• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies over combinaties van producten voor eerste WC Build

Asphiax

New member
Hallo allemaal,

graag zou ik jullie mening willen vragen over de volgende combinaties van producten voor mijn eerste WC Build. Ik ben nu mijn "oude" Q6600 aan het gebruiken voordat ik een nieuwe I7 950 aan ga schaffen. ik wil mijn lessen niet leren op mijn nieuwe CPU.
Ik ga (nog) geen dikke graka's erin zetten maar wil wel zoveel mogelijk een toekomstige uitbreiding in het achterhoofd te houden.

Ben een paar dagen aan het lezen geweest en heb zelf hetvolgende winkelwagentje samengesteld.
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - Dual bay setup

Het gaat om de combi van de XSPC kit en de GT280.
Ik heb namelijk een K62 lancool en wil dezelfde truc uithalen als Sjaak en de fans bovenop gebruiken voor de Black Ice Stealth 280 rad. Alleen zit ik dan wel met een 2e rad die ik eigenlijk niet wil gebruiken (geen ruimte in mijn kast ervoor, maar wel gelijk een eventuele uitbreiding in huis)

Wat denken jullie gaat dat lukken om die 240 te vervangen voor de 280 ? vooral op aansluitingen gebied ben ik nog een echte n00b.
Of is het misschien beter / goedkoper om dan voor losse onderdelen te gaan ipv de XSPC kit?

ik hoor het graag !
 
Hey ! bedankt voor je reactie!

Heb ik aan dit setje ook genoeg als ik ga overclocken ? Heb ik dan de 2e rad nodig of niet?
Moet ik nog andere aansluitingen hebben als ik die 280 wil aansluiten ?
 
K.3nny, kna je misschien een link geven naar welke aansluitingen ik nodig heb voor mijn stealth 280 icm de slang van de xspc kit?
Heb wat foto's gemaakt van wat de leukste build voor mij sinds tijden aan het worden is, eindellijk weer een leuke uitdaging!
Grt
Asphiax
 
Pics tot zo ver !

20j36eb.jpg

Dit is mijn Base OC met een Q6600 G0 at 3.52 Ghz.
nd28g6.jpg


ic8ly9.jpg


2zid7gx.jpg

pretty standard !

1037kg9.jpg

Fans on top , die gaan er dus af !
214r4ed.jpg

Fannetje hier, fannetje daar !
9as2eq.jpg

gaat allemaal maar net

NU ff flinke sprong voorwaarts !
rw5f9h.jpg

Black Ice Stealth rad bovenop, met de standaard fans eronder.
Mobo supplement power connector (linksboven) past op de 0.1 milimeter.
2q9gvtk.jpg

Waterblock ... Hoever moet je de veren aandraaien ?
2wlwmxz.jpg

Hier heb ik dus mijn extra fittingen nodig!
f4oc9i.jpg

Met de kap erop, past echt net !!!

Ik heb dus die extra fittingen nodig, het moeten dezelfde zijn als in het XSPC 750 Kitje.!
ze heten : 1/2 barbs (fits 7/16 hose)
de eerste (1/2) kom ik wel uit maar die 7/16 (is de slang dat snap ik!) maar welk formaat?

grt

Asphiax
 
Hey Sanders,

You like? Moet je nagaan hoe de foto eruit zal zien als er een mooi kleurtje doorheen flowed!
Maar dat gaat niet omdat ikke nie begrijpe die fittings....
Heeft iemand misschien een manual over die slangen? ik steven af op een OD aan ID op dit moment.!
Wil hem zo graag afmaken!
Asphiax

Highrez : http://i56.tinypic.com/289g1mp.jpg
Goed idee voor die sleeving, gaat ik eens even nazoeken!
Grt
Asphiax
 
Thanks voor jullie hulp gasten! Volgende build maar een hele loop zelf samen stellen dan weet ik iig wat ik erbij moet kopen.
ik ben voor de 1/2 met G1/4 gegaan. heb ergens diep in google een vermelding gevonden dat XSPC een andere maat slang gebruikt maar dat dat op een 1/2 od fitting moet passen. Meten is weten maar als je slang net even vervormd is dan meet je zo een paar extra mm.
rekenen dus. ik kom daarmee uit dat de slang een ID heeft van 11.1125 mm, de 1/2 od fitting is 12.7mm. Volgens mij moet dat lukken.
3/8 zou te klein zijn (9.5mm) Ik laat het wel even weten, en post wel weer wat pics dan.
laters !
 
Je hebt m'n info in ieder geval opgepakt zo als ik het bedoeld had ;)

Een beetje rek zit er natuurlijk altijd wel in een slang dus als je ook een paar
aardige klemmetjes gebruikt moet het nu helemaal goed komen lijkt me.
 
Je hebt m'n info in ieder geval opgepakt zo als ik het bedoeld had ;)

Een beetje rek zit er natuurlijk altijd wel in een slang dus als je ook een paar
aardige klemmetjes gebruikt moet het nu helemaal goed komen lijkt me.

Soms kan het zo simpel zijn, ff stoppen met zoeken en terug naar af en METEN!
Thansk voor je hulp!

@

XSPC kit gebruikt dit slang formaat: 7/16 ID met 5/8 OD.
Dan kan je dus deze schroeffittingen bij gebruiken:
11MM (7/16 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black BP-MBCPFD-CC6
11MM (7/16 ID - 5/8 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Silver Shiny BP-CPFD-CC6
11MM (7/16 ID - 5/8 OD) EK-PSC Fitting 12mm - G1/4
11MM (7/16 ID - 5/8 OD) EK-PSC Fitting 12mm - G1/4 Black

Als je normale fittingen wilt gebruiken met slangklem, moet je idd 13mm ID (of te wel 1/2" ID) fittingen nemen met 5/8" slangklem
:)

Class A information!!! Mucho gracias !
Ik moet dus mijn bestelling aanpassen ik wist niet dat er zo veel verschil zat tussen klem en schroef fittingen. Ik heb nu schroef besteld met de dimensies van een klem fitting. Gaat ik gelijk achteraan! Ahhh het leven als een n00b !!!
Grt
Asphiax
 
FF een update !
alles draait en lekker ook !
hier wat picz
14jpxmf.jpg

nieuwe sentry erin, alleen beetje jammer van het reservoir, je kijkt eigenlijk tegen een stuk van de pomp aan. had mooier geweest als het "clear" was geweest.
2dl0ugp.jpg

er zitten wel uv lampen in maar de tube licht niet op zoals ik verwacht had, ook als ik alle ledfans uit zet. ik heb wat tygon clear besteld die gaat er binnenkort in. de tube die bij de kit zat is erg ondoorzichtig. volgende build maar een uv buis gebruiken.
rlw2mp.jpg

2uorrcl.jpg

er zit nu dus een 280 rad in de kap en een 240 op de achterkant. heb even een snelle oc gedaan en draai nu mijn 2,4Ghz Q6600 op 3,6Ghz met alle fans op 500 (behalve ocz ram) en temps die niet boven de 51 graden uit komen. Op air zat ik op max 3,52Ghz met 72 graden :icon_super:
w4ili.jpg


Erg veel plezier gehad en het is helemaal waar! als je gaat beginnen met watercooling neem dan gelijk goede spullen want als je eenmaal "hooked" bent ga je toch alles weer vervangen. Build 2 staat al in de visio !

Heb alleen een beetje een uitdaging met mijn pomp. die maakt nogal veel herrie! volgens de reviews moet je hem pas horen als je dicht bij de kast komt maar ik hoor hem al op 10 meter ver!

iemand een idee ?

grt

Asphiax
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan