 8+2 fase voeding.

Na wat speur en zoekwerk blijkt dat de Asus Evo net wat meer voordelen heeft als de gewone P67P8 (lees: 2 netwerk aansluitingen 12+2 fase voeding ed.).

als geheugen ziet het Vengence 1600 cl9 van Corsair er zeer appetijtelijk uit. Lees de review maar eens op Hardware.info, en kijk dan gelijk even op Bit-tech.net voor het artikel waarin staat beschreven wat voor ram je het beste in je nieuwe Sandy Bridge systeem kan stoppen.

Voor de luie mensen: Het schijnt dat sneller ram (lees: boven de 1866Mhz) een zeer marginaal verschil maakt in alledaags gebruik. Er word geadviseerd om, afhankelijk van buget en gebruikers verwachtingen een set te nemen van 1600 of 1866 mhz. Of je dan kiest voor een Cl10 - Cl 9 of een Cl8 zou je moeten laten afhangen van de prijs. Voor een paar euro meer, een betere timing is doen, scheelde het meer als 10 euro, laat het dan maar zitten, dat is het niet waard.

Wat mij vooral interessant leek waren de Evo, Vengence Cl9 en de I5 2500K

Maarja, een mens kan maar zo veel lezen, en het internet is te groot om helemaal door te spitten.

Jullie hebben ongetwijfeld je eigen mening hierover, en die zou ik dan ook graag willen horen. Laat me weten wat je van deze componenten denkt, en spuw je voorkeur, en natuurlijk ook je afkeur. Probeer wel alles te onderbouwen. To all the fanboys, please don't comment.

Evo : ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - ASUS P8P67 EVO
Best memory Sandy Bridge: http://www.bit-tech.net/hardware/mem...sandy-bridge/1
HWI reviews Vengence: review: Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 review
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde het net zeggen, je kijkt wel naar leuke moederborden waar je eventueel lekker mee zou kunnen clocken maar neemt een processor waar geen oc potentieel in zit.

Wees ervan bewust dat alle niet K processoren een limiet hebben qua overclocken, en dat stopt al bij +- 107 bclk, dus dat is niet veel! Als je niet van plan bent eraan te zitten kun je ook een cheaper moederbordje nemen, dan maakt dat hele fase voeding vrij weinig uit!
 
denk dat hier toch ook evo word

alleen proc nog groot zwart gat
alle k proc levertijden onbekend oc doe ik eigenlijk nie echt maarja welke dan te nemen
2300
2400
2400s
2500
2500k
2600
2600k

arwin
 
Als je niet OC hoef je ook geen duur bordje te nemen, koop er dan 1 voor een leuke prijs waar de features opzitten die jij wil, zoals bijv USB 3.0 / SATA 3.0 en eventueel Crossfire/SLI mogelijkheden.

Als je mag kiezen zou ik uit de 2500k of 2600k kiezen, als je hierop niet wilt wachten is de 2600 altijd de leukste natuurlijk.
 
bordjes al beetje zitten bekijken maar de opties die ik wil (sli bijv.) komt je toch weer in de medium prijs klasse uit
de 2600 word redelijk ingemaakt door de 2500k als ik de revieuws een beetje lees

Arwin
 
Als je de 2500k lekker gaat clocken dan is de 2600 helemaal nergens meer, de 2600 kan heeft namelijk een limiet, en die heb je al gauw bereikt. Dus als je kunt wachten, lekker gaan voor de 2500k of 2600k! :)
 
Freddy,

ik krijg al 2 dagen deze melding

Betaling niet geslaagd of geannuleerd.

Bedrag xxx.xx EUR
Resultaat: Betalen met iDEAL is nu niet mogelijk. Probeer het later nogmaals of betaal op een andere manier.

is het Highflow, of ABN?

Edit:

Om alle onzin achter met laten.... nu maar met bank overboeking betaald.
centjes zijn al van mijn rekening af :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan