• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

aankoop logitech z-5500

jens1992

New member
ik heb ongeveer een maand gelede een nieuwe pc aangekocht ben er heel tevreden .
maar nu moet er nog een deftig geluid systeem bij ik had gedacht voor een logitech z-5500 aan te schaffen ,
maar nu is de vraag zou ik mij misschien beter een geluidskaart aanschaffen voor optimale kwaliteit
of is mijn onboard geluidskaart op mijn moederbord ook goed genoeg ?

ik gebruik als moederbord

asus p5q pro

als er iemand ervaring heeft met dit geluid systeem mag hij altijd zijn mening geve .

en welke geluidskaart zou ik dan moeten kopen als dit nodig zou
 
er zit in jou moederbord een realtek audio onboard geluid (dat is in mijn ogen/oren beter als de soundmax die asus ook geregeld gebruikt)
ik zou zeggen probeer het gewoon mee
het geluid kan altijd beter en het is altijd maar hoeveel je ervoor uit wilt geven ;)
ik heb zelf de Z-5450 en merkte wel een verschil toen ik een andere geluidskaart erin zetten (maar ik had toen soundmax onboard)
ik gebruik nu de creative xfi extreme music pci-e versie (over het algemeen te koop voor kleine 40 euro) en ben daar wel tevreden over (hoewel de creative drivers niet altijd op en top zijn)

maar wat ik eerder zei het kan altijd beter het is maar net of de prijs/performance het voor jou waard is ;)
 
er zit in jou moederbord een realtek audio onboard geluid (dat is in mijn ogen/oren beter als de soundmax die asus ook geregeld gebruikt)
ik zou zeggen probeer het gewoon mee
het geluid kan altijd beter en het is altijd maar hoeveel je ervoor uit wilt geven ;)
ik heb zelf de Z-5450 en merkte wel een verschil toen ik een andere geluidskaart erin zetten (maar ik had toen soundmax onboard)
ik gebruik nu de creative xfi extreme music pci-e versie (over het algemeen te koop voor kleine 40 euro) en ben daar wel tevreden over (hoewel de creative drivers niet altijd op en top zijn)

maar wat ik eerder zei het kan altijd beter het is maar net of de prijs/performance het voor jou waard is ;)


en welke geluidskaart zou ik kan kunne kopen ?
mijn budget gaat tot 100 euro :p
 
de grap is dat over bijvoorbeeld optische spdif je geen 5.1 kan "versturen"

Bij mij gaat dat anders prima. ;)

Hoe dan ook, in principe zou het prima moeten werken via de onboard optische/coaxiale uitgang van je moederbord.

Je kunt dan wel een andere geluidskaart kopen, maar er valt vrij weinig te verbeteren aan het digitale signaal. (maw. digitaal aansluiten = geen verbetering geluidkaart)

Kijk eerst gewoon even hoe het zo werkt, en anders koop je daarna een geluidskaart. (Auzentech en Xonar beide topkwaliteit kaarten)

Dan klinkt daarna de set nog beter. :)
 
jaccow ik heb dat geprobeert hoor maar ik krijg er geen 5.1 uit... (heb creative xfi xtreme audio pci-e met z-5450)

Vreemd,

Ik heb even gekeken, en het blijkt inderdaad zo te zijn dat niet alle kaarten via optical 5.1 ondersteunen.
Om dit te kunnen moeten ze DTS en Dolby Digital ondersteunen.

Hier staat wat meer over jouw kaart, schijnt een probleem te zijn van het type. Er staat ook dat het misschien is het op te lossen door de nieuwste drivers te gebruiken. Of door Powerdvd te installeren.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Aankoop Producten HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
ForresT advies aankoop Nikon D3200 Fotografie, Film en Video 7
J Advies bij aankoop fototoestel (midrange/highend) Fotografie, Film en Video 37
R 1e aankoop positief/negatief HighFlow Testimonials / Shopreviews 5
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
N Aankoop camera Hardware & Software 11
D advies bij aankoop waterkoeling [300-350€] Advies Waterkoeling Setup 32
M Logitech g cloud Gaming 1
Freddy Mod cambio v3.5 / shifter / handbrake logitech g25 g27 g29 g920 – improved feel HighFlow Product Reviews 10
Sw333t Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 QWERTY HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Aequitis [VERKOCHT] Logitech Z5500 5.1 Digital Surround Verkocht 2
E [VERKOCHT] Logitech Cordless Desktop Wave Verkocht 2
E [VERKOCHT] Logitech Cordless Desktop EX110 Verkocht 4
J [VERKOCHT] Logitech Pure-Fi Express Plus. Verkocht 2
Joren [CLOSED] Logitech G15 v2 Gesloten 4
JeanPaul [VERKOCHT] Logitech Z623 2.1 Speaker set Verkocht 2
DieHard [CANCELLED] Logitech S220 2.1 speakerset Verkocht 3
vincent [IN-ACTIVE] logitech driving force GT Verkocht 1
JeanPaul [VERKOCHT] Logitech G110 Verkocht 1
Sanders [IN-ACTIVE] Razer Mamba, Logitech Solar Verkocht 0
sir serial [VERKOCHT] Logitech G9x Verkocht 1
The_Saviour# [GEVONDEN] Logitech Z2300 Gevonden 0
Ianovski Logitech MK600 Mod Cases en Modding 5
W [GEZ - HEADSET]Logitech G35 Gevonden 2
P [REFUSED] Logitech 35% (Procent) kortings Coupon - Code! aangeboden Verkocht 0
k.3nny [VERKOCHT] [logitech z5500] 170excl! Verkocht 20
M5rvii [GEVONDEN] Logitech G25 of g27 Gevonden 4
k.3nny [INACTIVE] [160]Logitech G19+Roccat kone+GRATIS Roccat Apuri. Verkocht 9
Fall3n Logitech G510 Gaming Toetsenbord HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vissa [INACTIVE] Samsung Syncmaster 2032BW + Logitech MX518 Gamingmouse Verkocht 4
dopestuff [VERKOCHT] logitech G9+ hyperglides Verkocht 19
k.3nny [tka-logitech g19] Verkocht 4
Sw333t Logitech MX Revo VEILING! Verkocht 10
Johnny [INACTIVE] Logitech MX 3100 Verkocht 4
Sw333t Logitech Performance Mouse MX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
alain-s Logitech Digital Precision PC Gaming Heads Verkocht 1
MonsterEnergy Logitech G27 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Vannos [VERKOCHT] Logitech G19 Verkocht 12
H Logitech Z5450 koelen Overige Koeling 27
MaartenvdE Logitech Performance Mouse MX HighFlow Product Reviews 4
Flipmode Logitech Illuminated Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Source Logitech G110 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy Gaming Gear (Headsets, muizen, toetsenborden etc.): Razer, Sennheiser, Logitech etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 25
K0G3L Logitech Harmony Ervaring Algemene Discussies 12
RRPhantom Logitech G15 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
X Logitech breidt G-serie uit met drie producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 111
Freddy Logitech G25 Gaming 37
D Geluidsboxen. 5.1 Z-5500 goede keus? Hardware & Software 55

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan