• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 Reservoirs

TheSebastiaan

New member
Hoi, zoals als jullie misschien weten heb ik een wall mounted pc, nu wil ik de waterkoeling gaan upgraden. ik ga PETG tubing doen en wil er een extra res bij zetten.
Dit is het idee (niet op mijn teken kunsten letten maar hopelijk is de loop wel duidelijk) ik hoor het graag :)
fbY8ffH.jpg
 
Dat is mogelijk.
Volgens mij wordt het wel lastig om allebei evenveel gevuld te hebben, mocht je dat willen.
Het linker reservoir zal dan denk ik helemaal gevuld zijn en de rechter zal niet helemaal gevuld zijn.

Of beide reservoirs aan de onderkant aansluiten, dat zowel de in als out op de bodem van de reservoirs zijn aangesloten.
 
Nee hoor, 1 reservoir is gewoon voldoende. Een 2e is meestal: Omdat het kan :).

Het is niet zo dat er extreem veel temperatuur verschil zit tussen cpu in en cpu out, zelfde voor rad in en out. De vloeistof in de loop opzich zelf warmt gewoon op waardoor de temperatuur bijna overal nagenoeg hetzelfde is. Dit komt omdat de vloeistof met een noodgang door de blokken heen gaat en elke keer een beetje warmte meeneemt en afgeeft, totdat de warmte afgifte capaciteit is bereikt van de radiatoren :)
 
[MENTION=157]XenoMorpH[/MENTION]
Vraagje:
Als het op jouw manier wordt aangesloten werkt het dan wel goed? Volgens mijn gedachte moet de linker reservoir helemaal gevuld zijn om er voor te zorgen dat er vloeistof in het andere reservoir komt. Heeft iets met de wet van communicerende vaten te maken.

Klopt, en dat is precies wat er gebeurt in het voorbeeld van The Sebastiaan. In mijn voorbeeld zit er een pomp onder het linker reservoir. Wanneer beide reseroirs op dezelfde hoogte hangen, zal in beide reservoirs het niveau gelijk blijven.
 
Als je het niet meer snapt:

Persoonlijk had ik het zo gedaan dan:
Bekijk bijlage 21455

Plaatje van [MENTION=157]XenoMorpH[/MENTION] iets uitgebreid:



Punt is wel dat ze op exact dezelfde hoogte moeten hangen als je wilt dat ze met een gelijk vloeistofniveau zijn. Dus eentje op 20cm vanaf de onderzijde van je moederbord en de andere op 30cm zal niet gaan werken. Ook dienen ze van hetzelfde formaat te zijn (qua volume en hoogte).

Drainen zal echter een hel zijn. Vermoedelijk kan het nog makkelijk gaan met je wallmount pc. Die leg je gewoon op de kop en dan wat doppen losdraaien en de zwaartekracht zijn werk laten doen. Op je hardware terecht komen wordt zo wel lastig aangezien druppels nog steeds omlaag vallen tegenwoordig en niet omhoog :sarc:.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason EK-RES X3 150 & 250 D-RGB Tube Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Nieuwe EKWB D5+pump combo en RGB reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Singularity Computers Protium Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Alphacool Aurora LED Ring voor reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Tath Bitspower Z-Cap I\ II \ III upgrade kits "BRASS" voor de 60 mm reservoirs. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D [VERKOCHT] 3 Reservoirs (tube) 2x wit 1x rood Verkocht 3
A 2 aparte reservoirs op 1 pomp? Waterkoeling 2
k.3nny [GEVONDEN][TEAB] 2 identieke reservoirs Gevonden 7
Harjo [VERKOCHT] XSPC Dualbay Reservoirs Verkocht 3
Robert Schoonmaken reservoirs Waterkoeling 1
A Bay reservoirs Advies Waterkoeling Setup 1
kier [IN-ACTIVE] Reservoirs Verkocht 2
bundymania [ Review ] 4x Tecnofront Reservoirs - English Version ! HighFlow Product Reviews 5
bundymania [Review] Roundup: Bay Reservoirs & Laing Tops ! HighFlow Product Reviews 0
bundymania 4 lekker Reservoirs from Tecnofront tested ! :-) HighFlow Product Reviews 3
Thierry DangerDen reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Alex Primochill Typhoon Split Window Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N POM beugel voor 50mm Reservoirs of bitspowervariant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
MrGiorgio Jon Lund Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 41
bundymania REVIEW: Reservoirs from Tecnofront HighFlow Product Reviews 5
Traxtorm Bitspower Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M 2 reservoirs op 1 loop Waterkoeling 4
D 3 reservoirs in 1loop? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan