• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Super bedankt voor de info beiden!

Even tussendoor: Aangezien mijn huidige kast niet zo waterkoel vriendelijk is, ben ik op zoek naar een nieuwe kast. Na een heftige google sessie vanavond ben ik verliefd geworden... Phanteks Innovative Computer Hardware Design en binnenkort ben ik ook arm! :D

Een aftappunt is een hele goede! Ga ik zeker toevoegen!

Gezien ik in de toekomst wil uitbreiden met een fikse videokaart, wat is wijsheid? Zal de P360 goed genoeg zijn om zowel de CPU als de GPU te koelen? Ik verwacht een TDP van rond de 350 - 400W. Of zou een 240 + 360 rad dan pas voldoende zijn of misschien 240 + 240? Liefst blijf ik bij dunne radiatoren van rond de 3 à 4 cm i.v.m. het uiterlijk.

EDIT: Overklokken doe ik alleen op stock voltage tot hele lichte increase. Dus geen extreme zaken. Temps heb ik het liefst onder de 70c. Specifieke onderdelen geven wordt lastig, aangezien ze nog niet gereleased zijn (AMD Ryzen of Intel Kabylake + AMD Vega).

Andere vraag: Is het verstandig om een radiator aan de bovenkant van een kast te laten hangen aan de ventilatoren? Dus kast aan ventilatoren, ventilatoren aan de radiator. Of zegt ervaring dat dat alleen maar fout kan gaan? :p

Terug
Bovenaan