• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies nieuwe mobo+videokaart.

darkalien

New member
hallo allemaal,


omdat sommige games tegenwoordig traag laden en helaas wel eens wat stotteren wil ik al mijn hardware langzaam upgraden.

ik heb het volgende:
Kast: Antec Nine Hundred Two - Midtowermodel Link

ASUS P6T SE - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133, Link
Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB
4GB memory DDR3

Antec TruePower 750
Club 3D Radeon 4890 1GB, 2xDVI, PCIe
en nog een Radeon 4800 Series van AMD zelf.
Link en link

2x 1TB HDD
1x 32GB SSD (alleen OS op geinstalleerd Win7 x64)

wegens defecte Memory poorten op mijn Mobo wil ik die graag vervangen zodat ik mijn memory kan uitbreiden naar meer GB`s.

ik heb even rond gekeken en de volgende lijkt mij wel aardig.
Flamingblade

en qua videokaarten die zijn ook al een beetje over datum en stond ik naar de volgende tekijken.
Palit Geforce GTX770
Correctie, ik KEEK naar deze, ik lees net dat hij 3slots in gebruik neemt, wat dus betekend dat ik geen sli ruimte meer heb:(



ik game elke dag zodra ik tijd heb,
games die op dit moment voornamelijk gespeeld worden zijn
starcraft 2 HOTS
DMC Devil may cry
darksiders 2

zijn dit goede keuzes? of kijk ik weer geheel verkeerd:)
 
Laatst bewerkt:
Wil je in een keer upgraden of in meerdere keren? Bij dat moederbord ga je zoizo een andere CPU nodig hebben, de sockets vande borden verschillen.
Wat de videokaart betreft, 1 zo'n gtx770 speelt de 2 4890's gemakkelijk naar huis, dus dat je geen SLI kan zou feitelijk geen probleem mogen zijn.
Daarnaast is vooral een grotere SSD waar je games op kunnen hetgeen je games sneller zal doen laden.
 
ah, shit.. heb ik de heletijd naar de verkeerde socket gezocht XD
back to the drawing board...
thanks:)


edit: ik heb de originele post aangepast enthernal.
dit moet wel passen:)

ik hoef alles niet in 1 keer te upgraden, maar ben ik voorlopig nog wel tevreden.

Videokaart en Memory is waar ik grotendeels op vast loop (vermoed ik)
SSD komt er ook nog aan inderdaad maar dat kan je niet snel iets verkeerds aankopen:)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht om ons wat meer informatie te geven?

Wat doe je zo al op de PC?
Wat is je budget m.b.t. de upgrade?
Is tweedehands een optie?

chillPascal,

onderaan mijn topic staan enkele games die ik voornamelijk draai,
regelmatig doe ik ook firstperson shooters (COD4 of America`s army)
Starcraft Hearth of the swarm doe ik wel het meeste (heerlijk al die custom maps)
Guildwars1 of 2 ook regelmatig.
verder gebeurt er eigenlijk van alles op:)

zo nu en dan een beetje fotoshop,
soms rommel ik wat in VMware,
itunes staat altijd op de achtergrond aan,
dualtask regelmatig RDP/surfen/film kijken terwijl games aanstaan.
word ook aardig wat binnen gehaald via NZB (RAR/PAR werk)

qua budget ben ik erg makkelijk:) ben altijd blut maar ik spaar liever 1a2 maandjes door dat ik wat goeds heb ipv dat ik nu half werk koop en volgendjaar weer de vollemep betaal als je snapt wat ik bedoel.
2e hands is geen probleem, maar ik vind dat persoonlijk wel altijd risky sommige errors kom je niet snel achter:(
 
je zit denk ik vast omdat je zowiezo al verkeerd (en te weinig) geheugen gebruikt, 1366 heft triple channel nodig en je hebt 2x2 gb erin neem ik aan.. verder moet deze pc volgens mij alles gewoon wel aankunnen ook met de videokaarten denk ik wel.

als je toch wil upgraden zou ik dus beginnen met je geheugen .. en dan bijv. 3x2 of 3x4 gb (komt bij tweakers regelmatig voorbij).
videokaart kan je wel een 770 pakken maar dan word het zeker een nieuwe (omdat ze ook net uit zijn) en betaal je dus de volle mep.

je zou ook je cpu kunnen upgraden naar bijv. 950 of een 6 core (lijkt me overbodig maar goed)

edit : sorry niet goed gelezen dat je poorten kapot hebt op je moederbord
(wegens defecte Memory poorten op mijn Mobo wil ik die graag vervangen zodat ik mijn memory kan uitbreiden naar meer GB`s. )

Ik zou dan gaan voor een nieuw mobo in ieder geval met meer geheugen en het daar bij laten zoals je zelf aan geeft en daarna gaan sparen voor een goede upgrade set met een nieuwere socket over een tijdje.
 
yep yep heb ik ge-edit :) srry :p

wellicht ook een idee : als je toch een nieuw moederbord moet halen..kies dan meteen voor een nieuwere socket..verkoop je mobo en mem en cpu (los van elkaar en defect op mobo melden) en leg dat bij een bijv. haswell setje
 
Mag ik aanraden om te kijken voor een AMD :) Ik heb veel intel computers gehad en mijn voorkeur gaat uit naar AMD.
Zelf draai ik een ASRock 970 Extreme3 en dit is mijn eerste AMD. Wat mij zo niet opvalt maar wel is is dat een AMD absoluut niet sneller is als een Intel (op sommige delen) Maar toch heel fijn is om mee te gamen enz.

Daarbij is een AMD toch wel wat vriendelijker voor je portemonnee. En niet te vergeten de altijd meegeleverde overclock software die toch net iets meer vrijheid geven dan een intel met zijn overclock software

Het blijft ene eigen keuze maar ik raad aan een AMD tje te nemen

en voor de andere;
Correct me if i'm wrong! :)

Gr. Tim
 
Ik kan daar geen mening over geven omdat ik meer een intel fanboy (ik durf het wel te zeggen) ben, ik heb persoonlijk total niets met amd of amd/ati maar goed dat is aan de TS :)

maar nieuw 1366 bord kopen is iig zonde van het geld (tenzij je een 2e hands goedkoop op de kop weet te tikken)
 
en voor de andere;
Correct me if i'm wrong! :)

Daar sla je het flink mis: ten eerste is een AMD helemaal zoveel goedkoper niet dan intel als je weet wat je koopt.
Wat gaming betreft is AMD momenteel sterk af te raden omdat hun nieuwste CPU's per core nauwelijks de helft aankunnen wat een gelijkaardige intel core kan. Ze hebben er wel wat meer, wat tot een zeker eind het bruto wel gelijk trekt, maar voor games is het vooral de snelheid per core die van belang is, eerder dan het aantal cores, want de meeste games belasten de CPU niet zozeer.

Zo, da's ook weer recht gezet ;)
 
Daar ga ik toch niet mee akkoord. niet dat ze geen punt hebben overigens, maar in die review kijken ze gewoon naar de grafische prestaties van die games. maw. welke CPU moet je minstens hebben om niet met een bottleneck te zitten naar je GPU's. De werking van het spel is iets anders en of dat er daar verschil merkbaar is geeft die review niet weer. Zo weet ik van Civ V dat er zelfs met een degelijke CPU aardig wat tijd tussen turns zit. Dan wil je daar niet met een A8'tje gaan spelen ;)

Ook beweer ik niet dat je niet kan gamen op een AMD systeem, beide hebben voldoende te bieden, maar dat wil daarom niet zeggen dat je niet voor de meest geschikte mag kiezen. Ook andere zaken zoals paren/rarren, photoshop profiteren aardig van snellere cores ipv. meer cores.
 
yep yep heb ik ge-edit :) srry :p

wellicht ook een idee : als je toch een nieuw moederbord moet halen..kies dan meteen voor een nieuwere socket..verkoop je mobo en mem en cpu (los van elkaar en defect op mobo melden) en leg dat bij een bijv. haswell setje

haswell setje? link graag:)





verder geen goede ervaringen met AMD, werk bij een pc bedrijf en alle defecte procs die ik ben tegen gekomen zijn AMD :)

ik denk dat ik toch voor een nieuwe 1366 mobo ga (voor mij nieuw iig)
en extra geheugen,

hierna eerst een andere videokaart. mits alles nog niet draait zoals ik wil,
daarna nieuwe mobo/proc,


Intel Haswell Core i5 4430 3.00GHz 6MB Box
is dat dan echt zo veel sneller? van 2.6 naar 3 GHZ van 8MB naar 6?

naar mijn idee (ik kan er verdomd ver naast zitten) is mijn i7 nog redelijk up to date qua preformance,

kan iemand mij vertellen of de flamingblade een beetje een leuk mobo is? staat gelinkt in me main topic.
of ga ik dan hard achteruit:)
 
Laatst bewerkt:
Even snel bij elkaar gezocht : sir serial - Profiel - Tweakers zie Haswell upgrade.

Met 1366 speel je makkelijk alle games en al je taken zal hij ook geen moeite mee hebben!
Moederbordje ken ik verder niet (misschien kan je wat reviews vinden via google) maar vind hem niet duur en is ook goedkoopste oplossing als je het mij vraagt (met wat meer geheugen).
 
Het zal best meevallen, je 920 is wat trager, maar heeft wel hyperthreading en triple channel memory. Voor zaken als photoshop is dat beter, voor zaken als gamen zal de haswell wat voordeel hebben. Maar beide voldoen eigenlijk ruimschoots voor gewoon game gebruik ;)
Wat dat foxconn bordje betreft, ik heb ze zelf nog nooit gehad en veel hoor je er niet over, maar het laatste wat ik gelezen had was dat ze niet echt aan te raden waren. Bovendien ook maar in 1 shop te koop. Ik zou eerder uit kijken naar een goed tweede hands bordje, je vind er massa's op tweakers.
 
Da's moeilijk, een van de beste manieren is in de feeback op V&A kijken, maar deze tweaker geeft nog geen feedback op verkopen gekregen, enkel op aankopen.

Ik zou naar een ander bordje kijken, de twee welke intessant zijn:
Gigabyte GA-X58A-UD5 aangeboden - Vraag & Aanbod - Tweakers deze tweaker heeft een aantal possitieve feedbacks bij verkoop en bied aan het langs te brengen indien niet te ver.
MSI X58 Platinum aangeboden - Vraag & Aanbod - Tweakers deze geeft geen feedback, maar als deze toevallig in de beurt woont kan je hem vragen of het te bezichtigen is. Hij heeft er blijkbaar ook nog geheugen voor liggen (triple channel setje), dus misschien kan je een leuke deal sluiten daar?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
R [Advies] geheel nieuwe pc Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
Issieee Een nieuwe videokaart. Advies??? Hardware & Software 16
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
S Advies gevraagt over nieuwe mod SoulCrusher 2.0 Cases en Modding 2
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
tomasvanderpijl Advies keuze nieuwe gpu Hardware & Software 6
DieHard Advies keuze nieuwe tv Hardware & Software 1
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
RollingThunder Advies nieuwe pc Hardware & Software 28
N Advies nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 3
R Nieuwe installatie / Newby; Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
HighSpeed^ Advies Nieuwe PC :D - Budget €500,- Hardware & Software 17
D advies en of hulp voor nieuwe WC setup Advies Waterkoeling Setup 18
F advies voor nieuwe wc setup met moederbord en kast Advies Waterkoeling Setup 8
H Nieuwe build advies nodig Advies Waterkoeling Setup 12
K Nieuwe PC, Advies please!! Hardware & Software 43
Z advies nieuwe pc Hardware & Software 32
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
VuXX Nieuwe build (VuXXinator) WC setup advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 0
DoomRider Advies waterkoeling Nieuwe PC Advies Waterkoeling Setup 14
T Nieuwe pomp, advies? Advies Waterkoeling Setup 1
H advies gevraagd voor nieuwe i7 setup met SLI Waterkoeling 61
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
Wouter Advies nodig voor nieuwe moederbord en videokaart. Hardware & Software 9
D advies nieuwe videokaart Hardware & Software 16
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan