3700X met fractal design 360 dynamic cooler pre-applied koelpasta.
rog strix 5700XT hangt er onder.
op een X570 msi edge gaming wifi moederbord.
stresstest:
cinebench hangt de temp rond 75.
ryzen master rond de eronder 70.
met prime95 slaan de stoppen door, op stock 3600 kan dit het wel aan temps weet ik even niet uit mn hoofd.
idle rond de 40 graden, geen enkel background aan valt ie rond de 36 uit.
PBO staat op enhanced profile 1 ( nog in gesprek met AMD over welk profiel wat nou doet.)
kast is fractal design define s2.
1 exhaust fan naar achter 2 onder aanzuigend de kast in 2 top die het naar buiten blazen, radiator is front met de fans naar binnen blazend.
of ik nou op 40% de fans zet of 100% de temps zakken niet. in idle en in full load. 40% fans met stress test of 100% de temps zakken minimaal. en idle idem dito.
geen idee wat er loos is.
het pompje wordt eigenlijk niet zo heet de in en uit slangen van de pomp zijn verre van warm.
het enige wat heet is dat is de 5700XT kaart die idle op 60 graden ongeveer blijft hangen.
waarom de temps zo heet zijn.. geen idee
iemand enig idee wat er dan loos is?
is er een methode om faulty sensors uit te lezen?
rog strix 5700XT hangt er onder.
op een X570 msi edge gaming wifi moederbord.
stresstest:
cinebench hangt de temp rond 75.
ryzen master rond de eronder 70.
met prime95 slaan de stoppen door, op stock 3600 kan dit het wel aan temps weet ik even niet uit mn hoofd.
idle rond de 40 graden, geen enkel background aan valt ie rond de 36 uit.
PBO staat op enhanced profile 1 ( nog in gesprek met AMD over welk profiel wat nou doet.)
kast is fractal design define s2.
1 exhaust fan naar achter 2 onder aanzuigend de kast in 2 top die het naar buiten blazen, radiator is front met de fans naar binnen blazend.
of ik nou op 40% de fans zet of 100% de temps zakken niet. in idle en in full load. 40% fans met stress test of 100% de temps zakken minimaal. en idle idem dito.
geen idee wat er loos is.
het pompje wordt eigenlijk niet zo heet de in en uit slangen van de pomp zijn verre van warm.
het enige wat heet is dat is de 5700XT kaart die idle op 60 graden ongeveer blijft hangen.
waarom de temps zo heet zijn.. geen idee
iemand enig idee wat er dan loos is?
is er een methode om faulty sensors uit te lezen?