• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aanschaf IPS monitor

Johnny

Moderator
Forumleiding
Hallo allemaal,

Ik kan jullie hulp goed gebruiken met betrekking tot het aanschaf van een nieuwe monitor.
Op het werk gebruiken we sinds kort IPS schermen en sindsdien twijfel ik oosk erg over de aanschaf van een nieuw IPS cherm voor privé gebruik.

Zie hieronder:

Wat wil je doen met je nieuwe scherm?
Het scherm wordt gebruik voor verschillende doeleinden. Denk aan het kijken van films/series, gamen en all-round computer gebruik.

Wat mag het scherm gaan kosten?
Het scherm mag rond de 300EUR gaan kosten. Er mag wat gespeeld worden met de prijzen.

Huidige hardware(Vooral belangrijk voor het gamen):[/i]
- 3770K
- GTX 680
- 16GB ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, mijn voorkeuren zijn:
- 27" scherm
- IPS indien mogelijk
- Geen glossy scherm
- Geen voorkeur voor een bepaald merk
- Gerne advies voor de juiste resolutie!!


Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Toelichting van het kopje voorkeuren:
Momenteel gebruik twee schermen, hoofdscherm: samsung p2770fh, secondary: Samsung T240.
In het geval dat ik een 27" IPS scherm ga aanschaffen, welke resolutie is het beste? Sommige mensen in mijn omgeving raden een 27" op 1920x1080 af i.v.m. pixeldichtheid. Ook raden sommige mensen IPS schermen weer af voor game doeleinden..


Ik ben dit scherm tegengekomen:

Paradigit - Philips Brilliance Gioco 278G4DHSD - 27" - De beste computerwinkel om laptops en tablets te kopen

Pro's
- IPS scherm, de buren heeft hem zeer goed beoordeeld
- Gimmicks (3D en backlight)

Con's
- Vertraging bij games?
- Resolutie?
- Glossy scherm

Zoals je ziet, ik weet niet zeker hoe het zit met Ghosting/Framerate en de resolutie van 1920x1080 i.c.m. een 27" scherm.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, voor meer info.. Shoot!
 
Ik dan maar? :)

Ik ben altijd al verzot geweest op grote schermen met hoge resolutie.
(15 jaar geleden zeulde ik met Eizo 21" CRT 2048x1536 a 26Kg naar LAN's)
Dat is eigenlijk altijd zo gebleven, groot scherm met hogere resolutie dan mainstream vind ik gewoon prachtig.

Sinds een paar jaar heb ik een Dell 27" 2560x1440 (Had nog liever de 30" 2560x1600 gehad maar was te duur)
Dit is voor mij 1 van mijn allerbeste aankopen geweest qua hardware ooit.

Op zolder heb ik een setup met 3 x 23" 1920x1080 ... ik vind het helemaal nix ... Om op te werken niet en om op te gamen (surround) niet.
Ook omdat ik nou eenmaal voor 90% op mijn main/middle scherm werk.

Zelf ben ik ook al weer een beetje op de uitkijk, helemaal toen de eerste aankondigingen voor 4K kwamen. Dat zou toch geweldig zijn .. 3840x2160 !

Nu een paar maanden later lijkt mijn interesse toch veranderd te zijn.
Ik wil dus dit jaar misschien ook mijn monitor setup van L3p d3sk veranderen. (17"portrait - 27" - 17" portrait)
Ook ben ik er achter dat ik sowieso niet meer zonder 2e en misschien wel derde scherm kan.
- 3 x 27" gaat zeker niet passen.
- GEEN main scherm met res onder 2560x1440

Nu is mijn oog al een paar keer gevallen op de nieuwe 21:9 schermen. Helemaal op de 21:9 met hogere resolutie.
Ook ivm met een recent artikel

Mijn oog is dus gevallen op:

LG 34UM95-P Zwart - Prijzen - Tweakers

Mocht het allemaal niet lukken qua financiën ga ik misschien naar een andere setup namelijk 23" - 29" - 23"
Dit omdat ik toch al 2 van deze 23" schermen boven heb staan die ik spoedig niet meer gebruik.
Deze past er qua maat / hoogte precies tussenin.
Asus MX299Q Zilver - Prijzen - Tweakers

Of .... 34" LG curved? :p

Om op jouw vraag terug te komen .. Ik zou zeker niet voor een 27" met 1920x1080 resolutie gaan, dit ivm de pixeldichtheid.
 
Ik moet me bij iep aansluiten... heb 2 jaar geleden ook een Dell 27"gekocht met 2560x1440. gewoon heerlijk zo veel ruimte op je desktop.
Bedenk wel dat bij 2560x1440 je 680 wel wat moeite krijgt met sommige games aangezien hij maar 2gb heeft.

4K is leuk voor 500 eurie maar dan mag je wel een andere gpu aanschaffen.
 
Wauw, wat een beeld, wel een flinke prijs, ik had 'm zo gekocht als die er voor 400 zou zijn..
En ik was me er al van bewust dat ik dan ook zou gaan moeten uitbreiden naar een nieuw videokaart.

Conclusie is dus wel dat mijn beschreven eisen icm mijn budget niet toereikend is?
 
Tja ik vind het zelf ook heel moeilijk op het moment om een beslissing te nemen als ik in jouw schoenen stond.

- 25" 21:9 2560x1080 €200 (kwam ik net tegen .. wtf, grappig ding :p )
- 29" 21:9 2560x1080 €300-400
- 27" 16:9 2560x1440 €380-450
- 28" 16:10 3840x2160 €500-4000000
- 34" 21:9 2560x1080 €540
- 34" 21:9 3440x1440 €840 :033:
 
En hoe zit het met IPS dan?
Op het werk gebruiken we 24" IPS schermen van LG, weet niet type, maar wat een mooi beeld.
De kleuren lijken veel natuurlijker dan mijn huidige 2 schermen (zie startpost)
 
Dell maakt inderdaad zeer goede IPS schermen. Ik zelf 2 Ultrasharp U2414M, 24" met 1920x1200 en die behoren tot mijn beste aankopen ooit. De resolutie vind ik best ok voor de diameter, maar staar je daar niet blind op. Het type paneel, de kleuren en de hoeveelheid backlight die doorkomt vind ik belangrijker dan een wat hogere resolutie.

Daar hangt wel een prijskaartje aan, degene die in mijn ogen het interessantste is, is de U2713HM die nog steeds rond de 475 schomelt. Aan de andere kant heb je daar dan ook wel een zeer degelijk scherm voor.

Wat ultrawide betreft ben ik niet zo overtuigd, vooral omdat je eens je 2 schermen gewend bent met 1 scherm werken een marteling is en 2 ultrawides naast elkaar je een zere nek bezorgen :p Daarom ook dat ik liever wat extra hoogte heb, met een dualscreen setup heb je zoizo breedte genoeg ;) Daarnaast hebben de meeste ultrawides een lagere resolutie en een grotere diagonaal, wat de pixeldichtheid net lager maakt.
 
Voor zo ver ik weet zijn haast alle Dell IPS panelen van LG :)
Zelf heb ik nooit wat gemerkt van mijn overstap van TN naar IPS ivm ghosting etc.
Wel dat het veel mooiere kleuren zijn. (Prachtig als je je eerste 2560x1440 nature background ziet :p )


enthernal, je hebt helemaal gelijk over die hoogte. (Had hiervoor ook 24" 16:10)
Toch wil ik naar een groter scherm met liefst zelfde of nog hogere pixel dichtheid.
Daarom als main scherm:
- 28" 16:10 3840x2160 (meer pix, meer hoogte)
- 34" 21:9 3440x1440 (Komt qua hoogte gewoon overeen met een 27" 2560x1440 scherm)

Moeilijk :)
 
Heb sinds begin dit jaar een Iiyama ProLite XB2779QS 27" IPS scherm met een 2560 x 1440 resolutie. Ik kan je zeggen dat IPS echt een super mooi beeld geeft en vooral je bureaublad ruimte :)
Had ook gekeken naar een UltraWide full HD scherm, maar op een 1 of andere manier zijn die dingen toch veel te smal tov de breedte. Maar nu ik die 3440x1440 UltraWide schermen zie....man:120::gek heb ik er bijna spijt van dat ik niet ff heb gewacht hahaha.

1 nadeel blijft gewoon dat je zoveel videopower nodig hebt om die hogere resoluties aan te kunnen (bij gamen dan), de huidige kaarten kunnen dat net aan en dan kun je wel vergeten om BF4 op ultra te spelen. BF4 kan ik op high aan en met Mantle zit ik rond de 80-90 fps.
 
Wooowww deze is wel héél vet: LG 34UM95-P Zwart - Prijzen - Tweakers

Ik heb voor mijn Cross Desk nu nog een Asus MX279H Zwart - Prijzen - Tweakers
Wilde hier nog een of twee ervan bij halen voor dual of triple screen.

Maar 1x die LG is ook vet... hmmm... :D :D :D


Als ik jou was Freddy ... dan ging ik zeker te weten voor die LG 34" ipv 2 x 27" @ 1920x1080 bijkopen voor €600 (Welke met zijn drieen ook nog eens uitsteken aan de zijkanten bovenop je bureau.

Ik vind de keuze zo erg moeilijk..
Welke Hz is dan het "beste"?
Mensen zweren ook weer op 144hz

Voor mij zelf is 60-75 Hz gewoon voldoende of je moet echt diehard gamer zijn. Het schijnt wel dat je het verschil duidelijk kan merken.
Asus heeft wel 27" monitoren met 2560x1440 resolutie welke ook nog eens 144Hz kunnen, maar dacht ook best prijzig.
 
Klopt, de prijzen lopen tot en met 7 a 800 euro :p
Tjonge, het liefste wil ik vandaag nog een nieuw scherm aanschaffen.
Aanstaande maandag t/m vrijdag begint de beta weer van The Crew en wil dit maar al te graag spelen met een nieuw scherm :sarc:

Mijn eisen zijn sowieso:

27"
60hz lijkt mij voldoende?
Geen glossy scherm

Mogelijkheden zijn?
 
Op Cebit stond tijdje terug een 120hz scherm op de Asus stand. Niet erg bijzonder maar ik had het persoonlijk nog nooit gezien.
Loopt allemaal wel veel soepeler moet ik zeggen. Dacht eerst dat het een Gsync was.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
F Eerste Waterkoelingset aanschaf Advies Waterkoeling Setup 10
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
Dustyrick Aanschaf videokaart van max €180, welke? Hardware & Software 9
Bose321 Waterkoeling aanschaf (newbie) Advies Waterkoeling Setup 46
Johnny Aanschaf waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
ZwerverRoodbaard Aanschaf HD4870 Hardware & Software 17
Johnny [Aanschaf] Videokaart Hardware & Software 22
Jason Lamptron HM173 Portable Display for AIDA64 - 17.3" IPS, HDMI, Ultra-thin narrow edge/bezel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HC060 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 Software - 6" IPS, Dual Bay / 2-bay mounting 5,25” HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron HM088 PC Hardware Monitor/Display for AIDA64 - 8" IPS, HDMI, Widescreen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A Lamptron monitor Cases en Modding 3
Jason Lamptron HM035 Hardware Monitor External 3.5 inch screen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
ForresT Monitor opstelling Hardware & Software 1
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
vincent nieuwe monitor Hardware & Software 7
ForresT Nieuwe monitor(en) Hardware & Software 11
Hightower nieuwe monitor ultra wide Hardware & Software 12
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
XenoMorpH [GEVONDEN] 19" TFT monitor Gevonden 1
nicvdv [IN-ACTIVE] 17" Dell 1707FPc DVI LCD Monitor w/USB Hub Verkocht 3
D Welk monitor voor ps4 en pc vraag Gaming 31
gerjanlubbers Nieuwe monitor Hardware & Software 5
P Monitor Stand wel of niet doen? Hardware & Software 2
ChillPascal 15,6" Monitor (16:9) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
sir serial [VERKOCHT]- Upg. set-Case-PSU-Monitor Verkocht 7
canonchiel [IN-ACTIVE] gezocht Full hd Monitor in goede staat Gevonden 0
Arniebomba 19" Full HD monitor? Hardware & Software 2
JeanPaul [VERKOCHT] Acer 23 LED Monitor Verkocht 5
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
Vissa Monitor advies Hardware & Software 6
Aequitis [IN-ACTIVE] Samsung T260HD Monitor Gevonden 0
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V-PF CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 2
alain-s [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 226BW monitor van 22 inch Verkocht 1
alain-s [VERKOCHT] LG W2753V CCFL-monitor van 27 inch Verkocht 1
K SamsungBX2331 Monitor Hardware & Software 5
Aequitis Monitor beugels om op te hangen Algemene Discussies 8
J [GEZ] samsung p2370 LCD monitor Gevonden 0
Robin026 [Nieuw] [Monitor] Robin026 Hardware & Software 14
P [IN-ACTIVE] Switch voor monitor/ muis en keyboard op 2 pc`s te gebruiken Gevonden 5
Sw333t Advies 24 inch monitor Hardware & Software 22
Dustyrick [GEVONDEN] TFT Monitor 17Inch of groter. (geen dode pixels) Gevonden 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan