• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

3 schermen welke videokaart...

LightStar

DataCenter
Heren ik krijg deze week mijn 3e 22" scherm nu wil ik ook kunnen gamen op deze 3 schermen tegelijk, nu is mijn vraag kan dit met 2x GTX275 of ben ik echt een eyefinity kaart nodig (ATi) of kan het ook met een Nvidia kaart die 3x dvi heeft ?

hoop een beetje dat het ook wil met nVidia gezien ik niet zo'n fan ben van ATi
 
geen fan van ATi? Geen probleem, die bestaan niet meer!

(flauwe mop)

Zoals hierboven vermeld moet je bij de nvidia opstelling inderdaad over 2GPU's beschikken. Voor te gamen op die drie toch. Voor gewoon op eentje MSN, op een ander een filmpje en op het derde je favoriete forum, daarvoor heb je geen Sli nodig, maar gewoon drie aansluitingen. Daar ben ik voor 2/3 zeker van aangezien ik een soortgelijk setup had met twee schermen.
 
Ik heb de HD6870 en die kan 4 schermen doen. Ik heb hem voor €188 gehaald, maar ik heb op tweakers.net gezien dat de prijzen inmiddels weer gestegen zijn naar 200ish. Ik denk wel dat dat een performance downgrade van jouw twee GTX275 inhoud.

Ik denk trouwens niet dat de GTX295 gaming op meerdere monitors ondersteunt zoals sander zei. Ik denk dat dit is voorbehouden aan de Fermi serie.
 
geen fan van ATi? Geen probleem, die bestaan niet meer!

(flauwe mop)

Zoals hierboven vermeld moet je bij de nvidia opstelling inderdaad over 2GPU's beschikken. Voor te gamen op die drie toch. Voor gewoon op eentje MSN, op een ander een filmpje en op het derde je favoriete forum, daarvoor heb je geen Sli nodig, maar gewoon drie aansluitingen. Daar ben ik voor 2/3 zeker van aangezien ik een soortgelijk setup had met twee schermen.

Daar zit je fout.
Een videokaart (elke videokaart) kan slechts 2 varierende bureaubladen aansturen.
In windows de instelling: Bureaublad uitbreiden naar dit scherm.
En dus niet de optie: Bureaublad dupliceren.

Met 2 is dus nog alles prima, maar voor een derde scherm heb je voor AMD én nVidia kaarten een tweede kaart nodig.
Deze hoeven dan niet in SLI te staan dus een low-budget kaartje voor een scherm voor te internetten/msn kan prima.

De GTX 295 lijkt volgens de nVidia site inderdaad slechts 2 schermen aan te kunnen sturen voor gaming.
 
Behalve dan als de kaart Eyefinity odnersteunt. Dan kan deze 3 a 4 schermen draaien. Oké ik snap het. Maar ik denk dat de OP wil gamen op die drie schermen, tenzij ik fout zit uiteraard.
 
Behalve dan als de kaart Eyefinity odnersteunt. Dan kan deze 3 a 4 schermen draaien. Oké ik snap het. Maar ik denk dat de OP wil gamen op die drie schermen, tenzij ik fout zit uiteraard.

Ook een eyefinity kaart kan geen 4 of 5 individuele bureaubladen aansturen. Dat kan softwarematig gewoon niet.
Don't ask me why.
Wat een eyefinity wel kan doen is 6 schermen aansturen met 1 bureaublad.
Iets wat een nVidia kaart theoretisch ook zou kunnen, alleen krijgen die daar de aansluitingen niet voor mee in het ontwerp.
 
Maar om te gamen op drie schermen, dus 1 spel over drie schermen heb je dus OF 1 Ati kaart met eyefinity voor drie schermen of meer nodig OF twee nvidia kaarten van de fermi's in SLi? Toch?
 
vergeet ook niet dat je bij eyefinity 1 scherm met Displayport aansluiting moet hebben of een actieve adaptor (bestaan ook kaarten die dit ingebouwd hebben dacht saphire)
Greetz B0B0
 
Dit is vrij interessant. Blijkbaar kun je toch 2D surround op je 2-way SLi GTX275 draaien.

Mja daar ben ik nog een 3e voor nodig ;) zie de plaatjes eronder is voor 3way SLI


vergeet ook niet dat je bij eyefinity 1 scherm met Displayport aansluiting moet hebben of een actieve adaptor (bestaan ook kaarten die dit ingebouwd hebben dacht saphire)
Greetz B0B0

Is dit niet op te lossen met 1 verloop van Display port naar DVI vanuit de kaart zelf ?
 
Je kan ook als je nvidia wil blijven behouden Matrox Tripplehead to go aanschaffen dit is als eht ware een soort blok tussen kaarten en je schermen, als je ecgt op nvidia wil blijven draaien kan je dint aaschaffen.

Ik heb zelf een 295GTX gehad en 2 schermen gamen was niet zo heel geweldig onder andere door de aiming hoek die in je beeldranden hing.
Dus Mischien is dit een goed idee, in plaats van een AMD Radeon kaart.

vg Johan
 
Dat is toch wel het meest belachelijke voorstel van vandaag.
Die dingen zijn leuk voor wat office zaken op te regelen maar voor serieus gamen schieten ze toch echt te kort.
Onder andere door de 50 Hz frequentie de ze maximaal doorsturen.

Plus voor de prijs van zo'n kreng krijg je ook een tweede fatsoenlijke videokaart om in SLI te zetten en kan je net zo goed 2D surround draaien op je nVidia kaarten.

Met de huidige 2/3D surround en Eyefinity technieken zijn dergelijke kastjes verbannen naar de kantoor computers (en zelfs daar niet meer de beste oplossing).
 
Dat snap ik wel was ook maar een voorstel omdat ik voor dat ik eyefinity aanschafte ook aan zat te denken omdat ik toen een 295GTX had.

Ik heb t toen niet gedaan omdat ik toen voor 100 euro meer een nieuwe kaart had, en kon mijn 295 goed verkopen en heb hier 2x HD5870 van gekocht.
Maar ik dacht gewoon dat dat in dit geval wel een oplossing was, omdat Matrox met dit systeem wel inspeelt dat er goed op gegamed kan worden.

En wat betreft die actieve display adapter, ik heb er een van bizzlink en die was idd 120 euro maar AMD heeft onlangs eentje op de markt gebracht voor 30 zonder een usb aansluiting geloofik.

Moet wel zeggen dat AMD met dat eyefinity wel een nieuw element heeft geplaatst waar ik zeer tevreden over ben, ik hoop dat AMD het 3D effect hier nog goed voor krijgt dan denk ik dat het wel uber gaat werken.

Mvg Johan
 
Het is inderdaad een optie, dat klopt als een bus.

Maar een totaal onlogische met de opties die de huidige generatie kaarten tegenwoordig al uit de fabriek bieden.

De keuze van nVidia om een enkele kaart niet uit te rusten met de mogelijkheid 3 schermen aan te sturen (1 bureaublad) klinkt mij ook onlogisch in de oren, omdat je zo een stuk duurder uit bent met nVidia voor 'eyefinity' te krijgen.
Maar nVidia is altijd duur en goed presterend geweest, op deze manier waarborgen ze wel gelijk de fps tot op een bepaald niveau.
 
Ja idd ik snapte je reactie wel.

Ik heb ergens gelezen dat 3D surround van Nvidia op 2 kaarten werkt boven de 260GTX, kijk en dat eyefinity, dat was pas mogelijk bij de HD5770.
Persoonlijk denk ik dat Nvidia hier niet over heeft nagedacht om 3 schermen aan te gaan sturen met 1 kaart.
Kijk AMD heeft al redelijk ongeluk gehad met zijn CPU's en ik denk dat AMD dat met die nieuwe kaarten voor eyefinity wel heeft opgelost.

Ik zeg niet dat nVidia een slechte keus is, het tegendeel.
Het is alleen jammer dat nVidia drie schermen niet op 1 kaart ondersteunt( nog niet) waardoor je dus bijv 2x 560GTX nodig hebt terwijl 1x 6970 genoeg is voor 4 schermen.
Ik vind het zoiezo knap hoe AMD dat heeft gedaan zonder algemene grote fps drop te creeren van hoge resuluties.
Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je het beste vind maar als je echt leuk op 3 schermen wilt spelen is AMD een optie maar voor nVidia is er ook zn tooltje waarmee je dat allemaal kan doen.
Ik weet alleen niet meer hoe het heet.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
N 3 of 4 beeld schermen op 2 video kaarten AMD / ATI 14
D speciale opstelling van 3 of 4 schermen Hardware & Software 8
R [VERKOCHT] 2 no-name 19" schermen Verkocht 4
D piepende schermen ? Problemen & Oplossingen 31
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Welke thermalpads heb ik nodig. Waterkoeling 2
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Ruud Fitting 90 grade hoek, welke kant wijst de fitting op? 12mm fitting welke soft tubing past? Waterkoeling 6
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
A Laptop in ladekast verbergen (welke cooling) Cases en Modding 2
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
D Welke rad zal ik nemen? Waterkoeling 26
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Z Welke formaat SLI HB bridge heb ik nodig? Hardware & Software 14
P Corsair H115i (Welke ventilatoren? ) Overige Koeling 3
M Welke flow meter Waterkoeling 19
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
G Welke corsair sp120 op een h100i v2? Overige Koeling 1
M Welke Koppeling heb ik nodig. Waterkoeling 2
M welke vloeistof chiller. Waterkoeling 2
Bas9466 Ek mono blok koel pads welke kant boven ??? Handleidingen en Installatie Tips 6
k.3nny Nieuwe mod, welke case? Cases en Modding 5
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
B msi gtx 770 twin frozr 2gb oc. heatsink koelen. mos/vram welke nodig? Overige Koeling 7
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
A welke diameter sleeve? Handleidingen en Installatie Tips 3
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan