• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken

mailbomber

Junior Member
Beste mensen van HighFlow, nu ik een nieuw systeem aan het bouwen ben kwamen er twee vragen bij mij op namelijk:

ik wil graag meerdere onderdelen coolen waaronder 3x een 580gtx en een i7 950
maar het probleem waar ik mee zit is zijn 2x een 240 rad genoeg?

en de 2e vraag die ik heb luid:
zijn er al chipset en mosfet coolblokken voor de Gigabyte X58A-OC (het oranje zwarte moederboord)

alvast bedankt voor de eventuele hulp,
MVG Palko
 
Ik denk dat je voor je gpu's minimaal en 360 rad nodig bent. Als je alleen je CPU koelt dan moet en 240 wel voldoende zijn pak je later ook je mobo en mem mee dan zou ik toch echt gaan kijken voor en 360 rad er nog bij
 
Ik denk dat je voor je gpu's minimaal en 360 rad nodig bent. Als je alleen je CPU koelt dan moet en 240 wel voldoende zijn pak je later ook je mobo en mem mee dan zou ik toch echt gaan kijken voor en 360 rad er nog bij

Dus 2 240 radiatoren zouden niet voldoende zijn om alles te coolen?
 
Het enige wat je daarmee bereikt is dat je de luidruchtige stock koelers van de videokaarten kwijt bent.
Temperatuurgewijs zal je er niet veel op vooruit gaan dan lijkt me.
 
met alleen al de gpu's zit je aan 3x244Watt dat is al behoorlijk wat...
je kan het koelen met 2x240 maar gaat het beter koelen of stiller, ik betwijfel het ten sterkste...
het is ook maar juist wat je wil bereiken natuurlijk, een stil systeem of betere temps of combo van die 2 is ook nog maar de vraag of je gaat oc'en of niet (waarschijnlijk je cpu alleszins om al die grafische kaarten van de nodige bits te kunnen voorzien :) )
ik zou alleszins opteren voor meer radiatoroppervlakte ;) hangt ook af wat je kwijt kan in/op/langs je case :)
Greetz B0B0
 
ja kan ook altijd kijken voor een externe ophanging bestaan wel een aantal systemen voor maar als je echt alles intern wilt dan wordt het al wat moeilijker ja :)
Greetz B0B0
 
de radiatoren die er in moeten komen zijn: 2x een 240 rad en 1x 360 rad maar helaas heb ik geen flauw benul welke merken er goed,
ik zou eerst voor de black ice stealth radiatoren gaan maar ik heb ergens op het forum gelezen dat deze niet al te best zijn.

dus ik zou een redelijke pomp moeten hebben zijn er pompen die jullie aanraden voor deze opstelling:

CPU
Chipset
mosfet
grafische kaart 1
grafische kaart 2
grafische kaart 3
en natuuurlijk de radiatoren die ik boven al beschreven heb :)
 
Een van de sterkste pompen aanwezig in de shop is toch wel de MCP 355.
Eén van deze pompen zou het wel moeten trekken. Een andere opties is om 2 van deze of misschien 2x MCP350 te combineren, dan zit je sowieso goed wat flow betreft.

De GT Stealth is niet zozeer slecht, het punt is dat hij pas echt goed begint te koelen met fans van 2000 rpm.
Iets wat dus niet echt wenselijk is.
De Black Ice Extreme is hetzelfde verhaal. De SR-1 is juist ontworpen voor fans van 1000 rpm of iets minder (~800rpm).
Een aanrader blijft nog altijd de XSPC RX, maar ook Magicool, Swiftech en EK radiatoren doen het niet vreselijk slecht, om het maar even zo uit te drukken :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Debieten met verschillende tube maten Waterkoeling 2
MRHelmond Verschillende bouw systemen Waterkoeling 5
D bestelling met verschillende leverings data HighFlow Webshop 7
D 2 verschillende merken videokaart zelfde serie Hardware & Software 1
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
z999 [VERKOCHT] Verschillende (bp, koolance) fittingen Verkocht 2
R Mengen koelvloeistof van verschillende merken? Waterkoeling 4
DieHard [CANCELLED] Rond de 72 LED's in verschillende kleuren Verkocht 5
Legendary1985 [VERKOCHT] MEGA opruiming verschillende koel producten] Verkocht 10
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
W [CANCELLED] Verschillende waterkoeling onderdelen Verkocht 6
Fryslanboy Switch toevoegen aan router voor meerder PC's op verschillende kamers in huis Hardware & Software 1
S verschillende maten slangen in 1 loop Waterkoeling 3
kier Verschillende diameters slang Waterkoeling 11
Betrayedcover NVIDIA gForce SLI met verschillende kaarten mogelijk? Hardware & Software 22
P Uitwerking verschillende pompen Waterkoeling 7
Thierry Watertemp in setup op verschillende plekken (voor blok en na blok etc.) Waterkoeling 2
Yil SLI setup met verschillende clocks. Hardware & Software 7
MASTERBLASTER twee verschillende koelvloeistoffen mengen? Waterkoeling 7
RRPhantom Skulltrail met 2 verschillende CPU's Hardware & Software 18
dopestuff gaan verschillende full cover blocks samen? Waterkoeling 6
Robin Verschillende voltages wat doet het? Overclocking 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
G aantal vragen Waterkoeling 3
I Vragen over waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Waterkoeling vragen. Waterkoeling 3
Thieutje Fillports vragen Waterkoeling 2
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan