• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU

xaho

New member
Graag zou ik van de mensen met ervaring wat advies krijgen over het opzetten van een waterkoeling loop.

Budget: Budget is nog niet vast gesteld, wil meer oriënteren op wat het gaat kosten en kijk daarna of ik dat er voor over heb. :)

Hardware: Hardware die ik wil gaan koelen is een i7-930 CPU en op termijn een AMD 290 GPU.

Behuizing: Wil mijn bureau gaan aanpassen en kan dus ruimte maken voor alle onderdelen.

Reden waterkoeling: Ik wil gaan waterkoelen zodat de temperatuur van mijn hardware lager blijft en het zou erg mooi meegenomen zijn als het lawaai wat minder zou worden.

Hiervoor hebben we uiteraard een CPU koelblok nodig voor socket 1366, een koelblok voor de 290 (aangezien 290 er nog niet is zou dit ook kunnen), reservoir, pomp, radiator, fans, tubing, vloeistof en fittingen.
Wat mij mooi leek was zo een 5.25" bay reservoir waar een pomp in past,
zat verder zelf te denken aan een 240mm radiator (voor CPU + Single GPU voldoende naar mijn weten).
Heb dus geen specifieke modellen in gedachte omdat er meerdere in aanmerking komen voor mijn eisen en nog geen voorkeur heb.

Ik heb dus geen goed idee wat voor pomp hier bij zou passen, heb wel geprobeerd me hierin te verdiepen maar daar kwamen wel heel variabelen bij kijken... :x

Verder kwam ik ook dit nog tegen en ik begrijp hier duidelijk iets niet, want ik begrijp niet waarom ze zo geprijsd zijn,
zou het eerder net andersom verwachten, waarom is de 240mm rad set het duurst? (Volgens mij klopt de description ook niet van de XSPC X2OKIT750 RayStorm RX360 WaterCooling Kit, hier staat namelijk in de omschrijving "240 radiator"...)
(Opgehelderd dankzij Sander)

Als laatste zou ik ook ter bevestiging nog willen vragen of het klopt dat er niet veel verschil zit in de merken, zoals EK/XSPC/etc... mochten er een paar merken zijn die ik het beste kan mijden hoor ik het graag!

Alvast enorm bedankt voor de reacties die hopelijk gaan komen! :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,misschien de bovenste met dat 240 rad, een d5 pomp bij zit, daarom zo duur?Maar misschien moet je eerst maar eerste hulp bij waterkoeling lezen, staat ook op deze site, die brengt je misschien verder.

Gr sander
 
Dankje Sander, ik heb redelijk wat threads bekeken en kan/kon door de bomen het bos een beetje niet meer zien...

Als ik dan maar uit ga van de EHBW thread (wat ik ook min of meer had gedaan) zou dus een 240mm Rad van XSPC met een FPI van 7 voldoende koeling kunnen bieden voor CPU+GPU.

Een simpele 5.25" bay Res zou ook voldoen als er maar een Laing D5 MCP655 of MCP35x in past. :)

Als we het dan toch over de pompen hebben: Ik las op deze thread (word naar gelinkd in de alinea over pompen via deze thread) allerlei rekenwerk om te kijken of je pomp alles wel goed aankon, vandaar voornamelijk dat ik eigenlijk nog wat advies wou... of is dat niveau van planning een beetje overkill?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
J Advies Waterkoeling gevraagd Advies Waterkoeling Setup 2
N Waterkoeling i7 2600k, advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 8
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
R Advies uitbreiding Waterkoeling gevraagd. Waterkoeling 4
E Advies en check gevraagd - waterkoeling setup Waterkoeling 7
1 Waterkoeling : Advies gevraagd Waterkoeling 2
W advies waterkoeling setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 22
S Advies gevraagd, nieuw in waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 7
W advies waterkoeling setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 39
U Goede prijs/prestatie waterkoeling setup advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 13
J Advies m.b.t. Kast gevraagd (waterkoeling: cpu/gpu/hdd) Cases en Modding 22
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan