• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

3Dmark run = reboot

K0G3L

Member
Hoi hoi,

ik heb nu al een aantal keer 3Dmark proberen te draaien, de versies '05, '06 en Vantage.
Maar iedere keer als ik Run benchmark probeer schakelt me pc helemaal uit, dan start hij op maar laad niet eens de bios.

Het enige wat ik op heb kunnen merken is dat er dan 3 rode leds op de achterkant van mijn Videokaart knipperen. Het gaat hier om een XFX HD 4890 Black Edition. De videokaart is niet overklokt.

Mijn PC :

Asus P5E ( rampage formula bios )
Core2Duo E8200 @ 3.6 24/7
4Gb Crucial Ballistix Tracer DDR2-800 @ 900 Mhz
XFX HD4890 Black Edition
Zalman HP 600watt

Verder zit er nog een 74 GB Raptor en een 320GB Seagate Barracuda in.
En een SATA brander.

Zou het kunnen dat mijn voeding niet genoeg vermogen heeft om deze 190watt videokaart op max vermogen te laten draaien ?
Aan de andere kant twijfel ik daaraan, want ik kan wel H.A.W.X spelen op maximaal grafisch geweld.

Groetjes kogel


EDIT :

Ik heb op internet gezocht wat de rode leds betekenen:

D601: VDDC_FAULT

D1601: critical temperature fault

D1602: AUX Hot Plug/Unplug Fault (upper connector)

D1603: AUX Hot Plug/Unplug Fault (lower connector)
 
Laatst bewerkt:
De temps zijn normaal;

IDLE:

GPU diode (DispIO) = 50
GPU diode (MemIO) = 56
GPU diode (shader) = 54
GPU VRM = 45

STRESSED :

GPU diode (DispIO) = 58
GPU diode (MemIO) = 66
GPU diode (shader) = 66
GPU VRM = 56
 
Laatst bewerkt:
raar... probeer het eens met
1: nieuwe drivers
2: andere videokaart (en of je die dus ook op zelfde manier aan het crashen krijgt)

als beide niet werken (drivers werken niet andere kaart werkt perfect) zou het wrs aan je kaart liggen
 
ik ga ff nieuwe drivers zoeken, maar ik heb geen andere videokaart waarmee ik kan testen...

Andere driver heeft geen verschil :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en alleen met benchmarks niet met gamen ofzo??
(ook niet met stresstesten met furmark ofzo)
en er is ook geen vriend in de buurt waarmee je effe kunt ruilen of die er 1 te leen heeft?
 
Nee niet met gamen, ik heb het alleen nog gehad met 3Dmark versies. Zou dat van me voeding niet kunnen ? want 190 watt is toch wel veel voor een videokaart ?

Ik zal eens Aquamark proberen.

Ik kan trouwens geen drivers op XFX site downloaden. zijn er speciale drivers voor de black edition ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij niet...
en als je voeding het niet aankan dan zou je dit moeten merken door furmark aan te zetten samen met de "maximum power output" stresstest van prime 95 ;)
 
oke dat ga ik even testen :)

Ik heb ze allebij tegelijk laten draaien. en hij deed het best goed :) ! maximaal 72 graden met de fan op space shuttle stand !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of je 2 machines hebt of iemand kent waar je het ff in kan proberen met je kaart. Er bestaat een minieme kans dat de kaart niet goed samen werkt met je moederbord en dat je gewoon een andere kaart ( of moederbord ) moet nemen. De kans is zeer zeer klein maar het gebeurt!

Wat het eerder is is dat je VRM stukkies overhitten ( dus niet je GPU core ), of dat de VRM niet genoeg power krijgen van je kaart ( dat is een hardware fout waar ATI nog niks over heeft los gelaten of bevestigd heeft! )

Het schijnt dat als je downclockt er niks aan de hand te zijn omdat je VRM dan wel genoeg power krijgt.

Conclusie: probeer het eerst eens in een andere machine ( vergeet niet drivers eerst de de-installeren voordat je je nieuwe d'r in duwt! ) en laat weten hoe dat ging.
 
Als je zin hebt kan je nog altijd je kabels van je ene kast gebruiken. Zet ze naast elkaar en plug ze bij de ene dr uit en de andere er in ( of haal de hele voeding eruit ).

Misschien lastig als je je kabels netjes hebt weggewerkt...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan