Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies Modificatie Thermaltake Kandalf LCS

Netjes gedaan hoor.

Als je zo kijkt is dat rad van TT eigenlijk maar zozo....
Ik kan alle kandalf lcs bezitters aanraden eens in de 3 maanden het rad te reinigen. (of ik moet meer stofzuigen :043: )

DSC00458.jpg

Het ziet er echt heel erm ooi uit.
Ik denk dat ik het ook zo ga doen in t najaar.

Maar ff een vraag tussendoor: op de foto van boven zie ik de yate loons niet, maar op de andere foto zie ik wel t baluwe schijnsel. Hoe heb je dat gedaan?

freddy ik heb nog een vraagje over anti knikveren... sry dat ik het hier stel in iemand anders zijn topic maarja mss wil hij het ook zo doen. Ik wil namelijk mijn veren lang uitstrekken dat ze niet dicht op elkaar hangen zeg maar. Moet ik daarvoor snelbinders gebruiken? Want de eindpunten krullen altijd terug samen :s

Thermaltake Kandalf LCS mod fase 2

Nu dat de Thermaltake radiator vervangen is door de Swiftech MCR320 360 radiator is de volgende stap het Thermaltake CPU koelblok vervangen voor een XSPC Edge Acrylic CPU en daarna de Striker II Formula chipset koelblok/heatpipes vervangen voor EK Water blokken.
Mijn bedoeling was eerst om de XSPC Edge te monteren en dan te kijken naar de temperatuur verschillen met de Thermaltake, maar omdat de schroeven waar de Thermaltake mee vast zit korter zijn dan waar de XSPC mee gemonteerd moet worden, moest ik het moederbord loshalen om de schroeven te verwisselen en dan weer inbouwen, de temperaturen meten en dan weer het moederbord eruit om de chipset blokken te monteren. Daar had ik even geen zin in, dus met andere woorden cpu en chipset in één keer vervangen.

P1000218.JPG

Hier de blokken van links naar rechts 2 maal EK-Mosfet ASUS 3a (X38)-Acetal voor de mosfets, boven EK-SB Striker 2 Formula-Acetal ( hiermee krijg ik later nog een montage probleempje )voor de southbridge, onder de EK-NB S-MAX-Acetal ( dit is voor de heethoofd 90 - 100 graden als je geen goede flow in je kast heb, ik had er een extra fan op gemonteerd waardoor hij tussen de 65 en 80 graden bleef ) voor de Northbridge, en dan rechts de XSPC EDGE Acrylic CPU blok.

P1000220.JPG

Hier het moederbord met de heatpipes
De koelblokken en heatpipes is één geheel en zit vast plastic pennetjes met veertjes en twee schoefjes met veertjes

P1000222.JPG

Hier zonder de koeling
P1000259.JPG

P1000260.JPG

P1000230.JPG

En hier met de nieuwe blokken
De EK-NB S-MAX wordt maar met twee van de vier schroeven gemonteerd

P1000231.JPG

Voorlopig hou ik dit allemaal in één loop en met één radiator als de temperaturen redelijk blijven dus

pomp - cpu - northbridge - southbridge - mosfet 1 - mosfet 2 - GPU 1 - GPU 2 - radiator

P1000236.JPG

Bij het monteren van de video kaarten was er een probleem, de ene moer van de fitting van het Southbridge blok kan er niet op omdat het koelblok van de eerste videokaart te dicht tegen de fitting zit.

P1000264.JPG

P1000265.JPG

Dit heb ik tydelijk opgelost met een verende slagenklem
Moet de volgende keer vervangen worden voor een EK HighFlow fitting

P1000257.JPG

Ook was er een probleem met het XSPC CPU blok wat tegen de fittingen van de linker mosfet koelbok kwam.
Dus moest ik een stukje van het acryl afslijpen

P1000242.JPG

Hier het vullen van het systeem

P1000244.JPG

P1000252.JPG

P1000253.JPG

P1000256.JPG

P1000268.JPG

Hier een knik in de slang die van de radiator naar het reservoir loopt
Deze slang moet toch vervangen worden voor een zwarte feser slang en dan gelijk met een anti knik veer

P1000255.JPG

P1000261.JPG

Alles draait nu.
De pomp heeft het zo lijkt het er niet moeilijk mee ( ik heb nog geen flow meter, want dan zou het zeker weten of hij het wel of niet moeilijk heb )
De temperaturen vallen nog mee gezien het aantal koelblokken in één loop (zou koeler mogen)
Na twee uur draaien bij een kamer temperatuur van 31 graden ( het lijkt hier de troopen wel ) waarvan minsten meer dan 1 uur 3DMark06 aan het benchen was

CPU nu min. 36 max 53 graden was min. 37 max. 53 graden met oude blok en kleine loop ( alleen cpu en 2x 8800GTS)
Southbridge nu min. 46 max. 51 graden was min. 57 max. 64 graden met lucht koeling
Northbridge nu min. 45 max. 50 graden was min. 74 max. 77 graden met geforceerde luchtkoeling ( extra fan bovenop het koellichaam)
GPU 1 nu min. 44 max. 53 was min. 44 max. 51 graden met kleine loop
GPU 2 nu min. 45 max. 54 was min. 45 max. 53 graden met kleine loop
Dit was allemaal gelogt met EVEREST

Om de temperatuur naar beneden proberen te krijgen ga ik nog wel de 3 fans vervangen die voor de radiator zitten met wat snellere jongens, iets van 2000rpm fans, iemand ervaring met de ZALMAN ZM-F3 1800 rpm of de SCYTHE SFLEX SFF21G ( helaas zonder led verlichting ) 1900 rpm fans of weet iemand nog andere fans op +/-2000rpm liefst met blauwe leds

Ik ga nu even Crysis spelen, kijken hoe de temperaturen zich houden

Laatst bewerkt:
je kan ook zeer gemakkelijk zelf leds inbouwen als je dat wil in een fan. Je moet gewoon die 12v van ergens kunnen aftakken.

Zeker weten heftig! :D

En temperaturen zijn ook netjes, ongeveer 20 graden boven kamertemperatuur. Dat is heel goed.

De Zalman fans zijn een veel betere keus dan de AC Ryan.
Die zijn ook lekker stil voor dat toerental.

De Scythe S-Flex ook zeer goede fans, nog stiller dan de Zalman.
Wel iets duurder en geen LED's :(

Oke ik ben weer een stapje verder
Thermaltake Kandalf LCS mod fase 3

Ik heb de Zalman fan controller vervangen voor een mCubed T-Balancer, de Yate Loon fans vervangen voor Zalman ZM-F3RL RED 1800RPM fans, de outlet fan aan de achterkant vervangen voor een Scythe 120MM S-FLEX SFF21G 1900RPM fan en daarboven een 92MM Noctua NF-B9 1600RPM
Om alle fans en temperaturen ook een beetje visueel in de gaten te houden heb ik een Alphacool LCDisplay erbij genomen, ook heb ik plexiglas tussen de radiator en de koele aanzuig kant (front van de kast) gemonteerd zodat als de deur dicht is niet de warme lucht van de radiator direct in de kast wordt geblazen.

P1000283.JPG

P1000314.JPG

Hier de T-Balancer gemonteerd in de zijkant, zoals je ziet komen er zat draaden vanaf n.l. 2 digitale temp. sensors, 4 analoge temp. sensors, 4 fans, 4 rpm signalen (gele draden) om aan te sluiten op het moederbord, USB kabel en de voeding.

P1000279.JPG

Hier de voorkant met een Yate Loon fan voor de HD bay en het plexiglas voor de radiator, er zit ongeveer 1,5 cm ruimte tussen de radiator en het plexiglas waar de warme lucht dan uit komt, het blaast nu dus niet direct de kast in.
Ik moet nog kijken wat het scheelt aan temperatuur in de kast

P1000280.JPG

De Alphacool LCDisplay in het front

P1000281.JPG

P1000286.JPG

P1000294.JPG

P1000339.JPG

P1000332.JPG

P1000297.JPG

Hier alles weer gevuld en draaiend

P1000331.JPG

Hier zie je de rode Zalman fans in het front

P1000336.JPG

Mooi rood is niet lelijk :054:

Mijn volgende stap is toch waarschijnlijk een tweede loop. Ik ga eerst eens kijken met de oude onderdelen van de Thermaltake water koeling hoeveel het scheelt in temperatuur alleen ben ik er nog niet uit waar ik dan de tweede radiator plaats, of aan de achterkant of erboven op en het wordt dan waarschijnlijk een Black Ice GT Xtreme 360 of een TFC Xchanger 360 Triple en ook ben ik geintreseerd waar ward0 het over had in een andere post n.l. een uitbreiding op de T-Balancer die o.a. de computer uit schakelt als de temperatuur te hoog wordt
http://www.t-balancer.com/english/produkt_tban_sh.htm

Laatst bewerkt:
display is idd de moeite waard om aan te schaffen :) ikzelf ben er ook zeer tevreden van. Wat je ook kan doen is de externe module kopen.. oogt ook zeer mooi.

Het ziet er erg leuk uit. :icon_cool:

Dat plexiglas staat ook erg netjes. Maar is die luchtstroom niet juist wenselijk, want dan stroomt er tenminste nog wat lucht langs je HDD.

Hoe heb je die indeling op je display zo vol gekregen? Komt dat door de t-balancer?

Luchtstroom heb ik toch al door de 120MM fan die op de HD bay zit

Door een plugin van Everest kan je een hoop gegevens zichtbaar maken op het display
De plugin voor de T-Balancer krijg ik nog niet werkend en is ook alleen voor andere software dan wat je bij het display krijgt

Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan