• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

24 pin PSU kabel sleeven voor dummies.

Spankyfart

Nr 13.824.918 of Holland
klaar12.jpg


Ok 24 pin sleeving.

Verzamel de volgende objecten.

* Een figuurzaagje.
* Een Tie wrap.
* Een stukje 3-4mm heatshrink.

1. Leg het zaagje op tafel en knip de tie wrap 3cm korter dan het zaagje.
2. Knip een stukje heatshrink 2,5cm korter dan het zaagje.
3. Plak een stukje tape in het midden om de tie wrap te centreren en vast te zetten op het zaagje.
4. Schuif de heatshrink over de twee dingen en centreer deze ook zodat je aan beide kanten 1,3cm blootgelegde figuurzaag ziet.
5. Steek de fik in de heatshrink.
6. Vouw hem voorzichtig om zodat de uiteinden net oneven zijn (dus niet exact door het midden).
7. Steek het eerste pootje (de langste) in de socket van de pin en duw door tot je een "klik" hoort en je voelt dat hij niet meer verder kan.
8. Pak het andere eind en duw die aan de ander zijde, ga niet forceren maar duw hem tot hij niet verder kan.
9. Pak het kabeltje vast en DUW hem naar binnen, druk daarna het 2de pootje door tot je een klik hoort.
10. Trek hem eruit, en pas op voor je ogen want dat tooltje komt er soms uitvliegen.

Als je het op deze manier doet, is het kabeltje er echt in een paar seconde uit.

Addendum.
1. Sleeve een draad van de PSU en onthoud hoe lang hij is, als je tevreden bent ga naar 2.
2. Knip alle sleeving van te voren.
3. Knip alle heatshrink van te voren.
4. Zorg dat alles op dezelfde lengte is.
5. Koop een heat/verf pistool, aanstekers zuigen en het ziet er niet mooi uit, ook gaan je klauwen er pijn van doen als je een aansteker 200x gebruikt.
 
Breekt zo'n zaagje niet snel? Ik ga binnenkort ook beginnen met sleeven en mijn " pin removal tool" is nu al te barste, ik zoek nog een goed alternatief maar ben bang dat ik een zaagje ga slopen (subtiel? Ken ik niet.... :icon_super: ).
 
Ach die dingen zullen altijd breken :p

Ik pak gewoon een doosje met spelden en dan druk ik de haakjes gewoon naar binnen door met de speld op tafel te drukken.

Daarna eerst 2 stukken heatshrink erover heen om over de kabel te doen, dan de sleeve en dan weer 2 stukjes heatshrink. Hierdoor blijft je sleeve echt vast zitten ;)

Maareuh Spanky wil je wat foto's maken :p

Want hier moet ik ook wel erg op mijn inzichtvermogen vertrouwen ;) misschien ook nog eentje waar het fout is gegaan?
 
Laat ik zeggen dat ik vanaf stap 5 de weg kwijt ben :D
Ik kan me er geen voorstelling bij maken, maar dat zal ongetwijfeld aan mijn onwetendheid liggen ;)

pic301v4w.jpg


Dit is de tool die verkocht wordt maar snel breekt.
De twee uitsteeksels zijn de twee uiteinde van het "zaag" tooltje.
Alleen deze steek je er dus om en om in, waarom aan de ene kant korter?
Omdat als je de langere er in hebt gestoken, en je het tweede uiteinde aan de andere kant er wil doen, dan is het eind precies boven de connector, in plaats van dat hij te lang is en erover heen hangt.
Dan hoef je dus het ding niet terug te forceren om hem in het gat te poeren.

Is dit al duidelijker?
Kan even zelf geen foto's nemen nu anders doe ik dat morgen wel, maar als je er zelf aan zou beginnen dan wordt het geheel je al snel duidelijk.

@matic Die dingen zijn best stevig, ik heb er twee gebruikt waarvan 1 nog heel.

@Zwerver Spelden zijn heel dik in vergelijking met een nietje (iets minder dik maar breekbaar) en het zaagje (die echt heel smal is)
Waar wil je dat ik een foto van maak, van de heatshrink die ik er niet omheen gebrand kreeg? :)
Dat is later als ik een verfpistool heb nog weg te werken, ook waren mijn shrinks iets aan de wijde kant.
Deze foto's dus ook morgen als je dat wilt.
 
ik vind het perfect duidelijk, en vind het erg orgineel hoe je een eigen tool maakt doormiddel van een zaagje tiewrap en heat shrink. werkt inderdaad net zo makkelijk, nu heeft iedereen hier natuurlijk zijn eigen take op. Maar het is een erg goede guide :D
 
ik denk het niet, omdat je dan te dik zit. Vergeet niet je moet 2 pinnen naar binnen duwen in een ruimte van net .5 a 1 milimeter aan weers kanten... dan denk ik niet dat een schroevendraaier gaat passen hoewel ik het eerlijk niet zeker weet. Je kan het altijd proberen natuurlijk
 
Kan iemand me misschien een foto laten zien van het verschiltussen heatshrink met zo'n verfbrander en een aansteker? Ik heb een prima aansteker (windaansteker, blauwe ruisende vlam) dus ik ben benieuwd naar het verschil.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
Legendary1985 PSU 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 25CM Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TinusB 18 pin en 10 pin connector PSU HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
I psu 8 pin verlengen Cases en Modding 2
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
BlackGhost NZXT PSU 24 -pin MB UV Red Sleeved // 8-pin MB // 6-pin VGA HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R PSU 4-Pin P4 Verlengkabel Gesleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
V Front usb 3.0 (20 pin) kabel in de weg? (Opgelost) Problemen & Oplossingen 2
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason DarkSide 5v 3-pin D-RGB 2-Way or 3-way splitter cables - Jet Black Sleeved HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Custom ATX 24 pin -> 24 + 8 Pin kabel Cases en Modding 0
Fryslanboy ModMyToys 4 Pin PWM splitter 4 way en EKWB backplate 1080 FWT2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Z 4-pin PWM Fan Hub voor 10 fans? Advies Waterkoeling Setup 1
S 3 en 4 pin fans aansluiten op een 4 pin pwm header. Hardware & Software 7
L USB 3.0 20 pin mainboard Splitter kabel? Hardware & Software 5
Big 8 Pin Voedings Kabel naar Ssd aansluiting Hardware & Software 6
C 4pin molex splitter naar 4 pin molex (3x) PCB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
meneer peer 24 pin extenders >30cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TheDeeGee Male 4-Pin GPU naar Female 4-Pin PWM HighFlow Webshop 8
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Bas9466 2 x 3 pin fans op 1 x pwm aansluiting op moederbord asus rog hero viii Problemen & Oplossingen 6
B 4-PIn naar 3-Pin ?? Overige Koeling 3
R 4 pin pwm splitter Overige Koeling 3
M Female To Female 4-Pin of 3-Pin Connector HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
X fan 3 pin of 4 pin voor radiatoren en fan control Waterkoeling 17
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
volcom phobya extension 3 pin 30 cm UV Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
W pin / terminal voor CCFL connectors HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
NAVYVIPER Bitfenix 4-Pin 12V Verlengkabel - 45 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
L 140 -> 120 fan welke rpm en verschil 3 pin en molex connectie? Overige Koeling 4
Luculenus 2-PIN 5MM LEDs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
U 2 pin kabel met knop gezocht HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
K 4-pin PWM Male to 3-pin Female Adapter Cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
P Scythe Shuriken Rev. B SCSK-1100 4-pin on old (supported) 3-pin Socket 478 mobo Overige Koeling 1
E 4-Pin Molex Female UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Forseti AC to 12v DC Power Supply with 4 Pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
dark viper zwolle 8 pin pci-e y splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Skydrone 2-pin LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B [IN-ACTIVE] 4pin + 24 pin extensions Gevonden 0
R 3-pin fan kabel sleeven. Cases en Modding 10
Sw333t 4-Pin Molex Male Black ACR-CB8539 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan