• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aankoop camera

Nils

Highflow Clan Member
Hey flowers, ik ga binnenkort lekker op vakantie en wil leuke goede en mooie foto's maken. Heb mooi wat spulletjes verkocht en nu nog mn Mcube.
Dat alles zorgt voor een budget rond de €700 - 750.
moet dus een camera waar ik lang mee kan doen.. moet goede aankoop zijn.
Nieuw of tweedehands maakt me niks uit.

Maar dan de vraag wat is een goede camera?
Ik wil graag een Spiegelreflex Digitaal hebben. Ik heb al rond gekeken en de Canon's en Nikon zijn op het moment de betere merken voor doorsnee mensen like me. Leica lijkt me ook wel wat maar dan zou het sowieso 2ehands moeten worden want leica is gewoon duur.

Als iemand ervaring heeft met camera's of opmerkingen etc.
post het alsjeblieft!

Gr Nils
 
Ik heb geen ervaring met camera's en wat er op lijkt. Wel heb ik zelf een Canon EOS 300D deze is denk ik al zo'n 5 jaar oud.
En ik heb nog steeds niet de volledige macht over dat ding :p
Somige dingen zijn te ingewikkeld voor een dagelijks fotootje. O.a. sluitertijd, belichting, e.d
B.v. je kan in 2 formaten opslaan, jpg of raw. Jpg is nog eens verdeeld in 2, normaal of gecomprimeerd. En dan kan je nog eens kiezen hoevel van de megapixels je gebruik van wilt maken.
Daarna komt raw, dit is meer voor de professionele fotograaf. Alle informatie wordt erbij opgeslagen (sluitertijd, belichting, gamma etc.)
Vertaald: Het is voor mij extra werk om een raw bestandje om te zetten naar de gangbare jpg, voor raw had ik op WinXP nog speciaal een programma moeten installeren.

Alles is goed en alles is slecht, mooi antwoord of niet? (Mja, eerder lullig)



Mijn tip is, neem een "instap" camera van +/- €400,- en je zult al meer dan genoeg hebben. En ik denk dat een kaartje van 4GB al meer dan genoeg is.
Op mijn EOS 300D kan ik al meer dan 999 foto's maken.
(tsja, 999 is het maximale wat hij kan weergeven)
Maar het is wel een 6mp camera. Tegenwoordig zijn we zo bij de 8mp of de 12mp

De lens is meer wat de camera goed maakt, een lens kan duurder zijn dan een body!
 
oke dat is wel slim. Ik heb mijn oog op de Canon EOS 50D body. Enigste daarvan is dat de body al duurder is dan mn budget. of gewoon nog even 200 eurie doorsparen.. En Ik weet dat de lens alles uitmaakt. de zuiverheid van je lens is belangrijker dan de megapixels...
mn pa heeft nog een oude leica maar is helaas niet digitaal.. anders zou ik die wel willen:p

Ik heb ook een aantal reviews gelezen over de 50d en de lens die het beste erbij werkt.. dat is een die is duurder dan de standaard lens en een stuk groter.. ik weet niet de precieze specificaties. Ik denk dat ik gewoon even naar een winkel met camera's ga en dan vraag wat kan ik beste nemen?
Bedankt nog:D
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met een EOS 50D wel errug ver bent van een instap model :p
Dat is meteen een high-end model..

Beetje nieuwsgierig (nup, ik heb de "waar ga je naar toe" topic niet gelezen) neem je een trip naar de maan ofzo? Met zo'n dope toestel kan ik mij niet voorstellen dat je even uit je losse handen een paar kiekjes gaat maken van je vriendinnetje of vrienden. :p
 
Laatst bewerkt:
Aha, ja ik ga op vakantie toevallig. Ga naar zweden een week en naar cuba.. en dat is iets wat we bijna elk jaar doen.. dus een goede camera is dan niet mis vind ik..
En dat ik ver van het instap model zit is ook mijn bedoeling.. ik wil dit aankopen voor bijwijze van spreken voor 10 jaar zeker verder te kunnen..
en als ik zoon instapmodel doe is dat misschien hooguit 4/5 jaar.. en mijn pa heeft al 15 jaar een Leica wat gewoon top kwaliteit is.
Ik wil het in een keer goed doen snapje?:p niet om de zoveel jaar een nieuwe want je schrijft op zoiets ook veel af..

Gr Nils
 
Dat is waar, maar als je een over nadenkt.

4/5 jaar is electronica flink verouderd. Dan kan een goedkopere model vergelijkbaar zijn met een highend model van vroeger.
Met vergelijkbaar bedoel ik dan niet meteen een klein verschil, maar als je kijkt naar de prijs en prestatie verhouding is dat dan enorm.

En aangezien je bij een spiegelreflex de lenzen kan verwisselen is het mogelijk om alleen de body te kopen i.p.v. een camera+standaard lens.

Ik haal je niet over om een instap model te kopen, maar in deze tijdperk draait alles te snel.
B.v. 10/15 jaar geleden koop je de "beste" mobieltje dan blijf je zeker 3 jaar goed.
maar als je nu dat doet ben je hooguit +/- 6 maanden zoet. En dan ben je zeer tevreden
 
Laatst bewerkt:
ik ben helaas weer terug uit cuba! En ga het slimmer aanpakken, ik spaar nog 2 maanden door tot ik naar New York ga, daar is een camera goedkoper, dat weet ik zeker.
alleen zit ik dan nu met de vraag: Welk merk neem ik, Canon of Nikon en waarom moet ik juist dat merk kiezen?Iemand die dit weet?
Gr
 
Ik heb een winkel gevonden hier 90 km van mij vandaan die alleen maar goede merken verkoopt. ze doen amateur en professioneel.
Dus ze doen Nikon , Canon, Leica en Hasselblad. ik heb ze ook al gemaild waarom zou ik juist een canon of een nikon kopen.. welk merk is gewoon beter dan de ander? en of het niet verstanding is door te sparen voor heeeel lang en toch een leica te kopen bijv.
want met een nikon of canon krijg je het effect dat de lijnen naar binnen trekken, en alleen leica en hasselblad zijn degene die dat niet hebben..
en leica heeft het helderste glas wat er is.. maar de prijs is ook heel helder..
als ik die bijv in amerika zou kopen is die omgerekend €4200,- en in nederland is die 5000
dus wel de moeite waard daar te kopen..
maar een canon van max 1800 bijv. scheelt het ook maximaal maar 200 euro, dan koop ik em liever in nederland voor 200 meer:)
Iemand hier op het forum die een leica bezit? of misschien wel een hasselblad?
Pm mij please als je iets van camera's afweet..
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
F Aankoop Producten HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
ForresT advies aankoop Nikon D3200 Fotografie, Film en Video 7
J Advies bij aankoop fototoestel (midrange/highend) Fotografie, Film en Video 37
R 1e aankoop positief/negatief HighFlow Testimonials / Shopreviews 5
sir serial Wat is je beste aankoop/deal op pc gebied ooit? Algemene Discussies 34
J aankoop logitech z-5500 Hardware & Software 11
D advies bij aankoop waterkoeling [300-350€] Advies Waterkoeling Setup 32
Sw333t Welke camera voor een laag budget Fotografie, Film en Video 9
P Nieuwe Camera / Videocamera. Electronica 0
T Ip camera Portforwarding NAT conflict Problemen & Oplossingen 1
Freddy GoPro Hero2 Camera Topic Fotografie, Film en Video 58
E Kan web port niet veranderen van IP camera Problemen & Oplossingen 7
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
Freddy Welke lichtgewicht "all-round" objectief voor spiegelreflex camera? Fotografie, Film en Video 8
Freddy Keuze hulp: Goede HD Video Camera! Fotografie, Film en Video 30
Johnny Welke superzoom camera zal ik nemen? Fotografie, Film en Video 21
B Welke digitale camera voor rond de 120 Fotografie, Film en Video 2
Vannos Welke Camera/videocamera heb jij ? Fotografie, Film en Video 42
Freddy Spiegelreflex camera, doen of niet? Zo ja, welke voor beginner? Fotografie, Film en Video 166
Homienator Digitale camera! Hardware & Software 4
Freddy Post jouw Snap Shots met jouw (mobile) camera Algemene Discussies 30

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan