• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies over het een en ander

Bose321

Web developer
Beste allemaal,

Het is alweer een tijdje dat ik hier geweest ben, en ik heb sinds kort weer wat motivatie gevonden voor het casemodden van mijn HAF 932. Het is een hele waslijst, so bare with me please! :D

Vorige zomer heb ik de deuren(?) aan de zijkant zwart gespoten aan de binnnenkant. Het idee was toen om een volledig zwarte case te creëren met wat witte accenten. Momenteel moet de hele binnenkant nog gespoten worden (hopelijk deze zomer).

Wat ik nu heb: http://idrift.nl/specs/images/pc/big/7.jpg

Er zijn wat roosters aan de voorkant wit gemaakt en aan de achterkant zijn de shield plates (als ze zo heten) ook wit gemaakt. Het is dus de bedoeling dat alles dat standaard grijs is (binnenkant en achterkant) zwart wordt.

Teven zijn de HDD houders wit gemaakt voor de toekomstige accenten:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/535852_10150722269878248_670272295_n.jpg

Eigenlijk is verder de PC van binnen een grote zooi van kleuren. Het moederbord zit vol met koper en blauwe dingen, de twee videokaarten zijn vergezeld met een grote koperen heatsink met een blauw of rode PCB die zichtbaar is. Alle kabels van mijn HX520 voeding zijn ook nog in zwart of een mix van kleuren. Valt dit (makkelijk) te sleeven zonder alle kabels los te halen van hun connector? Ik zou graag witte kabel sleeves hebben als accent, dat zou denk ik wel mooi staan.

Een wat oudere foto om dat te laten zien: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320209_10150288277088248_1094480989_n.jpg

Het volgende punt waar ik wat anders voor wil zijn de casefans... Ik dacht 1-2 jaar geleden dat blauwe LEDS wel leuk waren, maar daar ben ik nu wel overheen... Zie https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/296138_10150288279778248_1019270531_n.jpg

Om het hele zwart/wit thema door te voeren heb ik deze fans op het oog: Fractal Design Silent R2, 120mm - Prijzen - Tweakers

Daar wil ik er dus 4 voor op de zijkant, en 1 als exhaust in 140MM versie.

De HAF 932 heeft standaard 230MM fans boven en voorin ook nog. Deze is voorin geleverd met een rode LED, welke nogal vloekt nu. Heeft iemand enig idee of er een alternatief voor deze fan is (zonder LED), liefste in zwart en wit?

De GPU's worden waarschijnlijk binnenkort vervangen door een enkele 670 of iets uit de 700 serie van nVidia, dus kan wel blijven zo. De enorm grote CPU koeler is ook nog zoiets, die past er ook niet meer bij. Als vervanger had ik deze op het ook in de zwart/wit combinatie: Phanteks- PH-TC12DX Deze schijnt wel aardig te koelen en zou IMO perfect passen in mijn thema.

Nu ik toch vraag over wat dingetjes, ik ben op zoek naar rubber grommets voor mijn HAF932 om de kabels zo nog wat mooier weg te werken. Ik heb overal gezocht, maar kan er niet echt wat op vinden...

Ik zal maar een einde aan mijn boek maken. :) Ik stel het erg op prijs als iemand mij kan helpen met een paar van mijn punten!

Bij voorbaat dank,

Gerben
 
qua leds in fans kun je die meestal heel eenvoudig eruit slopen ze zitten meestal toch apart vast met een kabeltje, dus gewoon dat kabeltje doorknippen en led licht is weg, qua kleur zou je ze kunnen spuiten naar een andere kleur.
 
De behuizing kan je sowieso spuiten.
Met het spuiten van het roterende gedeelte moet je wat voorzichtiger zijn omdat je hem niet uit evenwicht wilt spuiten natuurlijk.
Dan gaat hij snel naar de kloten en alleen maar herrie maken.
Het kan wel, maar dus beetje opletten dat je hem mooi gelijkmatig houdt.
 
De behuizing ga ik spuiten zodra het weer het een beetje toelaat denk ik. Ik gok het er maar niet op om die fan de spuiten, vind het wel prima zonder LED.

Wat ik ook nog wil vermelden is dat mijn huide fans aan de zijkant nogal gehorig zijn en ik echt voor stilte wil gaan. Als het goed is zijn de huidige fans ~19dBa per stuk (wat nu vast wel iets meer zal zijn na die jaren), waar de nieuwe fans die ik wil 15dBa zijn. Dit zal hopelijk wel wat schelen.

Ik heb ooit gelezen dat de 230mm fans van de CM ook vervangen konden worden door een 200MM versie en dat de blades even groot zijn (klinkt beetje ongeloofwaardig). Zou iets als dit: BitFenix 200mm Fan Spectre - All White werken?
 
Kan je uit ervaring vertellen dat 200 MM fans niet lekker gaan passen. Geprobeerd met 200MM NZTX fans zwart met witte bladen.

Heb hier eventueel nog 1 zwarte fan over (komt ook uit een haf 932). En anders nog 3 200 MM NZTX fans als je het toch wilt proberen.

Betreft de rubberen gommetjes ben ik ook nog aan het uitzoeken (wss IKEA of een bouwmarkt die iets soortgelijks heeft)
 
Ik heb ook nog een zwarte fan over van mijn zijkant. Past die gewoon voorin?

Zou je die rubberen grommetes gewoon op maat kunnen maken? Lijkt me dat je moeite krijgt met die rondingen enzo...
 
Kan je uit ervaring vertellen dat 200 MM fans niet lekker gaan passen. Geprobeerd met 200MM NZTX fans zwart met witte bladen.

Heb hier eventueel nog 1 zwarte fan over (komt ook uit een haf 932). En anders nog 3 200 MM NZTX fans als je het toch wilt proberen.

Betreft de rubberen gommetjes ben ik ook nog aan het uitzoeken (wss IKEA of een bouwmarkt die iets soortgelijks heeft)

die 200mm fans van NZXT zijn eigenlijk 180mm daarom kopen mensen vaak 200mm fans voor in phantoms maar passen dus niet :p
 
Ja die past ook voorin, zijn 3 dezelfde fans qua maat.

Als ik wat vind betreft rubberen grommetes zal ik het je laten weten.
Thanks, dan zal ik die fan eens zoeken en vervangen.

Heeft iemand hier ervaring met de fans die ik van plan ben te kopen? (Fractal Design Silent R2, 120mm - Prijzen - Tweakers) Hoor je 4 15dBa fans aan de zijkant veel minder dan 4 19dBa fans?

Nog iets; zijn er stoffilters die in de HAF 932 passen, of kan ik hier iets op maat voor maken? Zal dit airflow belemmeren?
 
die 200mm fans van NZXT zijn eigenlijk 180mm daarom kopen mensen vaak 200mm fans voor in phantoms maar passen dus niet :p
Het scheelt maar een paar mm uiteindelijk (dat is is het rare)

@bose321
Betreft de fans ja het scheelt wel iets maar niet giga veel 20 dBa is al vrij zacht.

Er was ooit een fabrikant die ze maakte, kan ze alleen niet terug vinden. vaak is het niet bevorderlijk voor je airflow.
 
Elke stijging van 3dB in geluid betekend een verdubbeling van het geluid.

Om te vergelijken, 30dBa komt overeen met iemand iets in zijn oor fluisteren. Alles onder 30 dBa is dus amper waarneembaar.
 
Laatst bewerkt:
Dat moet 3db zijn, dat is een verdubbeling. Overigens is het zo dat fans zelf over het algemeen zeer stil zijn (met de nodige uitzonderingen natuurlijk ;)). Wat vooral lawaai maakt is wat er voor of achter de fan staat/hangt. Zelfs al is het maar een bijengraatje, de lucht die daar door 'geperst' wordt maakt meer geluid dan je fan zelf. Hetzelfde met een radiator, het is omdat de lucht door de radiator geduwd/getrokken wordt dat het lawaai maakt. Daarom, staar je niet blind op wat de fan specs zeggen, want die zijn bijlange zo bepalend niet als de airflow en druk wat geluidsproductie betreft.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
U Advies aub: Het moet gewoon stiller en koeler Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan