• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten

Zie dat je teveel fittingen hebt, maar dit zal in verband zijn met de GPU blocks die nog gaan komen neem ik aan?
Je hebt ook nog geen vloeistof en eventuele aditieven. Aangezien je witte niet-doorschijnende slangen hebt zou het nemen van een gekleurde vloeistof nogal overbodig zijn, de enige plek waar je dit gaat zien is in het reservoir.
Als je voor Feser ultra pure gaat is het verstandig daar nog een corrosie blocker of Silver Coil aan toe te voegen.
2 L vloeistof is aangeraden, om in ieder geval genoeg te hebben.

Ziet er verder goed uit.
Misschien een idee om fans met een wat hoger RPM te nemen.
Aangezien je toch gebruik maakt van een fancontroller is het optionele extra koelvermogen altijd wel handig, wellicht voor in de warme zomerdagen of intensief gamen?
 
Dat klopt inderdaad, maar ik kom er net achter dat dat met die GPU blocks helemaal niet kan wat ik in gedachten had. Ik wou gewoon een recht stuk slang er tussen met twee 90 graden fittingen, maar daarvoor is niet genoeg ruimte, omdat de aansluiting van het GPU block te diep op de kaart ligt, zeg maar. Sterker nog, er past geen eens een schroeffitting op maar je moet de slang er gewoon op schuiven (en dan een slangklem, uiteraard).

Zou ik veel flow verliezen door met twee 90 graden koppelstukken alsnog die rechte slang te bewerkstelligen? Of is het slimmer om gewoon voor de iets lelijkere bocht te gaan?

Hogere RPM fans zijn een goed idee inderdaad, ga ik doorvoeren.

Vwb vloeistof... Feser ultra pure kan, maar waarom "corrosion blocker of killcoil"? Ik neem aan dat ze allebei moeten? :p
Maar dan lijkt het me goedkoper om voor pre-mixed te gaan wat al allebei bevat.. En mijn reservoir een leuk kleurtje geeft :p
 
Het beste voor GPU blokken aan elkaar te schakelen is een short pilaar fitting met een stuk slang, of een tweetal SLI fittingen met bijpassend buisje ertussen.
Deze producten zijn hier en hier te vinden.
De eerste methode kan nogal eens lastig blijken om daar een stuk slang tussen te wurmen op de juiste lengte.
Bij de tweede methode staan de bijbehorende buisjes in "gerelateerd producten".

Het is corrosion blocker OF killcoil omdat de zilver deeltjes van de laatste in het water juist een negatief effect hebben op C.B. en anti-alg middel.
Aangezien zilver naast het verzadigen van het water (thus no corrosion) ook bacterie dodend is, heeft alg ook geen kans met deze coil.
Maar pre-mixed is net zo goed en dus plug&play :)
 
Nee, ik heb me een beetje vergist. Het gaat er zo uit zien vwb GPU:

HD6900+MCW82-POWERCOLOR-HD6950-1GB.png


Dus wat zou dan volgens jou de beste optie zijn?
 
Goed van je dat je koelpasta hebt toegevoegd, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Maar ik zie nog steeds geen vloeistof in je mandje?

Ik denk dat je videokaart slangen het beste uitkomen als je de bocht in de lengte van de videokaart zou maken.
Maar dan heb je 2x 90 graden rotary nodig en je gaf aan dat je dat niet wilde.
Dan komt de bocht haaks op de kaarten te staan, je zou er eventueel goed aan doen om te meten hoeveel ruimte je hebt tussen je graka en het sidepanel. Zou vervelend zijn als dit te weinig is en je de bocht niet haalt zonder knikken.

Een slangbocht is de enige oplossing die ik verder kan bedenken die aan jouw wensen voldoet.
Ik zit ook te denken aan extenders met 90 graden fittingen en dan alsnog een SLI brug, maar dat is wederom een berg extra fittingen :p Dus hou het maar lekker op die slang, lijkt me het beste.
 
Dan zou je nodig hebben:
2x 2CM extender (misschien wel 4x afhankelijk van de lengte die je moet overbruggen, durf ik zo niet te zeggen)
2x 90 graden rotary
2x Multi Link fitting
1x Crystal Link Tube

Als ik dat uit het hoofd doe dan kom ik op € 47 of € 41 afhankelijk van de 2cm extenders uit
 
Hahaha, ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vind het zelf ook niet elegant.

Twee keer het volgende dan?

2x schroeffittingen schroef aan beide kanten.

Ik kan ze alleen niet vinden hier bij highflow...

Of wordt het dan te zwaar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een site van herkomst hebt en/of een product code kan je altijd een product aanvragen hier bij Highflow :)
Te zwaar zal het niet worden, wellicht dat je rekening moet houden met dat de slang iets doorbuigt, maar zal niet veel zijn op die 4/5 cm slang.

Let wel op dat je slang genoeg boven de kaart uit steekt, als die metalen fitting je kaart raakt kan je natuurlijk kortsluiting veroorzaken.
Op zich niet iets dat je niet zelf had kunnen bedenken, maar voor de zekerheid :)
 
Daar had ik inderdaad rekening mee gehouden, maar dan probeer ik het gewoon met een stuk slang met knikveer. Bedankt :)

Dan is het alleen nog even wachten tot de HD6900-HS en de MCW-82 hier verkrijgbaar zijn, de 800D is al geregeld... Nou, dan kan mijn waterkoeling avontuur beginnen :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Aanschaf IPS monitor Hardware & Software 35
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
F Eerste Waterkoelingset aanschaf Advies Waterkoeling Setup 10
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
Dustyrick Aanschaf videokaart van max €180, welke? Hardware & Software 9
Bose321 Waterkoeling aanschaf (newbie) Advies Waterkoeling Setup 46
Johnny Aanschaf waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
ZwerverRoodbaard Aanschaf HD4870 Hardware & Software 17
Johnny [Aanschaf] Videokaart Hardware & Software 22
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan