• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies CPU block

CS_Highflow

Junior Member
Hallo mensen,

Ik wil begin januari ook gaan beginnen aan waterkoeling omdat mijn Q6600 (VID:1.2500v) nogal een heet hoofd is.

Ik dacht in ieder geval aan het volgende:
Laing DDC-1 MCP350 12V
XSPC RS240
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
2a3 meter Tygon tubing 3/8 ID - 1/2 OD Clear

alleen ben ik nog niet zeker van het block...
Ik ben aan het twijfelen tussen:
XSPC Delta V3
EK Supreme
D-Tek Fuzion V2

Ik wil voorlopig alleen mijn CPU gaan waterkoelen.

Dus welke is het beste in deze setup of hebben jullie nog andere suggesties?

PC setup:
Asus Rampage Formula
Q6600 @3.16GHz 1.2v
2x1GB G.Skill PC6400 CL5
Asus EAH4870
Cooler Master real power M620
En alles zit verpakt in een Thermaltake Armor+(VH6000BWS).

Alvast hartelijk dank!
 
Hoi Csotranme, welkom op het forum :)

Als je alleen jouw CPU gaat waterkoelen, zal de EK Supreme het beste presteren.

Maar andere blokken presteren ook heel goed, verschillen tussen de blokken is eigenlijk verwaarloosbaar klein.

Naar mijn idee kan je daarom beter de keuze baseren op welke blok je het mooiste vindt.

Tenzij je zwaar gaat overclocken en elke graadje minder mooi is meegenomen :D
 
Ik ga hem niet dood klokken ofzo :p maar ik ga hem zeker wel naar 4GHz trappen of meer als hij dat aan kan. Ik ben niet iemand die veel risico's neemt dus ik stop met klocken als het voltage te hoog word. (Dit systeem heeft me een hoop spaar geld gekost namelijk :p )

Verder vind ik de EK supreme acryl inderdaad wel het mooist maar de XSPC mag er ook zijn. Maar mag die Fuzion beter presteren ga ik toch voor die denk ik.

Dus welke is nou echt het beste of maakt het echt niet veel uit?
 
@ Freddy, Ik heb hem hetzelfde gezegd ongeveer.

Echter dacht ik, een XSPC V3 erin, dan heeft hij VEEL gpm ... En het blokje presteerd zeker niet slecht op zijn eigen al.

De EK is een flow slet, en zal daarom ook wel zeer goed presteren.

Alleen, als hij zijn GPU wil gaan koelen is hij beter af met de XSPC V3, omdat hij dan nog genoeg flow overhoudt.

Echter denk ik dan aan de Fusion V2 met een quad nozzle ofso, het blok geeft nog veel gpm, meer dan de EK, minder dan de XSPC, maar is tevens mss ook ideaal voor later de GPU mee in de loop te koelen ?

In ieder geval, de blokken zijn aan elkaar gewaagd !

Niet te vergeten, de Swiftech GTZ...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem hetzelfde gezegd ongeveer.

Echter dacht ik, een XSPC V3 erin, dan heeft hij VEEL gpm ... En het blokje presteerd zeker niet slecht op zijn eigen al.

De EK is een flow slet, en zal daarom ook wel zeer goed presteren.

Alleen, als hij zijn GPU wil gaan koelen is hij beter af met de XSPC V3, omdat hij dan nog genoeg flow overhoudt.

Echter denk ik dan aan de Fusion V2 met een quad nozzle ofso, het blok geeft nog veel gpm, meer dan de EK, minder dan de XSPC, maar is tevens mss ook ideaal voor later de GPU mee in de loop te koelen ?

In ieder geval, de blokken zijn aan elkaar gewaagd !

Niet te vergeten, de Swiftech GTZ...
Mijn GPU behoord inderdaad ook nog wel tot een mogelijke optie later dat is misschien ook wel verstandig om even te zeggen. Alleen weet ik nog niet wanneer dat zal zijn :p .
 
Echter denk ik dan aan de Fusion V2 met een quad nozzle ofso, het blok geeft nog veel gpm, meer dan de EK, minder dan de XSPC, maar is tevens mss ook ideaal voor later de GPU mee in de loop te koelen ?
ik weet niet of je het al wist maar de v2 presteert bij de huidige intel quads beter met de stock nozle (omdat het eigenlijk 2 duals zijn en geen 4 apparte cores)

en ik denk ook dat de v2 voor met eventueele gpu erbij het beste zal presteren het is een persoonlijke kwestie of je voor het beetje dat het meer zal zijn als de xspc v3 het prijsverschil het waard is ;)
 
ik weet niet of je het al wist maar de v2 presteert bij de huidige intel quads beter met de stock nozle (omdat het eigenlijk 2 duals zijn en geen 4 apparte cores)

en ik denk ook dat de v2 voor met eventueele gpu erbij het beste zal presteren het is een persoonlijke kwestie of je voor het beetje dat het meer zal zijn als de xspc v3 het prijsverschil het waard is ;)

Uhu ??

intel_quad.jpg


FZ2_Q-insert.jpg


Lijkt mij toch ideaal ? Of ben ik alweer zolang uit de WC wereld dat ik het gemist heb ?
 
Jep ik heb dat toen ook gelezen, want ik herinner me nog dat ik dacht dat ik het zeker moest onthouden als ik mn cpu ging gaan waterkoelen en dat ik die quad nozzle niet moest kopen dan.
ja en ik dacht toen nog gvd heb ik voor niets die quad nozzle gekocht voor het geval dat ik ooit een quad ga kopen... :p
maar we moeten weer ff back on topic ;)
 
Toch bedankt dat jullie het ff melden. Ik had destijds bij mijn Fusion V1 niks van mods of dergelijke erop behalve na een tijd de washer (custom made) ertussen gedaan. Ik was toen al aan het denken voor een quad nozzle...

@ Csotranme, ga gezellig voor de Swiftech GTZ ;) .
 
Toch bedankt dat jullie het ff melden. Ik had destijds bij mijn Fusion V1 niks van mods of dergelijke erop behalve na een tijd de washer (custom made) ertussen gedaan. Ik was toen al aan het denken voor een quad nozzle...

@ Csotranme, ga gezellig voor de Swiftech GTZ ;) .

is inderdaad wel een mooie maar hij is best wel prijzig vind ik zelf. maar even afwachten wat mijn exacte budget gaat worden. anders ga ik denk ik voor de EK supreme plexi.
Zou dat dan een goede keuze zijn?
 
Het verschil met plexi is dat het doorzichtig is en als je UV water neemt met
UV licht het water de fel kleurt.

Alcetal is sterker, niet dat dat plexi snel breekt. Alleen schroef het niet te strak.
 
ik heb wel ervaring met de ek supre.

ook een ek backplate erbij, ding werkt super.
maar ik zou de gpu en de cpu apart gaan loopen.
uit eigen ervaring is het erg lastig om een upgrade te doen.
ook vind ik(mijn eigen mening/ ervraing) dat de ek supreme niet zo erg flow restrickted dat als je de gpu en een xtra rads de flow zal stoppen/ vetragen (moet wel bij zeggen dat de ek het enige waar ik ervaring mee had).
heb ongeveer 1 jaar geleden een elheim 600 pomp + ek supreme+ 8800gt +240 rads+120 rads gedraaid.
het werkte echt super.(merkt wel dat de temp minder laag is als bij de cpu, maar dat was te verwaarlozen.)
bij q6600 @ 3,8 ghz was de ide temp van rond de 45 graden. bij stress blijft ie lekker onder de 60 graden.met kamer temp van 28 graden
(low fan speed/ niet gelapped)
 

Bijlagen

  • 185865571_5_aCdV.jpg
    185865571_5_aCdV.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 9
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
yamaha_R1 Advies pomp-keuze & cpu-block keuze Advies Waterkoeling Setup 2
W [advies] monteren CPU block Waterkoeling 20
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
meneer peer advies cpu blok Advies Waterkoeling Setup 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
boefmans Advies CPU koeler Overige Koeling 12
C [waterkoeling] advies gtx 580 sli mischien later ook cpu i7 920 d0 stepping Advies Waterkoeling Setup 18
I advies over grootte radiator voor koeling cpu en gpu overclocked Advies Waterkoeling Setup 18
H Advies/Controle waterkoeling CPU, GPU, HDD Advies Waterkoeling Setup 4
J Advies m.b.t. Kast gevraagd (waterkoeling: cpu/gpu/hdd) Cases en Modding 22
Johnny Advies CPU koeler Overige Koeling 6
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan