• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

775 of 1366 help

Ralphios

Member
Ok ik word voor een keuze gezet die ik echt lastig vind om te maken.

een asus p6t deluxe met een i7 core
tegen
een asus striker II extreme met een q9400 core

beide zijn bijna even duur en ik weet dat de i7 zoveel beter is en alles... maar ik heb tot nu toe alles klaar om een striker erin te knallen!
BESTELLEN - UITPAKKEN - INSTALLEREN klaar!!!
plus ik heb het idee dat ik verschillende extra's en gemakken weg zal laten vallen als ik de striker II laat vallen. Het is tenslote een ROG board!!!

Maar nu met de i7 moet ik nog een 1366 bracket weten te vinden... een setje blokjes kopen (nee geen lego blokjes) om mijn NB en/of SB te koelen...

zo groot is mijn budget niet....

Maar ik wil weten of er mensen zijn die zeggen wat een mongool ik spaar nog lekker 3 weken door en ga voor die 1366...
en de gemakken van de striker II ROG board dan.....

ahhhh ik draai helemaal door ik kan gewoon niet kiezen

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLUUUUUUPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!:071:
 
wuahaha, dat komt me bekend voor :D
Heb ik altijd als ik nieuwe hardware wil kopen :p

Maar 3 weken.. damn.. dat is wel lang.
En helemaal als jij je kast al klaar hebt en echt alleen wacht op jouw hardware.

Met de Striker II kan je de blokjes overnemen van Garrett.
Dat scheelt je ook weer veel geld.

Hmm... moeilijke keuze :)
 
Jah ik kan gewoon niet verder nu, ik kan natuurlijk wel gaan tweaken en graveren op mijn plexi, maar dan nog heb ik het probleem dat ik eerst mijn shit erin heb zodat ik alles kan afmeten....

ik moet nu nog zeker minimaal tot volgende week dinsdag wachten voordat ik kan bestellen. Ik word gek NU AL!!!
 
hahah maakt niet uit jonge... Ik heb ook een hele tijd zitten staren vorige maand naar de i7 shit....
ik heb nog een week voordat ik definitief mijn hardware ga halen... dus ik ga er nog eens rustig voor zitten, maar ik denk dat ik het gewoon bij de 775 socket hou voorlopig... ook omdat dit mijn eerste OC en Mod is...
 
dat is zonde van de centen! ik zou gewoon voor de i7 gaan. vermoedelijk vliegt de 775 er binnenkort uit aangezien de opvolger van de 1366 alweer gereed is! en die opvolger ook al!meen gelezen te hebben dat het deze zomer in de schappen ligt, iets van socket 1576 ofzo.

Niet gaan voor de 775 set, weggegooit geld.
 
Sorry Mao,
Tis al besteld en ik heb alles al klaar staan om het in te bouwen. Alles hoe ik het nu heb is er op voorbereid....

volgende keer beter...

Ik ga hier nog echt wel lang plezier van beleven en als ik het beu ben dan upgrade it um toch ooit een keer....

Ik snap dat er dadelijk WEER een nieuwe socket komt maar zo kun je eeuwig doorgaan. Socket 775 is wat ouder nu ja maar over een jaar is socket 1366 net zo bagger als de 775 nu is in jou ogen...

maar tnx voor je mening kerel!!!
 
Jep zo denk ik ook.

Een jaar (of 2 jaar?!?) geleden zat ik ook voor zo'n keuze.

Ik koos toen voor de Asus Striker Extreme, Q6600 en 8800 Ultra.

Maar kon ook nog 2/3 weken wachten op:
Asus Striker Extreme II, Q9XXX en 9800 Ultra.

Ik had toen echt geen zin om te wachten, dus voor de "oudere" hardware gegaan.
En zeker geen spijt van gehad, want het was snel genoeg en had er dik plezier mee :)

En nu update ik naar i7 hehe
 
Sorry Mao,
Tis al besteld en ik heb alles al klaar staan om het in te bouwen. Alles hoe ik het nu heb is er op voorbereid....

volgende keer beter...

Ik ga hier nog echt wel lang plezier van beleven en als ik het beu ben dan upgrade it um toch ooit een keer....

Ik snap dat er dadelijk WEER een nieuwe socket komt maar zo kun je eeuwig doorgaan. Socket 775 is wat ouder nu ja maar over een jaar is socket 1366 net zo bagger als de 775 nu is in jou ogen...

maar tnx voor je mening kerel!!!


zeg niet dat het bagger is, maar dat je nu investeert in een pleister op een houten been. Je stopt er toch ook geen floppydrive meer in :D
 
Wat je in ieder geval kan doen is je geheugen en videokaart uitzoeken, tenzij je die al hebt, anders ben je weer een weekje zoet met zoeken en dan kan je daarna je definitieve keuze bepalen, ik zo zelf denk ik voor de Striker II gaan, omdat het voor het eerst is dat je gaat OC'en en modden, dan heb je niet de kinderziektes van 1366, maar wel het voordeel van DDR3, dan hoef je straks minder te investeren in een nieuwe setup, met een beetje mazzel kan je ergens een CPU halen voor een dumpprijs, dat gaat je bij 1366 sowieso niet lukken.
Als je perse de komende 2 jaar niets meer wil uitgeven aan updates van je mobo+CPU dan moet je denk ik wel naar 1366, het is aan jou, just my 2 cents...
 
Persoonlijk zou ik het ook bij de core duo 2 houden. Waarom?

Als je voor de core I7 zou gaan zal het idd wel iets sneller zijn, maar ach over 1 jaar of zo komt er weer nieuwe hardware uit en dan kan je wel zeggen dom dat je niet voor de core I7 bent gegaan, maar dan is die hardware al weer net zo oud als de duo core 2 nu. Daarnaast kan je ook weer allemaal extra nieuwe blokken gaan bestellen, dit komt ook allemaal weer op je aanschaf prijs.
Zou gewoon de spul nemen waarmee je het makkelijkste die setup kan opbouwen zonder gezeur het gezeik. Over een jaar ofzo is deze hardware minder en kan je al weer kiezen voor een opvolger van de core i7. Zo kan je blijven uitgeven..
 
De opvolger van de I7 duurt wel een 3/4 jaar ;) ze gaan eerst een shrink maken van de I7 dus socket 1366 blijft er iig nog wel tijdje. Daarbij gaan ze een wat meer goedkopere variant op de markt brengen van de I7 de I5 die socket 1156 gebruikt Verder de socket 1567 is meer op de server markt gericht

Halverwege de pagina ;)
 
het is ook niet slim van ze om gelijk de beste cpu op de markt te brengen. degene die geld hebben of toch het snelste willen kopen het snelste op dat moment. dus als je eerst de minste versie op de markt brengt, wordt die verkocht. Als je daarna pas de echte i7's erbij gooit, heb je wellicht een dubbele omzet.

de omzet van de mindere EN die van de i7
 
behalve dan dat iedereen al bijna een jaar van te voren weet wat er gaat uitkomen en dan daarop gaan wachten :p. Al kan je altijd wel blijven wachten want er komt altijd wel weer nieuws dat er wat beters/sneller aan zit te komen. Dus echt meegaan met de markt is totaal onzinnig in de pc wereld. Het gaat zo hard.

Eerst het snelste uitbrengen heeft als voordeel dat iedereen ziet dat je de snelste op de markt bent. Als je dan minder snelle maar stuk goedkopere gaat uitbrengen gaan mensen die het snelle niet kunnen betalen toch de wat goedkopere kopen omdat het bedrijf nu eenmaal de snelste processoren maakt. Mensen weten dan wat voor kwaliteit ze kopen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X waterblock voor 775 gebruiken voor 1366 Waterkoeling 10
Xtrafresh 775 mobo dood, gelijk naar 1366 stappen? Hardware & Software 11
M Dd mc-tdx 775/1366 Waterkoeling 3
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
JaccoW [Gezocht] Betaalbare Intel 775 WC onderdelen Gevonden 1
C Lage 775 koeling Overige Koeling 0
sireentje Welke CPU blok compatibel met 775 en 1155? Waterkoeling 7
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
P [GEVONDEN] Socket 775 en socket AM3 Processoren en Moederborden, Game PC Neefje. Gevonden 5
Rico [IN-ACTIVE] Mobo 775 socket DDR3 of DDR2 Gevonden 2
J [IN-ACTIVE] X6800 Socket 775 CPU Gevonden 2
Robin026 [GEZ] Socket 775 Moederbord. Gevonden 1
Sw333t [CANCELLED] Socket 775 moederbord, cpu + 4 gb ram Gevonden 4
Source Socket 775 setje Gesloten 10
Sw333t Waarde van deze setup (socket 775) Gesloten 9
Marcel2102 [IN-ACTIVE] Een compleet wc set voor weinig, socket 775 Gevonden 4
W [GEANNULEERD] socket 775 Alpine GT II Rev. 2 Verkocht 1
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
F [INACTIVE] Bracket socket LGA 775 Gevonden 1
Sw333t [GEZ] Hoge Intel Boxed cooler (socket 775) Gevonden 6
R [INACTIVE] ASUS RAMPAGE EXTREME 775 + q9650 Verkocht 5
R [inactive] waterblock kit for rampage extreme 775 Verkocht 1
Sw333t [GEZOCHT] Corsair H50 met Socket 775 mounting erbij Gevonden 3
coolfris HEATKILLER® CPU Rev3.0 775 Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
N p4 socket 775 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 15
S Nieuwe CPU Cooler / Fan voor ASUS P5AD2 Socket 775 Overige Koeling 10
Okkii Moederborden voor Socket 775 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M heatkillers Cu 3.0 voor socket 775 Waterkoeling 6
Caveman levertijd watercool heatkiler v3 775 HighFlow Webshop 1
Freddy Wie wilt de "Phobya CPU 775" reviewen? HighFlow Product Reviews 47
D D-Tek FuZion Intel 775 Quick-Mount Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
lowie_runner Danger Den TDX 775 Waterkoeling 15
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
F [IN-ACTIVE] [1366 moederbord] Gevonden 4
lauwagie [waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti Advies Waterkoeling Setup 108
thiesggb [VERKOCHT] Rampage 3 Gene X58 1366 M-atx Verkocht 7
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Asus Rampage Gene 1366 Verkocht 1
F [GEVONDEN]-intel core i7 1366 cpu Gevonden 1
G [IN-ACTIVE] Rads, pompen, koelblok 1366,microres Verkocht 38
F welk 1366 bord nemen Hardware & Software 11
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
Legendary1985 [INACTIVE] socket 1366 componenten te leen gevraagd Gevonden 16
thiesggb watercool heatkiller LC 1366 Verkocht 6
Sparky ik zoek een nieuw 1366 mobo Hardware & Software 7
R i7-920 socket 1366 waterkoeling Waterkoeling 14
Mobomonster Mentos & Heatkiller Backplate 1366 HighFlow Product Reviews 3
Blackruby Welk Socket 1366 moederbord? Hardware & Software 52
Quadcore nieuwe EVGA x58 1366 Hardware & Software 4
ChrisdeW D-tek fusion v1/v2 mounting 1366 input nodig Waterkoeling 10
W cpu block socket 1366 Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan