• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2133mhz op Extreme-Z

Hallo Highflowers,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb al een redelijk lange tijd deze geheugenmodules. Alleen ik krijg ze met geen mogelijkheid op de gespecificeerde 2133mhz. Ik heb eerst geprobeerd ze handmatig op te clocken. Toen wou het moederboard al niet meer booten. Uiteindelijk via X.M.P geprobeerd maar het zelfde probleem? Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Specs:
ASUS RoG Maximus Extreme-Z
i7 2600k
Mushkin Redline Ridgeback 8GB DDR3-2133mhz

Groet,
Reinoud
 
Mmh ik heb geen probleem om mijn dominator gt kit op 2133 te draaien op mijn maximus 4 extreme (p67)
Houd er wel rekening mee dat het ook afhangt(voor een behoorlijk deel zelfs) van je cpu,deze is er voor een groot deel verantwoordelijk om je geheugen stabiel te houden
Krijg je hem op 2000 wel geboot?
 
1.65V lijkt me. Zo zijn ze gespecificeerd en als je XMP aanzet springt ie meteen op deze waarde. Bios Resetten ed. heb ik allemaal al geprobeerd. op 2000mhz is niet mogelijk om mijn mobo. tussen 1866 en 2133 kan ik niks kiezen.
 
Het geheugen staat niet op de QVL lijst van de Extreme-Z, het zou kunnen dat dit type geheugen i.c.m. het moederbord problemen geeft wanneer je hem op 2133 wil zetten. De enige manier om daar achter te komen is het geheugen setje bij iemand anders te proberen met een ander mobo.

Is dat niet het geval, dan is er iets mis met het geheugen zelf. Normaal gesproken moet XMP gewoon werken!
 
Die list is vrij outdated lijkt me. Staan nouwelijks 4GB modules op. Zo ook geen Domi's/Vengeance en de nieuwe Gskill en Kingston HyperX reepjes ontbreken.. Zou wel nog is kunnen proberen of ze wel op 1866 willen booten.
 
Bios heb ik al wel ooit geupdate, of dit nog steeds de laatste versie is durf ik nog niet te zeggen. Zal het zo is checken.

Added after 18 minutes:

Heb zojuist bios geupdate. Geeft zodra ik mem op 2133mhz zet foutcode 55, wat volgens de handleiding betekend: No Memory Detected. Voorheen gaf de postcode 45 aan maar deze kan ik niet terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Heb m nu zo gekregen. Denk dat ik het voorlopig hier bij laat.

memcpuzgh-1.png
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
l3p [VERKOCHT] 16GB Corsair Dominator GT 2133Mhz C9 modded en incl EK Plexi block Verkocht 1
Arniebomba [CANCELLED] Corsair Dominator 2133MHz 16GB Verkocht 17
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool Eisbaer Extreme liquid CPU cooler 280 - black edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Extreme overkill build Gallery & Build Logs 7
Jason Thermal Grizzly Kryonaut Extreme - 2G HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
R Waterkoeling Maximus IX Extreme Advies Waterkoeling Setup 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
A Asus Rampage II Extreme Waterkoeling. Waterkoeling 3
Freddy ASUS ROG Rampage VI Extreme / Apex Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Willius Kingpin Extreme Cooling Dragon F1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
C internet snelheid op asus rampage2 extreme Problemen & Oplossingen 12
volcom GELID Solutions GC Extreme Thermal Compound 3.5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Tath Bitspower blokken voor de Asus Rampage 5 Extreme Moederbord HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
Freddy Extreme korting op waterblokken voor oudere hardware! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Traxtorm ASUS Rampage III Extreme onderdelen Verkocht 0
Traxtorm [IN-ACTIVE] Bitspower BLACK FREEZER Asus Rampage III Extreme Verkocht 0
D [IN-ACTIVE] Asus rampage 3 extreme waterblok (EK-FB RE3 - Nickel) Verkocht 0
D [CLOSED]asus rampage 3 extreme + waterblok +org. koelblok + i7-930 +12gb vengeance Gesloten 2
Vannos [VERKOCHT] Asus Rampage II Extreme + WC blocks ( cpu-nb-sb) Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] ASUS Rampage IV Extreme Verkocht 1
J EK koelblok Asus Rampage extreme III op een Asus Rampage extreme III black edition Advies Waterkoeling Setup 5
F [IN-ACTIVE] Bitspower D5 / MCP655 Dual Mod Top/Extreme Verkocht 0
Aequitis [VERKOCHT] Asus Maximus Extreme IV 3.0 incl Fullcover Waterblock Verkocht 1
k.3nny Mayhems Biocide Extreme 10ml HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower waterblokken voor de asrock extreme 9 x79? Waterkoeling 0
DutchChilles Intel Extreme CPUs geruchten Nieuws en Sport 14
I rampage 4 extreme X socket Swiftech Apogee HD Gold Waterkoeling 5
kier Parvum Extreme MbK Gallery & Build Logs 59
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
sir serial [VERKOCHT] - EK Moederbord blok voor Rampage IV Extreme Verkocht 1
sir serial [VERKOCHT] - Asus Rampage IV Extreme Verkocht 7
3 [IN-ACTIVE] Intel® Core™ i7-975 Processor Extreme Edition Verkocht 5
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Bullus [IN-ACTIVE] asus striker extreme Verkocht 3
animal baars [In-ACTIVE] Waterblock Rampage III Extreme Gevonden 4
Harjo Phobya Extreme quad 480 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
G Cryo-TEC extreme koeling/Wie helpt me om dit samen te stellen ?! Advies Waterkoeling Setup 6
G Cryo-TEC extreme koeling goed? of alternatief? Overige Koeling 0
T Koolance - ASUS Rampage IV Extreme - MB-ASR4E Waterkoeling 1
Harjo [IN-ACTIVE] Origineel koelblok asus rampage III extreme Gevonden 0
Lqd [CANCELLED] Asus maximus IV Extreme Verkocht 14
Viepert [VERKOCHT] i7-950 / Asus Rampage 3 Extreme / Corsair 6Gb Verkocht 6
T [Waterkoeling] €1500 euro, 3960X, Asus Rampage IV Extreme, 2x 7970 Advies Waterkoeling Setup 13
R ASUS Maximus Extreme-Z mobo blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan