• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies over grootte radiator voor koeling cpu en gpu overclocked

ittlebun

New member
Beste mensen,

heb volgende loop (nog niet ingebouwd):

1x 360 phobya g-changer 1.2 radiator (1/2id slangen), mcp350 pomp met xspc top/res.
3x yate loon 2000rpm fans voor radiator aangestuurd door fancontroller
1x cpu watercooler I7 920 (Aquacomputer cuplex kryos HF)
1x gpu fullcover watercooler ati HD5870 (EK Water Blocks EK-FC5870 V2 Acetal+Nickel)

wil beide overclocken...920 naar min. 4ghz..en HD5870 maximaal

vraag: is 360 genoeg? of moet er nog een 120rad bij?
en zo ja...heb ik dan genoeg aan deze pomp (ivm flow)?

IK WIL WEL GOEDE LAGE TEMPS HOUDEN.

dank jullie voor jullie antwoord
 
De pomp is in ieder geval genoeg om 2 radiatoren goed van vloeistof te voorzien.
Al ben ik niet heel erg bekend met de restrictie van je CPU blokje, maar doorgaans moet een MCP350 voldoende zijn voor het gros aan set-ups.

Een 360 radiator is in principe voldoende voor die twee componenten. Die Phobya presteert net iets minder dan een RX360 en is dus een goede radiator in ieder geval.
Wellicht dat je temps wat hoger uitkomen met de overclock, maar dat valt van te voren niet echt te zeggen. Je hebt in ieder geval goede fans erbij dus mocht lawaai je niet veel uitmaken kunnen die altijd nog een standje hoger.
 
dank je sanders voor je antwoord....dat cpu blokje is highflow (HF versie) en zou ongeveer dezelfde restrictie hebben als een EK blokje..
ik ga even proberen hoe dit dan werkt en als nodig zal ik er wel een 120mm extra tussen plaatsen.
dank je nogmaals...
gr
 
update van mijn configuratie

Yep ben van mijn thermaltake setje/kast afgestapt..eindelijk

hier dus een paar foto's van mijn nieuwe WC setje in aanbouw...alles zal straks watergekoeld worden behalve de psu...heb ook een flowchart toegevoegd van hoe de flow moet gaan in de twee loops met twee pompen en 2 reservoirs...hoop dat ik het goed heb gedaan..ps..de onderste 140mm rad wordt gekoeld door een 2000rpm fan (niet te zien)

maar heb een vraagje voordat ik de slangen ga aansluiten..

welke aansluitingen moet ik hebben voor de 3x koolance 33 RAM coolers gebruiken? ik heb 1/2ID slangen (19/13mm)..wat ik ook probeer niks past! advies?

thanks voor jullie antwoord....
paulo
 

Bijlagen

  • IMG_2540.jpg
    IMG_2540.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 26
  • IMG_2541.jpg
    IMG_2541.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_2536.jpg
    IMG_2536.jpg
    107,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG_2542.jpg
    IMG_2542.jpg
    124,8 KB · Weergaven: 24
  • IMG_2537.jpg
    IMG_2537.jpg
    105,1 KB · Weergaven: 23
  • IMG_2539.jpg
    IMG_2539.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 22
  • pc_chart.jpg
    pc_chart.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Als ik het laatste schemaatje bekijk dan denk ik dat het wel goed gaat maar je hebt
in de gaten dat de 45° koppeling op je cpu block (hoogstwaarschijnlijk) je ingang is ?

Ik ken het block niet maar bij de meeste blocken met een gat precies in de midden
boven de core(s), is dat de ingang als ik de verhalen hier op HF zo lees.

Beter vroegtijdig waarschuwen dan een "hé, je hebt het verkeerd" als er straks meer
foto's komen toch ? ;)
 
ja ik weet dat de onderste de ingang is..daarom is dat het eerste punt NA de radiator....daarna nar beneden naar de GPU en vandaar naar de pomp/res en dan weer omhoog naar de rad...heb ik het nu goed gedaan? of begrijp ik je verkeerd...maar bedankt voor je tip.
is 45 graden koppeling niet goed voor de flow als ingang? dank je voor je antwoord.
 
Als ik je volgorde zo (vluchtig) lees valt me verder niks verkeerd op.
En of die 45° aan de ingang kwaad kan ... Ik schat van niet, maar mogelijk kunnen
de "HF goeroe's" daar meer over vertellen ;)

Ik ben ook nog niet zo lang bezig en geef m'n ogen hier goed de kost :p
 
Kan verder geen kwaad.
In de regel zijn veel 90 of 45 graden fittingen wel flow beperkend, maar je moet er al heel veel in je loop hebben wil dit echt een probleem worden.

Ik zie wel dat je direct na je pomp een 90 graden fitting hebt geplaatst.
Het is beter om hier 2 cm recht uit te laten komen, zodat de pomp zijn druk een beetje kwijt kan voordat hier een 90 graden bocht komt.
Deze extender is precies 2 cm en voldoet daar dus gewoon voor. Een iets duurdere oplossing is een Bitspower snake, deze maakt een flauwe 90 graden bocht, dus heeft hetzelfde effect. Let wel dat hier nog een fitting bovenop moet. Al met al dus wat prijziger.
 
beste wwwicked..ja dat weet ik..maar dat is mijn probleem..de ruimte tussen de 3 ram rijen is te klein om normale 1/2 id aansluitingen te gebruiken..ik zoek dus een oplossing met verlengers? en hoeveel dan?kan iemand stap voor stap aangeven op welke ram wat voor aansluitingen moet? dank je..ik heb dus in totaal 6 aansluitingen...

@sanders...dank je voor de tip...ik ga de aansluiting aanpassen en mischien de pomp/res naast het board plaatsen..dan kan ik twee rechte aansluitingen gebruiken toch? kan ik trouwens bij mijn GPU ook een verlenger gebruiken? want ik kan geen normale aansluitng gebruiken ivm achterplaat op de GPU..kan ik hier ook een verlenger gebruiker?
 
pauloacoelho, is zoiets niet mogelijk? Daarvoor zijn ze namelijk gemaakt als het goed is:

i7282h.png
 
heb ik geprobeerd..de buitenste 4 aansluitingen zijn het probleem niet..maar de twee in het midden..ruimte is te klein...de middelste drukken de buitenste naar buiten...iemand een idee??

Added after 20 minutes:

kwam dit tegen:
Koolance Sliding 180-Degree "U" Connector CNT-MEAU

past dit ook op mijn triple channel ram..bij mij is er immers een slot tussen per ram module.op de afbeelding is alles tegen mekaar.....thanks voor jullie antwoord...
 
Laatst bewerkt:
update van mijn projectje...alles staat nu op een aparte loop...behalve de GPU en CPU..daar ga ik iets aparts mee doen..iets extreems...komt op andere loop!...(hint: phobya xtreme 1260 met 4x 220mm fans met laing ultra pomp in aparte rack met externe voeding!)
en guys? heb ik de slangen op de juiste volgorde aangesloten? is echt een werk geweest...vooral die beeeepppp! waterblokken voor het geheugen...die blokken bleven gewoon niet aan mekaar gekoppeld! uiteindelijk heb ik ze waterdicht gekregen..hdd;s ging makkelijk en ook het moederbord was makkelijk....hoop alleen dat ik alles in de juiste voldgorde heb gezet..oops...
tips..???

ps...let niet op de stof op de bodem van de kast...dat is er nu uit..de kast stond een tijdje open ivm de inbouw en lektest....heb net de loop voor de cpu/gpu besteld...wordt extreem..en ik heb uv lights besteld voor de kast omdat de zwarte slangen UV actief zijn..ik ben benieuwd!
enig tips waar ik de UV moet ophangen/plakken?

IMG_2896_resize.JPGIMG_2899_resize.JPGIMG_2901_resize.JPGIMG_2902_resize.JPGIMG_2903_resize.JPGIMG_2904_resize.JPGIMG_2906_resize.JPGIMG_2908_resize.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_2896.jpg
    IMG_2896.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2901.jpg
    IMG_2901.jpg
    125,4 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2890.jpg
    IMG_2890.jpg
    100,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2897.jpg
    IMG_2897.jpg
    120,3 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2893.jpg
    IMG_2893.jpg
    114,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2895.jpg
    IMG_2895.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2904.jpg
    IMG_2904.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2908.jpg
    IMG_2908.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2900.jpg
    IMG_2900.jpg
    125 KB · Weergaven: 1
  • IMG_2894_resize.JPG
    IMG_2894_resize.JPG
    222 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan