• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

3DMARK06 Scores

@ Johnny Z

je hebt nu rond de 14.000 punten

voeg een 2e kaart toe: + 3000
clock je cpu op 4.0 : +1000

Dan zit je al op 18.000 punten. Clock je gpu iets hoger en dan ben je ook richting de 19 a 20k.

Ik zeg niet dat het allemaal mogelijk is, want een Q6600 op 4.0 is niet voor iedereen mogelijk. Maar in theorie is dat het verschil imho.

Heb vandaag weer eens een 3dmark06 test uitgevoerd na een verse driver install ( Catalyst 8.9 ), maar zit nog steeds wat fout volgens mij.

Ondanks de stock speed van mijn Q6600 zou die score toch een stukje hoger moeten uitvallen he ? zitten toch 2 4870's in.

Dat is normale score.
Om de beste resultaten uit SLI of Crossfire te halen moet jouw CPU minimaal op 3.2Ghz geclocked zijn.
Dat heb ik zelf ook ervaren.

Overigens heeft gisteren Windows Update bij mij nieuwe drivers voor mijn videokaarten geïnstalleerd :S
Nu loopt 3DMARK06 vast lol.
Vanavond die update maar eens verwijderen.

je weet toch dat 1.4v vcore moordend is voor je CPU? je haalt er wel een mooie OC mee :)

Voor zover ik weet is het voltage (vcore) zelf niet moordend, het zijn de temperaturen die ermee zouden kunnen samengaan die een gevaar inhouden. Hoe hoger de vcore, hoe hoger de temperaturen, logisch. Hoe verklaar je anders dat mensen zonder problemen benchen op ln2 met +1.8V vcore...
Wat je cpu wel naar de vaantjes haalt in het geval van 45nm technologie dan is een VTT termination voltage van +1.4V, zoals anandtech heeft voorgehad met een qx9650.
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=428
De vcore spanning is dus niet beperkend en zal je cpu niet beschadigen zolang je adequaat koelt, zelfs op hogere voltages. De spanningen die intel meegeeft zijn volgens mij trouwens gebaseerd op de koelcapaciteiten van de stock intel koeler.
Dat is toch wat ik overal lees als het gaat over mensen die schrik hebben om hun vcores hoger te zetten.

Laatst bewerkt:
hoe lager de temp hoe beter de score?
kan iemand mij vertellen waarom mijn 3dmarks zo bedroevend zijn?

3dmark06 score: 15100 met;
QX9650@3.0ghz
SLI-9800gx2 2 kaarten...
Ram: Kingston DDR3 1333mhz
voeding is 1kW.

Temps:
CPU altijd rond de 40/43 graden idle.
GPU altijd idle 61graad. stressed 77

Als ik wc heb en niet overclock zullen dan mn scores omhoog gaan?:p of moet ik daar voor overclocken?

Haha nee zo werkt het niet, hoe hoger je clocked, hoe hoger de score.

Maar hoger clocken doe je doormiddel van meer voltage, wat weer meer hitte
produceerd. Dus betere en meer koeling moet er aan van pas komen.

Even in basis omschreven.

met twee van je vga's, ga je eerder een cpu bottleneck krijgen als je em nie sneller als 3Ghz laat werken.

Is maar een hint die ik je geef.

De zware vga's zoals 4870X2 CF zijn geil op hoge FSB of Bclock (core i7), dan beginnen ze te blazen.
Door deze te verhogen op je mobo (en toch stabiel blijven) ga je zien dat je score beter word (vga hetzelfde laten) met sprongen van 1000punten in 3dmark.

Laatst bewerkt:
Die Q9450 op 3.8 - 4.0 stable krijgen was bijna niet te doen, en daarbij had ik ook een belachelijk hoge vcore voor nodig.. Heb die Q9550 nu ff erin zitten en ben nu aan het benchen op 3ghz met 1.12 vcore en ter vergelijking had ik met mun Q9450 al 1.25 nodig voor stock ;)

Heb er natuurlijk niet veel geld aan uitgeven, heb hem kunnen ruilen voor mun Q9450 + 1066mhz DDR2.. Degene waar ik mee ruilde overclockt zelf toch bijna niet dus hij zal dat verschil inderdaad nauwelijks merken.

Die Q9450 op 3.8 - 4.0 stable krijgen was bijna niet te doen, en daarbij had ik ook een belachelijk hoge vcore voor nodig.. Heb die Q9550 nu ff erin zitten en ben nu aan het benchen op 3ghz met 1.12 vcore en ter vergelijking had ik met mun Q9450 al 1.25 nodig voor stock ;)

Heb er natuurlijk niet veel geld aan uitgeven, heb hem kunnen ruilen voor mun Q9450 + 1066mhz DDR2.. Degene waar ik mee ruilde overclockt zelf toch bijna niet dus hij zal dat verschil inderdaad nauwelijks merken.

AAhhhh zo succes zie de score wel tegemoed

Eerste run alles op lucht :)

a chiller hette gij nog een 4870x2 over voor me? :p

25763.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan