• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies 24 inch monitor

Sw333t

I Love my NUC
Aangezien het binnenkort weer tijd is voor de teruggave van de belastingsdienst en we zo te zien wel een leuk bedrag terug gaan krijgen wil ik naar een andere monitor gaan kijken.

Wat we nu namelijk hebben is een Acer V193hq (18,5"). Ik vind het zelf wel fijn werken, maar zie toch vaak dat mijn vrouw meer in het scherm gedoken zit dan dat ze erachter zit. Tevens wil ik de monitor op gaan hangen aan de muur voor meer bureaublad ruimte.

Echter, ik heb wel behoorlijk wat vereisten aan een monitor ;). Hij moet namelijk zwart zijn en voorzien zijn van een VESA aansluiting om hem tegen de muur te kunnen schroeven. Verder moet de aansluiting DVI zijn, HDMI is niet voorzien op het moederbord.

Verder ben ik enkel naar een aantal bepaalde merken aan het kijken, namelijk:

Asus, Iijama, LG of Samsung,

De monitor moet namelijk een resolutie hebben van 1920 x 1080 of 2560 x 1440 pixels. Beeldformaat moet 16:9 zijn (zijn we gewend namelijk). Ow.. en moet een 24 inch zijn.

Verder moet de monitor een opgegeven reactietijd hebben van maximaal 8ms (liever minder dus).

Type backlight is niet van belang, net als 3D ondersteuning.

Ik heb natuurlijk gekeken via Tweakers en kom op onderstaande monitoren uit:

24-inch:

- Iiyama ProLite E2409HDS-B1,
- LG Flatron W2442PA.

Maximale budget is zo'n 300 euro, liever wat minder natuurlijk aangezien er ook nog een muurbeugel moet komen.

Graag zou ik jullie hulp willen inroepen bij deze lastige keuze. Hebben jullie zelf een 24-inch monitor die binnen mijn budget valt en waar jullie zeer over te spreken zijn? Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Als kleine eis zal ik ook nog een matte panel willen toezeggen, want een glossy panel is persoonlijk echt kut kwa lichtinval/weerkaatsingen in een lichte omgeving.(algeheel woonkamer dus)

Voor de rest , succes met je zoektocht en de meningen die gegeven worden door andere forum gebruikers.
 
Verwacht niet dat we daar veel last van zullen hebben, aangezien er een boekenkast tussen monitor en raampartij staat ;):

CIMG2409.JPG


Maar... als het niet nadelig is in een donkere omgeving, dan geniet mat de voorkeur.
 
Heb zelf de Flatron W2442PA..

Ik kan je zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben. Heb hem zelf gekocht vanwege de lovende reviews...

Hardware.info heeft deze monitor bijvoorbeeld ook aan een aantal tests onderworpen; Vergelijkingstest: 14 16:9 Full HD monitoren | Hardware.Info Nederland.

Als ik zelf nu een scherm zou kopen, zou ik hem denk ik tweedehands kopen. Scheelt toch al snel 40 à 50 euro... toch mooi meegenomen! Enige nadeel is dat je even goed moet opletten en een beetje geduld moet hebben.

Succes:026:
 
Monitor koop ik liever nieuw, in verband met garantie afhandelingen ben ik bij bedragen boven 100 euro een beetje huiverig daarvoor.

Ben nu druk aan het wegstrepen. Er zullen er een aantal over gaan blijven en dan wordt het reviews lezen ;).

Die LG Flatron W2442PA is trouwens ook al van 2009 en zoek toch liever in 2010. Ook is hij nog maar in 1 shop te verkrijgen.
 
Zo te zien heeft die geen VESA mount Freddy ;).

Edit1:

De Samsungs vallen af, blijven dus nog de Iiyama ProLite E2409HDS-B1 en de LG Flatron W2442PA over.

Edit2:

Na alles weggestreept te hebben.. kom ik uit op de Iiyama ProLite E2409HDS-B1. De LG is toch iets minder goed uitgerust en is duurder.

Dat gaat hem dus worden. Nu nog op zoek naar een goede stevige muurbeugel.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar die hebben geen draaibare ;). Heb daar eerder al eens naar gekeken hier in de regio. Omhoog/omlaag/links/rechts was geen punt, maar draaien naar Portret stand was niet mogelijk.

De beugen moet dus onderstaande kunnen doen:

 
Laatst bewerkt:
En wij niet, het duurde voor ons al ruim een half jaar voordat we konden wennen van 4:3 naar 16:9. Dus het blijft 16:9 ;).

Edit: Zal morgen nog even kijken naar die 2 Samsungs. Zie nu het verschil niet meer.
 
Tja het is maar een tip :)
Iedereen hier die ooit een 16:10 1900x1200 scherm heeft gehad zal dat lekkerder vinden kijken dan een 16:9 1920x1080 scherm.
En al helemaal als die samsung ook nog eens goedkoper en beter uit de reviews komt :p
 
Het blijft de Iiyama ProLite E2409HDS-B1.

De Samsungs hebben geen speakers intern en dat is juist wel wat wij beiden willen. Wij zijn geen gamers zodat een losse speakerset niet echt wenselijk is. Het kleine beetje UT99 dat ik speel kan ook met de ingebouwde speakertjes.

Verder, ik heb even nagezocht in de handleidingen van de Samsungs en daaruit komt (eerlijk gezegd zoals verwacht) naar voren dat ze een apart tussenstuk nodig hebben om de VESA aansluiting te kunnen gebruiken. Leukste daaraan is dat het benodigde tussenstuk niet standaard meegeleverd wordt :S. Zelfde hebben wij al gehad met onze Samsung T200HD die wij als TV in gebruik hebben.

Het wordt dus de Iiyama ProLite E2409HDS-B1 in combinatie met de DQ ROTATE TRIPLE L BLACK muurbeugel. De M-versie zou al voldoende zijn, maar de constructie van de L-versie ziet er beter uit in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Nu toch nog even verder gekeken (en even een voorbeeld documentje gezien op een 16:10 monitor (thanks to Animal Baars)), maar denk dat het dus toch een 16:10 monitor gaat worden zonder pivot functie.

Dus maar weer opnieuw een selectie maken en wegstrepen.
 
Ik heb dus een 24" Dell monitor (WFP2408 ofzo) en die 120 pixels die je extra in de hoogte hebt zou ik niet willen missen. Bij mijn pa staat een 1920x1080 monitor, maar je mist toch een behoorlijk stuk scherm voor je gevoel.

Ik zat net even op de Dell site te neuzen en zag daar deze staan (welliswaar 1920x1080):
DELL Dell Professional P2411H 61 cm (24") witte led-breedbeeldmonitor : Computeronderdelen | Dell Nederland:

Die heeft een LED display (zuinig) en kan alle kanten op (hoogte, pivot in de voet, en draaibare voet). Dus in theorie zou je geen muurbeugel nodig hebben.

Anders heeft HP ook een aantal leuke schermen met dezelfde functies:
http://www.alternate.nl/html/produc...WARE&l1=Monitoren&l2=LCD&l3=24+inch+en+groter

Hoop dat je er wat aan hebt?! Als je nog een vergelijkingsdocumentje nodig hebt geef je maar een brul ;)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan