• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies High-End watercooling setup Socket 2011

jelmer

New member
hierbij een vraag over waterkoeling ik zoek een redelijk advanced waterkoeling loop voor de socked 2011 4930k intel i7 processor en eventuel voor in de toekomst socked 2011-3 indien mogelijk als dat kan. daarbij ook video kaart watercooling mogelijkheid als uitbrijding waaronder de gtx 980 sli. mijn prijs klasse voor full waterkoeling bedraagd rond de 500 euro en de 1500 euro. en het liefste van merk EK.

waarom wil ik waterkoeling omdat mijn pc set-up simpel weg te warm word voor mijn doen. en vooral als ik ook nog aan overclocken wil gaan denken. dus ik hoop dat ik in deze prijs klasse aardig advenced loop kan neer tikken?. de kast waar het in komt te zitten is de 900D van corsair als ik het goed heb. mijn idee is om 1 groote 4 rads helemaal onderin te doen samen met een 2 rads dat ik onder ook nog me voeding kwijt kan en dan nog 1 bove in en een 1 rad 8ter in de zijkant. hierbij een link van een foto build van hoe ik de radiators in gedachte heb

Screenshot by Lightshot alvast bedankt voor jullie hulp meer informatie nodig laat het a.u.b weten groeten jelmer
 
Met de 900D kan je inderdaad genoeg radiatoren kwijt.

Het loont om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.
Omdat een setup voornamelijk gebaseerd is op persoonlijke keuze (welk CPU blok vind je mooi, welk reservoir, welke kleuren, fittingen etc.), willen we dat je eerst zelf een set probeert samen te stellen.
Met de keuzes gebaseerd op wat je mooi vindt (en wat past in jouw budget).

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
Waterkoeling?



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: www.coolingconfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Je kan dan in jouw topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
Hoe kan ik een link maken naar een winkelwagen?
 
Daar zijn meningen over verdeeld, ik gebruik al gekleurde koelvloeistof vanaf mijn eerste watergekoelde systeem en heb er nooit problemen mee gehad.
Ik spoel altijd van te voren de onderdelen goed door met gedistilleerd water en eenmaal gevuld mix ik het niet met andere vloeistoffen, daarmee voorkom je de eventuele problemen.
 
hierbij heb ik een lijst in elkaar gezet van me water koeling wat ik mooi vind en denk goed te zijn hierbij mijn vraag hoe kan ik mijn winkel wagen aan jullie toonen want kan nergens op opslaan drukken als ik naar winkelwagen ga,en ik druk niet op kassa:p
 
hierbij heb ik een lijst in elkaar gezet van me water koeling wat ik mooi vind en denk goed te zijn hierbij mijn vraag hoe kan ik mijn winkel wagen aan jullie toonen want kan nergens op opslaan drukken als ik naar winkelwagen ga,en ik druk niet op kassa:p



Hightower geeft antwoord op je vraag. Als je die link volgt krijg je de info welke je nodig hebt om je winkelwagen te delen:

Veel mensen weten nog niet hoe ze precies een winkelwagen kunnen doorsturen naar een vriend(in).

Bij deze een simpele guide.

Stap 1:
Login



Stap 2:
Als je het nog niet gedaan hebt, plaats alle gewenste producten in jouw winkelwagen.



Stap 3:
Ga naar de winkelwagen pagina (niet de kassa pagina).
Scroll naar onderen en sla jouw winkelwagen op.
(geef een willekeurige naam)



Stap 4:
Ga naar de lijst van jouw opgeslagen winkelwagens.
Klik daarvoor onder het rechterblok "Mijn Account" op "Winkelwagens":

2ic3xjb.png






Stap 5:
Rechts van de gewenste winkelwagen, zie je de link "Link / Weergeven":

3008n4g.png



Klik daarop met je rechtermuisknop en selecteer "Snelkoppeling kopiëren".
Vervolgens kan je het plakken in een bericht (bijvoorbeeld e-mail of forum bericht).






Als dan jouw vriend(in) erop klikt, zal hij/zij de betreffende winkelwagen laden en zien!


LET OP: Een winkelwagen wordt 3 weken opgeslagen, daarna wordt het automatisch verwijderd.
 
Monsta 480 is te dik om onderin te kunnen plaatsen:

MMT 900 D Case - Member Worklogs - The Mod Zoo

wmtx.jpg


When 480 radiator is installed to the front of sub-part, there is not enough space left except 60mm radiator+25mm fan.

sd9z.jpg



Er is dus wel voldoende ruimte voor een 480 radiator met een dikte van 60mm met daarop 4 fans van 25mm dik (standaard dikte van een 120mm fan)

Deze radiator zou dus onderin geplaatst kunnen worden:

Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 480mm - 14175


Bovenin past ook geen Monsta. Ook daar geld dat er een 60mm dikke radiator met vier fans erop past. Of een dunnere radiator met 8 fans erop (push-pull)

43ZY1AG.jpg



Meerdere opties over hoe, wat en waar je mogelijkheden hebt om radiatoren in de 900D te plaatsen kan je het beste even via google onderzoeken. (bv met de zoekterm: 900D + 480 radiator. Gemakkelijkste vind ik zelf dan om op afbeeldingen te zoeken.)



De maat slangen (3/8 ID - 1/2OD) passen niet op de aansluitingen van de pomp. Om die fittingen en slangen op die pomp aagesloten te krijgen, heb je een pomptop nodig. Voor het type pomp dat je hebt uitgezocht kan je hier een topje uitzoeken:

Tops for D5 (MCP655, PMP-450) pumps

Bijkomend voordeel van een ander topje op de pomp is dat de pomp hierdoor iets beter gaat presteren.

Dit type pomp wordt kan je ook kopen zonder het standaard topje. Deze van EK is zeker aan te bevelen:

EK-D5 PWM Motor 12V DC PWM Pump Motor

De pompsnelheid van deze pomp kan je via het moederboord aansturen. (PWM)




Mocht je gaan googlen naar 900D + 480 radiator (afbeeldingen) let dan goed op welke fittingen er worden gebruikt.

De buildlog van de voorbeeldfoto in je startpost is hier te vinden:

http://www.overclock.net/t/1422978/build-log-k-evo-900d-money-sink-v2-0

Kan je mooi bekijken wat hij allemaal gebruikt heeft. :)
 
Je hebt nog een pomp top nodig om de juiste slang+fittingen ermee te gebruiken, bijvoorbeeld deze:
Bitspower D5 MOD TOP - Clear "S" Model - BP-D5TOPACS-BK

Verder heb je aan 1 fles niet genoeg, met zoveel radiatoren en grote reservoir gaat er heel wat koelvloeistof in.
Twee flessen koelvloeistof is aan te raden.

Tussen de twee GPU blokken heb je een verbinding nodig, dat kan bijvoorbeeld met deze:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

Verder heb je de verkeerde slang, die passen niet op de fittingen (prima keuze) die je hebt gekozen.
Je hebt 3/8 ID - 1/2 OD slang nodig, die kan je hier vinden:
3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Je hebt nu 6 setjes fittingen, in totaal dus 12 stuks.
Je hebt er 14 nodig, dus 1 setje extra bij nemen.

Verder zijn 45 graden adapters heel handig om kinken in de slang te voorkomen, zo'n setje kan je 1 of 2x bij bestellen:
TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack)

Voor de rest heb je mooie componenten uitgekozen, dat wordt echt een héle dikke waterkoeling setup!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
Z Videokaart advies (Crysis 2 op high kunnen spelen) Hardware & Software 19
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan