• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen

Mr Tosti

New member
Hey, bedankt dat jullie een kijkje nemen!

Ik ben dus nieuw met waterkoeling en ik probeer hier en daar wat kennis te vergaren maar op een aantal stukken wordt het voor mij alleen maar lastiger gemaakt. Bijvoorbeeld de radiatoren: Ik heb van iemand twee EK Coolstream XT480 Rads gekregen (hebben 4 jaar ongebruikt bij diegene in de kast gelegen) en dat was wel mooi meegenomen dacht ik zo. Nu heb ik op het internet een artikel gevonden met allemaal waarden die mij helemaal niks zeggen, maar die mij toch laten twijfelen over de radiatoren die ik nu heb. In het artikel stonden 3 tabellen, waar ook mijn EK Coolstream XT radiator in stond. Hier is een linkje naar het artikel: $$$ 2014 Water-Cooling Parts-Buying Guide $$$ - EXTREME Overclocking Forums


Hier de tabellen waar de EK Coolstream XT Radiator ook tussen staat. Het artikel geeft elke waarde een kleur: Groen is goed, blauw is OK, zwart is middelmatig en rood is slecht. De radiatoren die ik nu heb, hebben in deze tabel echter vooral rode waarden en daar maak ik mij een beetje zorgen over. Ik heb namelijk geen idee wat deze waarden voor stellen. Hopelijk kan iemand van jullie mij hiermee helpen. Is dit nou allemaal onzin en zijn deze radiatoren prima of zijn ze echt slecht en kan ik beter investeren in betere radiatoren? (mijn doel is overclocken, zowel cpu als gpu('s) en hierbij wil ik natuurlijk zo laag mogelijke temperaturen behalen.





 
Als je 2 radiatoren hebt gekregen, zou ik me er sowieso niet zo druk over maken. Verder is 2x480 ruim genoeg voor jou setup incl. overclocken.

Als ik het stuk doorlees maak ik er voornamelijk uit op dat er betere radiatoren zijn dan de EK Coolstream XT. Maar ik denk dat dit te verwaarlozen is in jou geval. Gezien de grote van de rad's en de grote van je setup.

Wel moet je zorgen voor een goede pomp die veel (correct me if im wrong) statische druk kan leveren.
 
Oké, dankjewel! Dat scheelt weer een paar centen gelukkig. Als je het over statische druk hebt bedoel je denk ik de fans? Daarvoor ga ik corsair sp120's gebruiken. Ik had mijn ogen op de XSPC Photon 270 reservoir+pump combo, daar zit een D5 vario pomp aan. Er staat wel bij dat ik hier nog een top voor moet kopen, weet jij misschien hoe dat precies zit? Misschien wil ik namelijk ook wel de pomp en reservoir apart gaan halen.
 
Ja oké, ik snap wat je bedoelt. Dan ga ik wel voor de SXPC D5 photon 270 Resvoir/pump combo. http://www.highflow.nl/pompen/xspc-pompen/xspc-d5-photon-270-reservoir-pump-combo.html

D
it is gewoon zo'n Laing D5 MCP655 pomp met 5 verschillende standen. En volgensmij heb ik dan geen top nodig omdat het reservoir een soort van als top dient. Kan jij dit toevallig bevestigen? Ik weet het namelijk niet zeker.

Dan nog 1 vraagje, ik zie op highflow zowel ''schroef fittingen'' van 3 tot 5 euro per stuk staan, maar ze zijn er ook van rond de 15 euro per stuk. Schroef fittingen zijn gewoon ''compression fittings'' toch? Is het heel erg als ik de goedkopere variant gebruik?
 
Dit is gewoon zo'n Laing D5 MCP655 pomp met 5 verschillende standen. En volgens mij heb ik dan geen top nodig omdat het reservoir een soort van als top dient. Kan jij dit toevallig bevestigen? Ik weet het namelijk niet zeker.
Dat klopt, je kan het reservoir bij deze XSPC D5 Photon 270 zien als een top.

Dan nog 1 vraagje, ik zie op highflow zowel ''schroef fittingen'' van 3 tot 5 euro per stuk staan, maar ze zijn er ook van rond de 15 euro per stuk. Schroef fittingen zijn gewoon ''compression fittings'' toch? Is het heel erg als ik de goedkopere variant gebruik?
Alle door Highflow verkochte schroeffittingen (oftewel compression fittings) zullen voldoen.
 
Nog even een dingetje, voor ik het vergeet.

Je geeft aan dat de rads lang op de plank hebben gelegen, ik neem aan dat ze daarvoor wel gebruikt zijn.

Spoel je ze wel even goed door eerst met iets van schoonmaak azijn en daarna met demi water.

Gewoon aan allebei de zijde een stop er indraaien en even goed schudden, ronddraaien, hulppellen, op ze kop houden, enz...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke Corsair Graphite 600T Watercooled? advies graag Advies Waterkoeling Setup 12
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
sir serial WC set up (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 28
Nessuno Graag advies over nieuw aan teschaffen wc set Advies Waterkoeling Setup 7
G Graag een advies Advies Waterkoeling Setup 4
M eerste waterkoeling set graag wat advies over wat ik heb uitgezocht Advies Waterkoeling Setup 20
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
O mijn eerste waterkoelingset (graag advies) Advies Waterkoeling Setup 5
Flapp Graag advies over mijn geplande WC setup Advies Waterkoeling Setup 5
A Graag advies, eerste wk set Waterkoeling 3
B Complete Computer Upgrade: Advies graag. Hardware & Software 7
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan