• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

advies gevraagd bij gameserver

tarbax

New member
beste ik heb namelijk en clan waar ik zelf de servers host
ik heb nu momenteel 2 serverpc's die 7games en een teamspeak host
1ste pc is voor teamspeak
(intel dualcore binnenkort amd triple core )
2de pc is voor 4 call of duty's en 2 counter strike source servers en 1 runescape private server
(amd phenom x4 980 met 12GB ramm)
deze 2de server draait niet stabiel daarom gaan we deze upgraden
daarbij zou ik war advies willen vragen
ik zit namelijk met deze 3 configuraties in mijn hoofd

1ste config

Core i7-3820
P9X79 WS
prijs 700 euro​

2de config
Intel E3-1275
ASUS P8P67 WS Revolution
prijs 630​

3de config
Xeon® E5620
P6X58-E WS
prijs 730​


wat zou het beste presteren voor meerdere gameservers te draaien ???
bedankt alvast
 
Hulp bij de gameservers kan ik niet zozeer geven omdat ik geen ervaring heb met een runescape server. Maar voor je teamspeak hoef je echt geen dedicated te hebben. Dan heb je aan 256mb al genoeg (dit licht aan het aantal slots (?)) verder met 7servers moet je ook naar het I/O gebruik kijken. Watvoor/hoeveel hardeschijfen ziten er in die servers? En hoeveel ram?
 
ons 12gb ramm word momenteel maar voor de helft gebruikt
voor de hdd zullen we per 3 servers 2hdd's in raid zetten
onze cod zijn intotaal 80 slots onze css is 32slots
de runescape komt binnenkort wel bij op de teamspeak server
teamspeakserver is 512slots
 
ahh 512slots, als die allemaal gebruikt worden kan ik begrijpen dat je aan een vps te weinig zult hebben. Welke cpu is de intel dualcore en welke word de amd triple core? Omdat intel over het algemeen met een dual core beter prestatie's neerzet als amd. (wat ongeveer iedereen hier zal beamen)

en wat versta jij onder "instabiel" is dit dat de servers laggen of de gehele dedicated server crasht? in het laatste geval dan zou iedere intel cpu wel goed moeten zijn bijna. omdat intel veel beter presteert dan een amd processor.
 
de dualcore draait goed alleen is dit heele oude hardware die niet meer te vertouwen is het cpu'tje is een pentium 4 dualcore 3Ghz
de amd die er binnenkort zal komen weet ik nog niet precies maar dit is mijn probleem niet :)

de gameserver laggd en draait regelmatig vast dit is puur de server ons internet is het zeker niet :)
 
alle servers blijven draaien op 1je na die iets zwaarder is de windows server 2011 blijft draaien het is puur de 1ne server
die meer cpu vraagt tegenover de andere 7 en het niet kan houden
en het ligt zeker niet aan de instalatie van de server want de zelfde bestanden hebben op en andere pc gedraait en werkte perfect
dus ik denk dat het volgens mij echt cpu is die tekort komt
 
Ik bedoelde meer dat je server aan het kapot gaan is. van als die echt in een keer vast loopt licht dat niet zomaar omdat die cpu te kort komt. Draai je windows of linux? Verder kun je proberen eens 1 of 2 servers af te sluiten en dan te kijken of de server alsnog vast loopt.

om even terug op je vraag te komen. Ik zou voor de E3 gaan, Presteren over het algemeen erg goed :)
 
het draait op windows 2011 server edition maar als ik kijk naar taakbeheer zie je dat core 1 bijna niets doet caore 2 doet het meeste en core 3 en 4 zitten ietsje hoger dan core 1 het lijkt erop dat de cpu tog iets mis met is
 
Ik zou sowieso de Xeon al achterwegen laten omdat deze ouder is als de andere en een lager kloksnelheid heeft. (Tenzij je deze natuurlijk goedkoop kan krijgen dan word het een ander verhaal :))

dan blijven de I7 en de E3 over, Dan zou ik voor de I7 gaan omdat deze nieuwer is en hoger clocksnelheid heeft. Ik weet niet of warmte en/of verbruik wat uitmaken? want dan is de E3 beter omdat dit een server processor is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe radiatoren. Advies Waterkoeling Setup 1
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
P Advies gevraagd m.b.t. keuze nieuwe pomp. Advies Waterkoeling Setup 9
H (Advies Gevraagd) I7 3770k, Maximus V Formula, GTX 670. Advies Waterkoeling Setup 15
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
P Nieuwe voeding advies gevraagd. Problemen & Oplossingen 4
T watercooling loop advies gevraagd Waterkoeling 6
E Hulp/advies gevraagd schoonmaak waterkoeling Waterkoeling 15
J Advies Full setup gevraagd Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies Waterkoeling gevraagd Advies Waterkoeling Setup 2
N Waterkoeling i7 2600k, advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan