• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 (of meer) PSU voor een case

Maxzor

New member
Hallo,

Ik gebruik mijn pc's al een tijdje voor mining maar ga het iets groter aanpakken.

Ik heb een moederbord met 6 x HD7950 en aangezien er geen voeding hier voor is heb ik nieuwe 1000 watt voedingen gekocht. Nu is mijn vraag kan ik deze veilig combineren? Dus een voeding CPU,MB, HDD, fans, 2 a 3 7950 en dan los op de andere voeding nog 3 a 4 7950's??

Zijn hier speciale kabels voor nodig? Ik lees dat sommige ook zo iets gebruiken http://highflow.nl/toebehoren/waterkoeling-toebehoren/psu-bridging-tool-20-pin.html
deze heb ik ook thuis liggen maar weet niet of dit een goed idee is?

Graag wat meer info van jullie, iemand hier met een dual PSU setup??

Groet Maxzor
 
ja klopt, maar eigenlijk laat je de voeding denken dat hij verbonden is met het MB dmv deze kabel. Zodra je deze kabel gebruikt + stroomkabel geeft de voeding stroom.

Mijn vraag is of dit schadelijk is?

http://www.highflow.nl/aansluitinge...tation-multi-psu-module-blue-bp-xspsu-bl.html
In feite is dit ding hetzelfde, 1 wordt dmv meegeleverde kabel op de 24 pin aansluiting van mb gezet en de rest werkt eigenlijk hetzelfde als http://highflow.nl/toebehoren/waterk...ol-20-pin.html

Iemand met 2 psu's?
 
Je wilt inderdaad iets zoals reclamations voorstelt gebruiken. De jumper oplossing is niet optimaal omdat er dan stroom blijft staan op je kaarten als de rest af ligt. Ik weet niet wat dat bij jouw kaarten zou geven, maar wenselijk is het zeker niet.
 
thnx guys.

in principe maakt het niet uit als de stroom op de kaarten blijft staan aangezien de pc 24/7 draait. Is er nog een ander nadeel behalve dat de stroom op de kaart blijft staan?

werken de twee voedingen elkaar bv niet tegen?

Ik heb ook nog 500 en 600 watt voedingen liggen kan ik deze ook combineren met nieuwe voedingen (van een ander merk enz)?

ik heb ook nog 3 5970 liggen en ben bang dat als ik deze combineer met 3 7970/50's het totaal onder load (en daarmee bedoel ik 100% load continue) zelfs boven de 2000watt gaat komen.. vandaar mijn vraag om er eventueel ook een oude voeding aan te hangen om bv een kaart van stroom te voorzien.
 
Het is belangrijk dat de twee voedingen niet dezelfde kaart gaan voeden. Hierdoor kunnen er problemen ontstaan doordat er altijd een kleine spanningsverschil is tussen 2 PSU's. Een van de twee kan dan kapot gaan.
 
ja dat dacht ik al. Het is dus echt mijn bedoeling om op de extra psu alleen te gebruiken voor ong 3 kaarten. Maar dan nog krijgen ze stroom via een PSU en het moederbord levert volgens mij ook zo'n 75watt aan de PCI sloten. Dat zou alsnog betekenen dat ze stroom via twee PSU's krijgen... of niet?
 
De oplossing die ik weet is lastig toe te passen voor PC voedingen. Je zal dan bij elke draad een diode moeten plaatsen, zodat de stroom niet richting de voeding kan. Ik heb ooit eens iets gelezen over 2 voedingen in één PC, maar daar werd een van de voedingen alleen voor de fans en andere toebehoren gebruikt die niet direct nodig zijn voor de werking van de PC.
 
hmm lastig.

Ik bedenk met net wel dat ik ook risers ga gebruiken (kabels die PCI slot verlengen als het waren) deze hebben stroom nodig via een molex aansluiting. Als ik er voor zorg dat de Riser stroom krijgt via de extra PSU en de GPU die geplaatst is in diezelfde Riser ook stroom krijgt via de extra PSU er geen manier is waardoor de beide voedingen elkaar kunnen tegenwerken... Het is een gesloten systeem als het ware.

Ik denk dat dit de veiligste manier is om een tweede voeding te gebruiken voor GPU's
 
Of het werkt wat jij wilt durf ik niet te zeggen. Het kan ook zijn dat de voeding alleen gebruikt wordt om de onderdelen van de riser van stroom te voorzien. Dat de GPU dan ook nog stroom via de riser of de echte poort krijgt vraag ik me dan af.
 
Ik zou eerder de risers voeden met PSU 1 (waar ook de rest van de pc op zit) en enkel de 6-pins halen vanaf PSU 2 (of 3 of 4).

Dat tooltje in de link van Kenny is wel erg ideaal.
 
Het adaptertje doet niet veel meer dan het start contact met de ground verbinden via een relais die door de andere voeding van stroom wordt voorzien. Dit is zelf ook te maken mocht je het willen.

dat is toch wat de TS wilt? :S! wat het systeempje inhoud boeit toch helemaal niks? tzal vast wel werken ;) wat voor mining dus eerder eht doel is :)
 
zorg er wel voor dat je de aardes van je voeding verbind, anders kan het spannings verschil tussen de voedingen door je moederbord/komponenten gaan lopen. je het beste is om gewoon je 2 voedingen te combineren door de 12 en grounds van de 2 voedingen te verbinden, je hebt namelijk altijd een connectie van gpu naar moederbord nog, beter het spannings verschil via de kabels oplossen als via je gpu/moederbord.
 
zorg er wel voor dat je de aardes van je voeding verbind, anders kan het spannings verschil tussen de voedingen door je moederbord/komponenten gaan lopen. je het beste is om gewoon je 2 voedingen te combineren door de 12 en grounds van de 2 voedingen te verbinden, je hebt namelijk altijd een connectie van gpu naar moederbord nog, beter het spannings verschil via de kabels oplossen als via je gpu/moederbord.

is niet nodig hoor, er zijn complete miningfarm met de simpelste opstellingen :p en die draaien dag en nacht 100%

als je bang bent dat er iets kapot gaat door zo iets kan je beter niet beginnen met mining :)
 
het is ondertussen gelukt hoor. twee rigs lopen nu en we zijn bezig met het 3e. Wel tegen wat problemen aangelopen maar ondertussen loopt het al meer dan een week stabiel. Thnx voor de antwoorden.

p.s. ik heb die adapters via de site gekocht, zelf ook wel een soort van jumper gemaakt wat prima werkte alleen dan stond de tweede voeding altijd aan ook als de rig was uitgevallen...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy [VERKOCHT] Heleboel hardware, laptop, behuizingen en meer Verkocht 5
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
D Waarom kan ik niet meer dan 1 meter bestellen? HighFlow Webshop 1
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
Freddy Nieuwe Alphacool pompjes en meer :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Meer druk nodig, dubbele d5 of andere. Waterkoeling 4
T montage handschoenen meer maten? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
Sw333t Skype iconen werken niet meer, zie link HighFlow Forum 5
AQuAKiNG ondertiteling popcorn time werkt niet meer Problemen & Oplossingen 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
Michel Swiftech MCP35X maakt meer geluid Waterkoeling 8
A bitspower watertank z-multi 150 lekt niet meer gelukkig....... Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D3T0X [TKA Waterkoeling set compleet] zie post voor meer info Verkocht 5
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Freddy Opruiming! OP = OP, behuizingen, accessoires, waterblokken en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Homienator Meer HDD's Problemen & Oplossingen 9
M [REFUSED] Complete Waterkoelingset + meer wegens beindigen van hobby Verkocht 11
coolfris MIPS niet meer Nieuws en Sport 5
k.3nny IN DE SHOP! TFC-VA Tubes (13mm (3/8) Smartcoil / anti-knikveer) + meer! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
R Pc boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
DieHard [GEVONDEN] HDD met 1 TB of meer. (eventueel ruilen 500GB + bijbetaling) Gevonden 7
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
l3p [VERKOCHT] Raspberry Pi + ModMyPi + 4GB Sandisk class6 SD + Veel meer! Verkocht 2
DieHard Externe HDD wordt niet meer herkent. Problemen & Oplossingen 2
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
Crosshair 4 Extreme-666 wat is beter 2 of 3 waterpompen voor meer performance Waterkoeling 44
Homienator Meer sata poorten?! Hardware & Software 7
Vissa Meer opslagruimte op je SSD! Handleidingen en Installatie Tips 13
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
D [IN-ACTIVE] xbox live gold code? ( 48 uur, of meer ) Gevonden 5
Luculenus Waterkoeling LGA2011 Rev 2.0~ ( HD7970+meer) Advies Waterkoeling Setup 8
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
starsky [IN-ACTIVE] MSI P35 Neo2, Q9300, OCZ Reaper PC2-6400 en meer Verkocht 5
L Cool n quiet werkt ineens niet meer Overclocking 0
Cygnitr0n i7 870 (4 Cores 4 Threads) doet het niet meer Problemen & Oplossingen 2
D-foX krijg de pc niet meer aan Problemen & Oplossingen 6
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
B Nooit meer Gigabyte voor mij. Hardware & Software 5
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Joren PC wilt niet meer starten Problemen & Oplossingen 11
H Laing D5 pomp doet niets meer Waterkoeling 8
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan