• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aangenaam PoMpMasKeR

Hoi,ik ben Sandy in ben geboren te Rotterdam en getogen in Spijkenisse,ik ben 41 jaar en voor de kost ben ik havenartiest.Ik werk vanaf 1989 bij een op en overslagbedrijf van ijzerertsen en kolen.

Hobby's zijn eigenlijk teveel om op te noemen op computer gebied ben ik begonnen in het windows98 tijdperk.Ik moet zeggen het gaat erg hard allemaal.Heb toen eens een nieuwe pc opgebouwd voor mijzelf ,en later voor een vriend van mij ,en ik vond dat erg leuk om te doen.In die tijd deed ik ook veel gamen onder andere Quake III Arena ,Unreal tournament ,Medal of honor enz enz.

Mijn laatste pc heb ik ongeveer 5 jaar geleden gebouwd met als doel een lekker game machine en ik draai nog steeds met deze pc,moet zeggen het viel me een beetje tegen,het was de bedoeling om lekker Battlefield 2 te gaan spelen met alle grafische pracht op maximaal het liep voor geen meter en waarschijnlijk door een te weinig aan intern geheugen.

Mijn PC,
Mobo: DFI Lanparty nF4 SLI-DR
CPU:AMD Athlon 64 FX-55
MEM:1GB dual channel van G-Skill
VGA:2x Asus GT6800 ultra
Soundcard: onboard
HDD1:2x 74Gb Western Digital Velociraptor Raid0
HDD2:2x 74Gb Western Digital Velociraptor Raid0
OPT1 : Nec DVD writer
PSU:Was een 550W Enermax is laatst vervangen door een Thermaltake ter overbrugging.
Case:Thermaltake Armor Silver windowed
OS:momenteel weer Windows XP proffesional
Mon: Samsung syncmaster 226BW
KB:Logitech zwart internet keybord
Mouse:Microsoft intellymouse
Mousepad:Razer
Speakerset:Creative Gigaworks S750
Inet:UPC Fiberpower internet 120

Koeling:Luchtkoeling Zalman CNPS9500Led + de standaard fannen van Armor case.

Zoals jullie zien alles nog uit het stenen tijdperk ,ik doe op deze bak alleen nog internet,mail,chat,veel usenet en geen games meer.

Ik ben bezig met een nieuwe pc en heb altijd een droom gehad om iets te bouwen met een waterkoeling.

Het volgende is al in huis.
Mobo:Asus RampageIII Extreem
Cpu:Intel core i7 980X
Mem:3x 4GB dual channel Kingston HyperX PC 17066
Koeler: Prolimatech Megahalems CPU cooler Rev2 +NOISEBLOCKER 120MM PWM NB-Multiframe S-Series MF12-P
PSU: Silverstone Strider SST-1500-V2.0 (deze is nog niet verstuurd)

SSd's,Videokaarten toetsenbord,muis en niet te vergeten een Case moet ik nog bestellen.Ik wil eerst gaan draaien met lucht koeling en daarna gaan kijken voor waterkoeling.

Ik twijfel momenteel of ik die Corsair obsidian 800D ga nemen of een mooie benchtafel.Ik vindt die Microcool Banchetto 101 helemaal te gek dat is weer eens wat anders als zo'n gesloten kast maarja misschien voor de waterkoeling betere mogelijkheden met een Towercase.
Ik vraag mij af of die dikke Silverstone voeding in die Banchetto 101 past,hetzelfde voor de 2,5inch ssd's.

Hoe ben ik aan Highflow Community gekomen ,nou eigenlijk gebruik is tweakers pricewatch al jaren met mijn zoektocht naar de nieuwe hardware en zag Highflow ertussen staan met zeer goede beoordeling ,en heb daar de Prolimatech besteld moet zeggen voor dat ik de bestelling gedaan had voelde het vertrouwd aan.Heb toen Highflow gemaild met een vraag over de Banchetto 101 en zo kwam ik hier terecht.

Zodra ik aan watercooling ga beginnen dan heb ik jullie echt nodig ,en ja ik heb op dit forum al het een en ander gezien en moet zeggen,ik ben onder de indruk wat sommige kunnen bouwen zeg echt gaaf om te lezen en te zien.
 
Zo.. Jij maakt ook even de stap van een stenentijdperk cpu naar de overkill cpu.
wel mooi systeempje! Veel suuces in ieder geval met je eventuele waterkoeling en wens je veel lees/typ/kwijl plezier!
 
Welkom sandy!

Kijk is in mijn handtekening om wat ideetjes op te doen!

Go for the banchetto :D!

Schuur hem matt met p1000 daarna p2000 steek hem vol met leds!

Ow wacht dat is wel een gouden tip :D!
 
Iedereen mega bedankt voor het leuke onthaal.

@Hommie6080 ja dat foto's posten mot ik ff uitzoeken,maar dat gaat komen btw jij heb ook een te gekke kast.

@k.3nny Ik heb op wat linkjes gekeken en ben impressed, Ja en dat matt schuren met p1000 p2000 dat heeft betreking op de CPU is het niet ?
Ik zie ook dat je een modservices verleent ,dat is interresant ik heb iets gevonden op een ander forum ,die gast heeft zijn Banchetto van het volgende voorzien kijk maar in deze link
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=228160
Dan bedoel ik natuurlijk dat plexiglas ding waar je twee 360 radiatoren aan kan bevestigen.
Dat vindt ik nou echt mooi zo kan je mooi een dikke dual loop rig maken.Kan jij zulke dingen ook maken ?
Als ik het verhaaltje leest van die gast ,is die plexiglas radiator bracket met een laser gesneden,zou mooi zijn als je zulke dingen ook hier in NL kan laten doen.
 
Het begint er op te lijken heb mijn Hexacore motorblok pc draaiende,en wou toch wat foto's laten zien.
 

Bijlagen

  • 1279912059NAfbeelding_035.jpg
    1279912059NAfbeelding_035.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 12
  • 1279911835NAfbeelding_032.jpg
    1279911835NAfbeelding_032.jpg
    79,4 KB · Weergaven: 13
  • 1279912174NAfbeelding_037.jpg
    1279912174NAfbeelding_037.jpg
    104,8 KB · Weergaven: 12
  • 1279912011NAfbeelding_034.jpg
    1279912011NAfbeelding_034.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 12
  • 1279911965NAfbeelding_033.jpg
    1279911965NAfbeelding_033.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 12
  • 1279912140NAfbeelding_036.jpg
    1279912140NAfbeelding_036.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 12
  • 1279911892NAfbeelding_030.jpg
    1279911892NAfbeelding_030.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 12
UPC Fiberpower internet 120


Fiberpower is glasvezelkracht wil niet zeggen dat het echt glasvezel is ,maar eerlijk gezegd ik zou het niet 100% zeker weten volgens mij is wat UPC aanbied gewoon breedband kabelinternet.

Wat ik wel is zo half gehoord hebt is dat bij glasvezel internet dat ze de kabels in de straat naar de huizen toe weer vervangen ,maar ook dit weet ik niet zeker.

Wat ik wel zeker weet ,dat ik voorlopig tevrede ben met deze verbinding .Met usenet loopt hij als alles meezit constant boven de 14MB/s en dan nog eens met mijn nieuwe pc het loopt echt beter ook het decoderen gaat gewoon lekker vlot door.

No hard feelings, maar Sandy in de zin van: vrouwelijk?

Anyways, welkom hier! Hopelijk kan je ons en wij jou nog wat dingen bij brengen!

Geen hard feelings ik ben mannelijk.

thnks greetz
 
Oké, een vrouw hier zou wel grappig zijn, echter zijn we net zo blij met jou hoor.

Ik weet het niet, maar ik denk met die snelheden en die benaming dat het echt glasvezel is hoor.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan