Thermaltake Kandalf LCS mod fase 4
In de vorige setup had ik alles in 1 loop n.l. CPU, MOSFET 1, MOSFET 2, NB, SB, GPU1, GPU2, RAD,
POMP
Ik heb nu toch besloten om er twee loops van te maken , om toch die temperaturen weer iets naar beneden te krijgen
Ik heb o.a. door aanraden van andere forem leden gekozen voor de TFC Xchanger 360 Triple
radiator, er is een tweede Liang DDC-1Plus (
Swiftech MCP355)
pomp bijgekomen met
XSPC Laing DDC Acrylic
Reservoir.
De
pomp die ik kreeg was de
Swiftech MCP355 waar boutjes en twee rubbertjes bijzaten om de
pomp te monteren, de eerste
pomp die ik heb is een Liang DDC-1plus waar helemaal geen montage kit bijzat dus als je kan kiezen neem dan de
Swiftech MCP355
Het zakje met de boutjes en rubbertjes staan niet op deze foto omdat ik die later pas tegen kwam in de verpakking, die trouwens een stuk groter is dan die van Liang
De twee
pompen met
reservoirs
Ik heb gelijk de knel
fitting die tegen het koelblok van de 1ste video kaart kwam gelijk vervangen door een 10MM (3/8) High Flow
Fitting - G1/4, maar nog komt hij er tegen aan, de klem zit strak tegen het imbus boutje van de video kaart :icon_twisted:
Dit is echt een schoonheids foutje van
EK aangezien het video blok een
EK-FC88 GT/GTS (G92) SLI - Acetal is en het southbridge blok een
EK-SB Striker 2 Formula - Acetal is en het moederbord toch echt een ASUS Striker 2 Formula is.
Alles weer gevult. Één loop heb ik twee keer gevult want bij de eerste keer maakte die
pomp een irritant geluid, was waarschijnlijk lucht in de
pomp wat er niet uit kwam
De tydelijke opstelling van de TFC Xchanger tydens het vullen
De chrome
thermaltake roosters vervangen voor zwarte
En hier de definitive opstelling met dank aan een collega voor het buigen. Ik moet alleen nog een frame maken waar de steun op vast wordt geschroefd, ik vind het namelijk zonde om in de bovenkant van de kast te gaan boren
Nog een vraagje voor Freddy
Die
Koolance Swiveling Elbow G1/4 Low Profile NZL-LXG2 90 graden stuk is die doorgang overal even groot of zit daar ook een vernauwing in zoals in de normale 90 graden knel
fittingen
http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=702
http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=228
Ik wil de
radiator verder naar voren zetten maar dat kan nu niet omdat de slangen dan knikken, dus ik wil daar haakse
fittingen inzetten