• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

2 GPU's met Universele blocks

KennyR

New member
Hoi Allemaal,

Ben hier nieuw en een noobie in waterkoeling. Ik heb nu een loop voor mijn CPU met een 360rad en DCC+ pomp.

Nu wil ik ook mijn 2 videokaarten gaan koelen, enigste block wat ik hiervoor kon vinden was een XSPC Rasa GPU.

Hoe moet ik mijn loop nou maken? Want je kan dus niet met een compleet block heel makkelijk met een SLI setje die 2 kaarten aan elkaar verbinden.

image.php


Deze komen dus op elke videokaart, moet ik dan gewoon de tube van de 1 naar de andere koppelen? Of met een t-splitsing naar beide videokaarten?

Kast:
IMG_0040.JPG


Alvast bedankt voor de hulp
 
Je kunt ze in serie aansluiten:

stealth-sli-2.jpg


34guba1.jpg



Of parallel:

2z3xjpi.jpg


973ayh.jpg


30ac3t3.jpg



Wat koelprestaties betreft is er geen verschil tussen tussen beide aansluitmethoden. Het is vooral zaak goed te bekijken welke wijze van aansluiting je het beste uitkomt binnen je slangenroute.
Bij jouw is dat denk ik de boel in serie aansluiten. Dit omdat je slangaanvoer hebt van beneden de kaarten. Die kan je dan mooi als eerste aansluiten op het blokje van de onderste kaart.
Stel dat je bijvoorbeeld onder de kaarten geen waterkoelonderdelen (en dus slanggroute) had staan, dan had een parallelle aansluiting van de kaarten weer beter uitgekomen.

Maar als je een parallelle aansluiting bv weer mooier vind staan, omdat je bv misschien die swiftech HW-MNFD-2X-2P bridge van die laatste pic erg mooi vind, kan je natuurlijk ook je gehele slangenroute of zelfs de gehele WC opstelling gaan aanpassen. ;)

edit: Die HW-MNFD-2X-2P bridge kan dus ook in serie aangesloten worden zie ik net. :)
 
Heel duidelijk, dank je wel! Ik kon geen enkele foto vinden zoals jij deze nu toont...bedankt! Welke tubes heb ik nodig voor de bridge? Neem aan dat er afstand tussen het blok en de bridge zit?
 
Voor serie:

2re5lky.jpg



Voor parallel:

294tkwh.jpg



Denk dat je het beste 3/8"ID 1/2"OD slang kan nemen voor die stukjes van de bridge naar het blokje. Dan heb je meer kans dat de heatsinks voor het geheugen de slang niet in de weg gaan zitten. De enzotech BCC9 low profile zijn weer wat lager dan de meeste andere heatsinks.
Waarschijnlijk heb je dat wel nodig met die Rasa. Zo te zien staat dat blokje niet heel erg hoog vanaf de kaart. Maar is misschien ook wel een beetje optisch bedrog door het fotoperspectief + dat ik niet kan zien wat voor maat fittingen dat zijn. (ik vermoed 1/2"OD).
Anders kan je altijd nog de heatsinks een beetje aanpassen door de pinnetjes een beetje opzij te duwen. ;)

Hieronder een pic waar zelfs 3/4"OD slang is gebruikt icm een EK supreme blokje:

ak96hu.jpg
 
Oke duidelijk, dat is wel handig!

Nog 1 vraag:
Ik heb mijn VGA uit elkaar gehaald, nu zie ik dat er op de chips al een heatsink zit (zwarte op de foto)



Dus dan hoef ik de aparte heatsinks niet te bestellen?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
M Schroefjes met veer voor GPU koeling Overige Koeling 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
I geen beeld met GPU #1 AMD / ATI 0
sireentje in verband met GPU Hardware & Software 2
T LOOP: CPU met of zonder GPU('s) Waterkoeling 7
L ATI komt met eerste videokaart met 3 gpu's. Hardware & Software 6
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D omboren waterblock gpu Waterkoeling 4
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Vector² Strix RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector² FTW3 RTX 3080/90 D-RGB GPU waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Barstje in GPU block Waterkoeling 2
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Ruud Radiator gpu HighFlow Forum 1
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
J Gpu waterblock niet helemaal vol Waterkoeling 4
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan