• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies bij eerste WC build

pkwadraat

Member
Advies WC €500 I7 3770K, gtx680 Carbide 500r

Beste Forumleden,

Graag zou ik advies ontvangen over het kiezen van een complete wc voor mijn Carbide 500r. Dit is mijn eerste custom build :) Het moet aan de volgende eisen voldoen: Intel CPU (1155) en een enkele nvidia gpu koeling, evt later uit te breiden naar chipset mosfet en mem koeling. iig een tube reservoir en de grootst mogelijke rad, pomp heb ik geen idee wat ik nodig heb (wel of geen top?). Zou leuk zijn als er een dig. display bestaat om alles aan te sturen. Mijn budget ligt rond de 500 euro. graag hoor ik jullie advies en op-aanmerkingen

hieronder een link naar mijn voorlopige winkeltjewagentje, Ik twijfel over de koppelstukken naar de gpu cooler en of de radiator wel gaat passen in mijn kast qua dikte.

http://highflow.nl/index.php?dispat...id=7224&hash=1bf48c65d61ffd849d834d5a212925ed

Asrock z77 extreme 4
MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC
Crucial ballistix smart tracer 4x 2gb
Intel i7 3770k
Carbide 500r met rad bovenin




 
Laatst bewerkt:
he freddy bedankt voor de advies,

Ik heb nog 4 Corsair SP120 HP liggen en 4 gentle Typhoon 1850 rpm dus dat lukt wel :)
Ik zal eens een diagrammetje maken van hoe ik de tubes wil laten lopen dan kan ik beter zien waar de rare bochten zitten. Wat is de beste volgorde? rad - cpu - gpu - res
 
Daar valt inderdaad niet veel op aan te merken, behalve dan dat ik niet zie waar de 2 G 1/2 naar G 1/4 voor nodig zijn?
Verder de keuze van de onderdelen natuurlijk ook flink van je smaak afhankelijk, wat waarschijnlijk de reden is voor het dure res en de dure vloeistof?

Nog zoiets waar je keuze bij hebt is je pomp. Ten eerste is die meer dan krachtig genoeg, maar ook redelijk duur en dan nog eens met compressie fittingen waar je op de andere plaatsen overal schroeffittingen hebt. Meestal wil je overal hetzelfde. Misschien is Alphacool VPP655 - G1/4 IG incl. Top - 13123 iets, maar dan heb je weer 2 extra schroeffittingen nodig. Het is een lichte meerprijs, dus als je toch voor een D5 met standaard top wilt gaan, dan is deze wel een stuk goedkoper: Koolance Pump PMP-450

Wat radiatoren betreft kan je freddy altijd eens vragen naar de Alphacool - CPU Kühlung und Wasserkühlung sowie PC-Cooling und Silent-PC Artikel von Alphacool - Alphacool NexXxoS XT45 Full Copper 240mm 14164 , dit is een radiator van dezelfde dikte die 1. iets goedkoper is, 2. wat beter presteert en 3. toch net dat iets meer heeft, zoals screw protectors, wat altijd handig is als beginneling ;)

De laatste opmerking die ik zo direct nog heb, is dat je een CPU blok met nickel neemt en een GPU blok met kopper, beide met zwart acryl, waarschijnlijk dat je dan nog wat kan besparen door de koperen versie van het blok te nemen, bovendien heb je dan minder/geen kans op corrosie in je loop (niet dat je het ooit zal merken met het zwarte acryl).

Zo, hopelijk ben je er iets mee ;) (en niet vergeten wat foto's terug te plaatsen he :D)
 
en nog een opmerking van mij... met witte vloeistof geen witte slangnemen maar doorzichtige slang, nou zie je de dure witte vloeistof niet.

Voorbeeldje van mijn loop
J3EPe.jpg
 
Als ik het goed heb wil jij de pomp boven het reservoir plaatsen. Deze opstelling gaat meestal problemen geven doordat de vloeistof wegzakt wanneer de PC uit staat. Een pomp is niet instaat om de vloeistof omhoog te zuigen waardoor de pomp droog loopt met alle gevolgen van dien. Door de pomp onder of naast het reservoir te plaatsen kan de pomp altijd voldoende vloeistof aanzuigen en rond pompen.

Een mogelijk alternatief voor de pomp, reservoir oplossing zou deze kunnen zijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
J Advies bij aankoop fototoestel (midrange/highend) Fotografie, Film en Video 37
GeneralX Advies bij waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
R Advies bij waterkoeling 7970 Advies Waterkoeling Setup 8
S advies gevraagt bij route van de loop Waterkoeling 6
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
tarbax advies gevraagd bij gameserver Hardware & Software 9
E Nieuw bij waterkoeling, advies aub Advies Waterkoeling Setup 3
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
D advies bij aankoop waterkoeling [300-350€] Advies Waterkoeling Setup 32
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan