• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS

Zeker weten de TFC!

De BI GTX is ook een geweldige radiator, alleen die hebben echt hoge druk fans nodig.
Want de lamellen zitten super dicht op elkaar.
Om daar lucht doorheen te persen, heb je dus fans nodig die heel wat lucht kunnen verschuiven :D

De TFC presteert zowat net zo goed, maar dan al met lage RPM fans.
Die is dus bij uitstek de beste keus.

-- edit --

Zojuist jouw nieuwe foto's gekeken, is mooi geworden!!!

Thermaltake Kandalf LCS mod fase 4

In de vorige setup had ik alles in 1 loop n.l. CPU, MOSFET 1, MOSFET 2, NB, SB, GPU1, GPU2, RAD, POMP
Ik heb nu toch besloten om er twee loops van te maken , om toch die temperaturen weer iets naar beneden te krijgen
Ik heb o.a. door aanraden van andere forem leden gekozen voor de TFC Xchanger 360 Triple radiator, er is een tweede Liang DDC-1Plus (Swiftech MCP355) pomp bijgekomen met XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir.
De pomp die ik kreeg was de Swiftech MCP355 waar boutjes en twee rubbertjes bijzaten om de pomp te monteren, de eerste pomp die ik heb is een Liang DDC-1plus waar helemaal geen montage kit bijzat dus als je kan kiezen neem dan de Swiftech MCP355

P1000353.JPG

Het zakje met de boutjes en rubbertjes staan niet op deze foto omdat ik die later pas tegen kwam in de verpakking, die trouwens een stuk groter is dan die van Liang

P1000356.JPG

De twee pompen met reservoirs

P1000358.JPG

Ik heb gelijk de knel fitting die tegen het koelblok van de 1ste video kaart kwam gelijk vervangen door een 10MM (3/8) High Flow Fitting - G1/4, maar nog komt hij er tegen aan, de klem zit strak tegen het imbus boutje van de video kaart :icon_twisted:
Dit is echt een schoonheids foutje van EK aangezien het video blok een EK-FC88 GT/GTS (G92) SLI - Acetal is en het southbridge blok een EK-SB Striker 2 Formula - Acetal is en het moederbord toch echt een ASUS Striker 2 Formula is.

P1000364.JPG

P1000386.JPG

P1000388.JPG

Alles weer gevult. Één loop heb ik twee keer gevult want bij de eerste keer maakte die pomp een irritant geluid, was waarschijnlijk lucht in de pomp wat er niet uit kwam

P1000366.JPG

De tydelijke opstelling van de TFC Xchanger tydens het vullen

P1000367.JPG

De chrome thermaltake roosters vervangen voor zwarte

P1000397.JPG

P1000400.JPG

P1000405.JPG

P1000406.JPG

P1000410.JPG

P1000418.JPG

En hier de definitive opstelling met dank aan een collega voor het buigen. Ik moet alleen nog een frame maken waar de steun op vast wordt geschroefd, ik vind het namelijk zonde om in de bovenkant van de kast te gaan boren

Nog een vraagje voor Freddy
Die Koolance Swiveling Elbow G1/4 Low Profile NZL-LXG2 90 graden stuk is die doorgang overal even groot of zit daar ook een vernauwing in zoals in de normale 90 graden knel fittingen

http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=702

http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=228

Ik wil de radiator verder naar voren zetten maar dat kan nu niet omdat de slangen dan knikken, dus ik wil daar haakse fittingen inzetten

Laatst bewerkt:
Erg mooi zoals je die TFC bovenop hebt geplaatst.
Overigens valt boren niet mee in plaatstaal (weet ik uit eigen ervaring) dus boren in de bovenkant raad ik dus ook af.

Errrg mooi resultaat. Die voorkant bevalt mij ook erg goed. Dus wellicht dat ik dat ook zo doe als ik t rad vervang.

Nog een vraagje voor Freddy
Die Koolance Swiveling Elbow G1/4 Low Profile NZL-LXG2 90 graden stuk is die doorgang overal even groot of zit daar ook een vernauwing in zoals in de normale 90 graden knel fittingen

Vandaag binnen gekregen en gechecked.

De vernauwing is minimaal, alleen een klein stukje, omdat je de fitting kan draaien!
Ziet er verder ook erg mooi ook.

Zal denk ik dus een goede oplossing zijn :)

Binnenkort weer een update met foto's
dan met twee flow meters en de MCubed Sensorhub erbij
Ik ga morgen de bedrading veranderen want ik had last van veel temperatuur schommelingen op de temperatuur sensors, soms wel +/-15 graden, ook de waardes van de flow meters schommelde regelmatig. Het was zo erg van de week dat de sensorhub de computer uitschakelde omdat hij de waarde kleiner zag dan 0 L/H terwijl hij op +/- 270L/H zou moeten staan:013:
Ik ben er nu achter gekomen dat het komt door de coldcathode verlichting.
De bedrading van de sensoren lopen langs de verlichting
Ik heb de verlichting nu uitgezet en alle temperaturen en waardes van de flowmeters zijn stabiel, de computer gaat ook niet meer onverwachts uit
Dus morgen ga ik kijken waar de storing vandaan komt, is het de bedrading van de verlichting en/of het kastje en/of de coldcathode zelf

Ik weet dat daar een klein trafo'tje inzit maar de meeste storing komt van het coldcathode buisje en de bedrading daarnaar toe
Als ik de bedrading van b.v. 1 analoge temperatuur sensor langs de coldcathode laat lopen is de temperatuur uitlezing heel onregelmatig, neemt soms een stap van 10 graden positief of negatief
Ik ben nu de uv verlichting aan het verplaatsen want ik vind het toch wel leuk staan die oplichtende slangen

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan