• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aanschaf HD4870

ZwerverRoodbaard

Bred veur de kop
Beste Heren ;),

Ik zit nu al een paar dagen te denk om een nieuwe videokaart aan te schaffen en ben dus uitgekomen op een HD4870 van ATI.

Nu vraag ik me dus af of de investering van 50 euro extra het waard is om voor de 1024MB GDDR5 versie te gaan.

Ik heb al een aantal reviews gelezen, maar ben vooral uit naar ervaringen van eigenaren zelf ;) Dus kom maar op met de commentaren :033:

PS: Ik zie ook nog deze voorbij komen, maar ik ken dit bedrijf niet. Zijn er mensen met ervaringen mee?

Ohh en Freddy hoeveel zou de oplossing van Swiftech voor de HD4780 moeten gaan kosten hier ? Ik snap ook nog niet helemaal hoe die werkt :S Moet ik nou alleen de top van mijn MCW-60 afhalen en dan dat blokje eronder monteren?
 
Laatst bewerkt:
Wil je een tip?

wacht nog heeleven op de 4850x2,als deze ook zo gruwelijk is als de 4870x2 wordt het een knaller. Persoonlijke ervaringen met de 1gb versie heb ik niet, maar uit reviews blijkt wel degelijk dat het nut heeft!

Gr Yil
 
De enigste review die ik kon vinden van de 1GB versie is die van AnandTech en voor 1,5 frames extra ben ik niet echt van plan om 50 euro voor neer te leggen :p

Het gaat me meer om persoonlijke ervaringen, de HD4850X2 is voor mij niks aangezien ik geen zin heb om een full-cover block te kopen voor mijn videokaarten ;)
 
Laatst bewerkt:
Meer geheugen op videokaart is alleen handig bij zwarte bewerkingsprogramma's.
Voor gamen heb je dat niet nodig.
(een keer gelezen in Computer Totaal! volgens mij)


Swiftech komt voor de 4870 met deze oplossing:
MCW60-4870.jpg

MCW60-4870-INSTALLED.jpg


Wordt wel prijzig, namelijk rond de 80-90 euro.
Maar dat is inclusief MCW60.
Naar verwachting in November leverbaar.
 
Yil, bedankt voor die review :D

Deze is een stuk duidelijker dan die van AnandTech. Ik denk dat ik toch de 512MB versie neem, want er is constant een marginaal verschil van 1 à 4 fps per game ongeveer.

Ik vind het wel jammer dat ze niet andere programma's hebben laten draaien, zoals 3DMark of een grafisch programma. Dit zal denk ik echter ook weinig verschil opleveren. Het AutoCadden hier gaat toch meestal in 2D en de berekening die uitgevoerd moeten worden bij bijvoorbeeld Solidworks worden toch hoofdzakelijk door de CPU gedaan.

Dan rust mij alleen nog de vraag over het blokje van Swiftech voor de HD4870 icm de MCW-60. Heb hier al een vraagje over gesteld op XS, maar ik wil toch nog wel ff weten of Freddy hier niet meer van af weet ;)

EDIT: Bedankt Freddy voor de reactie, maar alleen incl. een MCW-60 ? Dat is handig, want ik heb er al 2 :S
Wat bedoel je trouwens met zwarte bewerkingsprogramma's ? Zoiets als AutoCAD, Solidworks en dergelijke?
 
Laatst bewerkt:
oeps, typfoutje, ik bedoel inderdaad zware (niet zwarte) grafische programma's.

Door swiftech is het aangegeven alleen met MCW-60.
Ik ga een mailtje sturen naar Gabe of die ook zonder te leveren is.
Bij antwoord, kopieer ik het hiernaar toe :)
 
Ik heb ook zelf voor de keus gestaan met de 4870 512/1gb geheugen.

Ik heb besloten om de 4870x2 om 1 voornaamste reden!!

Een zwarte PCB, een rode zou simpelweg niet staan in de case die ik nu wil gaan bouwen.

Zorg der wel voor dat je CPU geen bottleneck wordt!!
 
Bedankt voor de moeite Freddy ;)

En Yil de CPU gaat geen bottleneck worden, want ik ben eigenlijk opzoek naar een gebruikte E8600 met een leuke stepping. Ik zoek me alleen het lazerus maar kan niks vinden :p qua moederbord zou het bij mij niks uitmaken.

Op dit moment zit ik nog steeds op een GA-P35-DS4 en een E6750 maar dat moet dan binnenkort veranderen naar een E8600 of een Q9450 met geluk (liever een E8600) :)
 
In het ram van je grafische kaart worden alle textures geladen, hoe meer ram hoe meer textures geladen worden dus als je crysis graag op ultra wilt spelen zal je een fps verschil krijgen ;).

Ram op je videokaart heeft verder niets te maken met bewerkingsprogramma's die draaien vooral op het ram in je mobo.
 
zwerver moet je mijn Q9450 met tijd niet kopen? ik stap over op I7 volgende maand :)

Ligt eraan wat voor een prijsje je wilt hebben ;P Ik zit nu al achter een andere Q9450 aan maar als jij een fijnere prijs hebt dan ga ik natuurlijk voor de uwe.

@Flythe
Je hebt ook nog de oude hardware die je kunt verkopen hè ;) Daar zul je ook altijd een klein zakcentje voor krijgen :p Ik financieer mijn upgrade ook doormiddel van de verkoop van de oude hardware :)

Mocht er nog iemand interesse hebben in een E6750 voor een leuk bedrag meld het dan maar :p
 
Laatst bewerkt:
als ik upgrade, gaat mijn oude hardware door naar een tweede pc, en die hw van de 2e gaat naar een derde. de derde is dan al zo oud, dat die nagenoeg regelrecht op de vuilnisbelt kan belanden.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Johnny Aanschaf IPS monitor Hardware & Software 35
P Advies gevraagd bij aanschaf controller. Waterkoeling 8
F Eerste Waterkoelingset aanschaf Advies Waterkoeling Setup 10
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
corecrusher Waterkoeling noob vraagt hulp ivm aanschaf WC set Advies Waterkoeling Setup 3
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
Dustyrick Aanschaf videokaart van max €180, welke? Hardware & Software 9
Bose321 Waterkoeling aanschaf (newbie) Advies Waterkoeling Setup 46
Johnny Aanschaf waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny [Aanschaf] Videokaart Hardware & Software 22
L HD4870 overleden? Problemen & Oplossingen 15
Thierry [VERKOCHT] Sapphire HD4870 1GB Verkocht 6
M Club3d HD4870 Welk waterblok past erop?? Waterkoeling 11
V [Waterkoeling] ~€400-500, i7 920, 2x HD4870 X2 Advies Waterkoeling Setup 9
Craven [HD4870] Geeft (meestal) geen beeld Hardware & Software 4
Mobomonster Advies WC in Lian Li A20, i7920 en HD4870 voornamelijk voor stilte -Budget: 400/500 E Advies Waterkoeling Setup 18
P HD4870 en DFI NF4 waterkoeling setup twijfels Waterkoeling 8
Sp33dFr34k HD4870 overleden Waterkoeling 10
Havvie Koeling HD4870 Overige Koeling 100

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan