• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies nodig met samenstellen waterkoeling

Silvester

New member
Hallo.

Me eerste post op deze forum heb al paar andere posten gelezen in Advies Waterkoeling Setup maar heb toch nog aantal vragen en of ik niks vergeten ben in me winkellijstje.

Huidig PC Componenten

  • Kast: Corsair 750D Windowed
  • Mobo: Asus z87 Expert
  • CPU: I7 4770K
  • GPU: 2x 780GTX (Wordt vervangen over 2 weken met 1080GTX)
  • PSU: HX850I (Hopelijk genoeg wattage)
Het Budget is rond de 1000 euro.

Mij winkelkarretje heeft dus zover deze items.
De GPU heb ik er niet bij gezet omdat ik deze ga upgraden naar en 2x 1080GTX en denk dat ik de EK-FC1080 GTX ga gebruiken hiervoor.

De eerste noob vraag ga ik al gelijk stellen.

Als ik een fitting gebruik moet ik toch geen slangklem ook gebruiken? De fitting dient voor beide als ik het goed begrijp.

En de pomp die sluit netjes aan op de reservoir van bitspower? Snap dat ook nog niet echt helemaal.

Dan heb ik nog op paar posts gelezen dat het altijd handig is om een aftap te hebben op de laagste punt van je loop maar waar wordt deze dan gestoken? in een radiator gaatje?

Heb mischien nog een of twee vragen vergeten waar ik niet meer direct op kan komen maar die stel ik later dan hopelijk ben ik niets vergeten of heb ik een foute item in mijn lijstje. Elke info is welkom want dit is allemaal 100% nieuw voor me.

Dankjewel :)
 
Voor het reservoir heb je nog een pomp top nodig, een van deze:
Bitspower D5 MOD TOP - Clear "S" Model - BP-D5TOPACS-BK
Bitspower D5 MOD TOP - Black "S" Model - BP-D5TOPPS-BK

Voor de fittingen en slangen, kijk naar de systemen die hier op het forum zijn gepost.
Kopieer en plak dan hier een foto van een systeem dat jij mooi vindt.
Dan kunnen wij voor je kijken welke fittingen/slangen in dat systeem zijn gebruikt ;)

Een aftappunt is altijd handig, zie voor de mogelijkheden hier:
http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/

Voor de rest dit goed doornemen: http://forum.highflow.nl/f40/advies-nodig-voor-een-waterkoeling-setup-1653/
Daarin staat bijna alles wat je moet weten :)
 
Hoi Freddy.

Dankjewel voor de snelle reactie terug ik heb de top in me winkellijstje geplaats.

En ik heb en foto gevonden hoe ik de mijne exact ook wil steken in me behuizing.

Linkje: http://i.imgur.com/ZHuqExj.jpg

Alleen dan met me eigen items die ik zobeetje wil. Moet alleen weten of het allemaal compatible is dan en welke slangen/fittingen ik juist nodig heb :)

EDIT: Ik vind die fittingen van EKWB ook wel netjes. Zijn deze goed en compatible?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Heb een probleem bij het vullen van de loop en dacht ik plaats het in me oude topic dan blijft het netter op de forum

De probleem... Ik heb dus alles ik een loop buiten de gpu want dies nog niet binnen maar me huidige loop gaat van
Reservoir > Pomp > 240 rad > gpu maar nog niet dus gelijk naar 360 rad voor nu > cpu > reservoir

Ik heb de bitspower reservoir zoals hierboven staat vermeld in me oudere posts maar wanneer ik de loop redelijk heb gevuld dat hij draaiend het water op de helft in reservoir houd dan als ik de pc uitzet loopt die reservoir vol tot aan de top en begint dan hevig te lekken. Ik vermoed dat de reservoir niet vol mag zitten maar hoe voorkom ik dit dan? Ik vermoed iets dat ik moet doen zoals bleeding in het engels gezegt.. Ontluchten?

Sorry als dit slecht getyped is.. Ik doe dit allemaal via me gsm.

Ps zal er foto bij zette hoe het "was" toen die draaid mischien dat ik iets fout doe in de loop of ik heb een slechte reservoir gekozenimage.jpg
 
Het reservoir zou niet moeten lekken, ook niet als het vol is.
Waar uit het reservoir lekt het precies?
Let goed op of de top goed dichtgedraaid is (en of er tussen de top en het reservoir een rubberen O-ring is).

Dat het water terugloopt is omdat er nog veel lucht vast zit in de radiator.
Normaal gesproken ontlucht je door een dopje open te doen van het reservoir.
Maar met jouw reservoir heb je maar 1 ingang aan de bovenkant.
Je zou daarboven een T-stuk kunnen doen, aan de ene kant een fitting naar de radiator en aan de andere kant een ontluchting fitting.
Als jouw systeem dan draait en het waterniveau zakt, kan je de ontluchting fitting indrukken (en op tijd opletten, anders sproei je alles onder).
 
Geen idee waarom die foto gedraait staat maar mij idee was dus om een gaatje te maken op de bovenkant van mij behuizing en op de radiateur een fillport van te maken zou dit voldoende werken om te ontluchten? En als het kompleet ontlucht is loopt me reservoir dan nog vol? Want die rubberen o-ring zit er goed op en heb die heel goed vastgedraaid ben bang als ik het nog vaster zet dat de acryl scheurt.

Hij lekt voornamelijk uit de middelste dop van boven de reservoir dus die dop waar het op de buis van reservoir vast zit.
 
Ontluchting vanaf radiator is een goed idee, ontluchten kan je altijd het beste doen op het hoogste punt.
Als het goed zal jouw reservoir dan ook niet meer overlopen.

Check de dopjes goed of de O-ring aanwezig zijn en of deze goed zitten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig de 5820k of de 6700k Hardware & Software 5
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
MisterIce Advies nodig over opslag/RAID Hardware & Software 11
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
I eerste wc advies nodig Advies Waterkoeling Setup 11
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t Advies nodig qua ventilatoren. Overige Koeling 8
T Advies nodig: Moederbord in case isoleren tegen condens Overige Koeling 3
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
C [Advies Nodig] Draining unit & plaatsen 2de RAD Waterkoeling 2
H WaterKoeling Advies Nodig - Lees voor Systeem Info Advies Waterkoeling Setup 33
G Advies Nodig WC Setup budget 1200 Euro Advies Waterkoeling Setup 7
M Advies nodig over onderdelen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
R Cosmos S, AMD X6 advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
A Advies en controle nodig voor mijn setup Advies Waterkoeling Setup 13
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
P Advies nodig voor WC systeem Advies Waterkoeling Setup 8
R Advies eerste WC setup nodig. Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies nodig voor waterkoeling setup 500-600 euro – Q6600 - RAM – NB/SB - 2x HD5890 Advies Waterkoeling Setup 18
Deleted_User_Z eerste keer watercooling heb advies nodig Advies Waterkoeling Setup 39
ShockRaver [ADVIES nodig] Weinig FLOW! Advies loop nodig. teveel ristrictie?? Waterkoeling 13
J Antec Sonata III - Advies nodig Waterkoeling 10
D waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 8
LightStar Advies nodig.... Advies Waterkoeling Setup 6
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
P advies nodig over voeding! pls! Waterkoeling 6
S upgrade advies nodig Advies Waterkoeling Setup 3
A Ik heb ook weer advies nodig Advies Waterkoeling Setup 13
Traxtorm Advies nodig waterkoeling! Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies nodig voor een waterkoeling setup? Advies Waterkoeling Setup 0
N advies nodig!! Advies Waterkoeling Setup 24
Wouter Advies nodig voor waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 100
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
Wouter Advies nodig waterkoeling :) Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan