• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 water loops

deepak

New member
Behuizingen: Cooler Master COSMOS S
Geheugen: 2x Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Grafische Kaarten: 2x EVGA GeForce GTX 580 Superclocked
Harddisk: OCZ VERTEX 2 SATA II 2.5" SSD | 3x Western Digital WD20EARS
Moederbord: Asus Rampage II Extreme
Processor: Intel® Core™ i7 920
Voeding: OCZ Z-Series OCZZ-1000M

Cpu block: EK- Supreme HF Nickel CPU Block
GPU blocks: nVIDIA: 2x EK-FC580 GTX - Nickel
Chipset (NB/SB) Blocks: EK-FB RE2 - Nickel ver.2
Mosfet (PWM) Blocks: EK-Mosfet ASUS X58 KIT - Nickel
HDD Blocks: Aqua-Computer Aquadrive X4
RAM Blocks: 6x Koolance RAM-33 (Single DDR/DDR2/DDR3/SD)
Bay Reservoirs: XSPC Clear 5.25 Dual Bay Reservoir - Clear BR525DC
Tube Reservoirs: Bitspower Water Tank Z-Multi 250 - POM BP-WTZM250P-BK
Radiator 3 x 120MM (360): Black Ice GT Xtreme 360 Black
XSPC Pompen: 2x Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
Koelvloeistof Kant en Klaar: Feser One Cooling Fluid - UV GREEN
Tube: Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / BLUE
fitting: 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks)
Fans 120MM: 3x Enermax 120MM Apollish VEGAS GREEN 2000RPM UCAPV12A-G
Tops: EK-D5 Dual TOP 2-LOOPS - Black Acetal

hoe moet ik dit gaan aanpakken moet ik bijv. nog radiatorof resvoir. ik wil graag advies en tips.
bedankt alvast.
 
Quote: Ik had nog een vraagje ook kan in de in en uitgang van de radiator ook een T fitting zetten zodat in de ingang 2 loops erin gaan en uit weer het zelfde

Weet niet zeker of dat kan maar daar heeft een mede waterkoeler vast wel antwoord op, zelf denk ik dat een I7 + mobo + 2 X 580gtx niet gekoeld gaat worden op een enkele radiator, denk zelf dat je meer radiatoroppervlak nodig hebt (twee radiators dus).
Het zou mooi zijn als je in de Cosmos bovenin een rad hangt en dan de andere voor in de bays, welk formaat in de bays past hangt er vanaf wat je daar verder nog installeerd aan apparatuur (zag dat je ook HDD's wil koelen).

Waarom pak je niet dit reservoir? Hier monteer je 2 pompen onder tegenaan en scheelt je dus nog een reservoir te kopen en koppelingen en pomptops en ruimte in je kast (kost maar 2 bays incl. pompen).

xspc_res_9.jpg


Reservoir in shop XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO Dual Fill Port DDCBAYRESTWO

De pompjes die eronder moeten Laing / Swiftech DDC-1 MCP350 12V

Hoe het ongeveer in elkaar zit http://www.xspc.biz/manuals/dualddcbayres.pdf
 
Laatst bewerkt:
Gaat wel, maar je mist het hele doel van 2 loops hebben.
Je hebt dezelfde watertemperatuur, dus geen van beide loops heeft er voordeel van, dat ze in een 'enkele' loop zitten.
En je krijgt problemen met de hoeveelheid water die langs de onderdelen gaat door het verschil in restrictie (water kiest de makkelijkste weg).

Ok het kan wel, maar het heeft aleen maar negatieve punten, ik zie geen een voordeel.

de ene loop warmt de ander op of andersom natuurlijk, 2 verschillende flows, etc etc.
 
Als je hetzelfde reservoir hebt krijgen beide volgende pompen evenveel water (verschillen in restrictie vanwege fabrieksafwijkingen daar gelaten).
Maar je deelt nog steeds hetzelfde water dus je hebt geen voordelen in temperatuur, zoals k.3nny en ik allebei al geegd hebben.
Ik zie het nut er dus totaal niet van in.

Als je twee loops wilt bouwen zal je elke onderdeel minstens 2x moeten hebben.
 
Ik zie het nut ook totaal niet, maar daar ging het al niet meer om toch ?
We waren inmiddels theoretisch bezig dacht ik ;)

Zeker als de "common" de rad. is dan heefte het voor de temps totaal geen zin
om 2 loops door 1 rad. te jassen.
De flow in de rad. zal (voor het gemak even) verdubbelen dus heeft het water
slechts de helft tijd de warmte kwijt te raken en moet je rad. dus evenzogoed
2x zo groot.
 
Ik zie het nut ook totaal niet, maar daar ging het al niet meer om toch ?
We waren inmiddels theoretisch bezig dacht ik ;)

Zeker als de "common" de rad. is dan heefte het voor de temps totaal geen zin
om 2 loops door 1 rad. te jassen.
De flow in de rad. zal (voor het gemak even) verdubbelen dus heeft het water
slechts de helft tijd de warmte kwijt te raken en moet je rad. dus evenzogoed
2x zo groot.

Het heeft niks te maken met dat de radiator het gedeelde onderdeel is.
Of je nou 1 pomp, 1 reservoir, of zelfs 1 blok gebruikt met voor de rest '2 loops' (zet dit tussen aanhalingstekens omdat het niet echt het geval is), het water zal zich mengen en watertemperaturen die voordelen op kunnen leveren als de loops volledig gescheiden zijn, effenen zich uit.

Als we dan toch van het voorbeeld van de radiator uitgaan, met voor de rest aparte onderdelen:
De flow en hoeveelheid water zal vóór de radiator in beide loops (ongeveer) even groot zijn, aannemende dat de pomp sterk genoeg is om verschillen in restrictie te overzien,
in de radiator krijg je het effect van 2 pompen parallel, maar zeker geen verdubbeling van flow zoals in seriële plaatsing.
En na die gedeelde radiator zal de weg van de minste weerstand ook de meeste flow krijgen. Omdat het water nu niet meer in één bepaalde weg geforceerd wordt (gesloten circuit), worden restricties van blokken ineens een stuk significanter.
 
Ik vergelijk met een normale loop met slechts 1 pomp. (of 2 echt complete loops)
Mogelijk zit daar het misverstand ?

M.a.w.
Als je dan toch alles dubbel doet, doe dan ook de laatste rad, dat zijn dan de
kosten ook niet meer.
Wil je geen 2e rad plaatsten hou dan het geld van de extra pomp over en stop
dat in een single loop met betere rad.
 
Ik denk ook dat we ergens langs mekaar heen raken ja, ik weet dat jij veel snapt dus kan me niet voorstellen dat je hier de spijker zo hard ernaast zou slaan.

Juist omdat je alles dubbel hebt, moet de radiator ook dubbel. Omdat je anders alle voordelen van de overige dubbele onderdelen kwijtraakt (flow en temperatuur)

Was nouw serie, dan zou je kunnen zeggen JA!.
En zelfs dan treden verliezen op maargoed :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
R Demineralized water for coolant Waterkoeling 1
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
Freddy Bitspower Water Cooling Kit Merge Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S terug trekkend water?? Waterkoeling 11
R Custom water loop in een Jonsbo UMX 4 (I7-6700k en gtx 1070/ 1080) Advies Waterkoeling Setup 4
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
S Water koelvloeistof aanvullen Handleidingen en Installatie Tips 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
N Bitspower 300 mm Water Tank HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Bas9466 Thermaltake Pacific M3 Motherboard Water Block voor msi z170a gaming 5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
S Oplossing voor Algen en Microben in water? Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan