• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ACRyan Alu panels

Robert

Highflow Addict
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hieronder een afbeelding van mijn plan:



Ik wil dus graag het onderste deel (binnenkant case) van plexi of alupanel maken (in het wit).
Ik wil daar dan 2 fans aan vast maken (op eronder monteren op een ander manier) is het daar steving genoeg voor?

Ik wil dit drus graag weten over de alu panels.
 
je bedoelt dus zoals op je plaatje dat witte horizontale plaat met fan holes??
zo ja dan kan dat wel, het licht er allemaal aan hoe goed je die plaat ondersteunt, maar 1mm allu houd je fan zelfs nog ;)
 
Ik denk dat ik het toch met plexi ga maken. ik wil namelijk ook de fan iets laten verzinken zodat ik een soort van tunnel (1 a 2 cm) idee krijg. Dat kan ik met een aantal lagen plexi op elkaar lijmen en dan het fanhole zagen wel bereiken. dan mooi schuren en polijsten.

Dan moet het als ik het goed heb bijna niet meer te zien zijn dat de plexi gelijmd is.

De voorkant en de binnenkant wil ik met melkwitte plexi doen. voor de bovenkant moet ik dan nog even kijken of dat wel mooi is.

De kabels wil ik dan sleeven (zwart en Wit) en de kabelgaten wil ik eigenlijk ook nog wegwerken. Ik wil waarschijnlijk fans met rode fanblades gebruiken.
Rood en zwart zijn ook de kleuren van mijn moederbord en videokaart en wit en zwart geeft een mooi contrast op de case.

Om financiele redenen kan ik helaas geen waterkoeling meer plaatsen dus ga ik voor een luchgekoelde kast.
 
Als je ooit alsnog acryan panelen gaat gebruiken is het handig om te weten dat ze echt flinterdun zijn, het is leuk om kleine dingetjes van te maken en wat jij in gedachte hebt gaat ook nog wel lukken maar hele constructies gaat al lastiger worden ;).
 
En ik denk als je de ACRyan panelen gaat buigen, dat je dan van die lelijke buigranden krijgt omdat de lak dan scheurt (als je bijv. de zwarte neemt).
Het plexiglas idee is leuk bedacht. Dus dan kun je het beste 2 losse stukken pakken en die dan vastlijmen tegen elkaar, als je dat nog niet bedacht had ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan