• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1e watercooling setup 800d sli 580 2600k

Eventjes op vakantie geweest dus genoeg tijd gehad om na te denken over mijn build
Ik wil op het moment alleen mijn mobo+cpu koelen en als de 3gb 580gtx te koop zijn wil ik die ook in de loop gooien.

Nog een aantal vragen over mijn lijstje.
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - Waterkoeling

Ik las ergens dat sommige radiatoren beter presteren met een bepaalde rpm fan, is die uit mijn lijstje goed genoeg met noctua fans? en eventueel de enermax 1500? Kan ik er 6 op aansluiten voor een push/pull zonder gaten te tappen?

Kan ik de fittingen allemaal gebruiken op 13mm slangen? Passen de adapters?

Kan ik er iets aan doen zodat het lijkt alsof het vloeistof in mijn reservoir rood is :D? (Ik gebruik geen gekleurde vloeistof)

Moet ik een extra radiator toevoegen als ik de videokaarten er ook in gooi? Is het beter om dual-loop te gaan?

Enig idee wanneer de acetal versie van het moederbord leverbaar is?

Fans heb ik liggen, zijn er dingen die ik mis?
Als ik voor een kleine meerprijs een beter presterend product kan krijgen zou ik dat ook graag weten. (zelfde geld voor iets goedkopers dat beter presteerd :p)
 
hey dat van de radiator ben ik niet helemaal zeker van maar jou radiator is niet heel erg lucht restrictief dus volgens mij maken de fans niet zoveel uit dan.

Je kunt sowieso met push pull werken alle radiators zitten aan beide kanten fan gaten voorgeboord.
qua fans zou ik er een fan controller bij nemen aangezien je fans zelden echt op max hoeven draaien.
Je fittingen/slangen combinatie is prima en je kunt de kant en klare rode vloeistof nemen: Feser One Cooling Fluid - UV RED
of je water mengen met dit soort kleurstof dan kun je elf bepalen hoe rood je het maakt.

Ik las datr je nog een 580 op den duur wou toevoegen dit moet geen probleem zijn tenzij je extreem hard wilt gaan overklocken dan kun je wellicht nog een extra 240 ergens bij planten maar in eerste instantie lijkt mij dit prima voldoende.

Dual loop raad ik af omdat het veel duurder en lastiger is om te maken en de prestatie winst uit veel tests zeer klein blijkt.

Voor je mobo vraag moet je Freddy even een pm sturen;)
 
Ik had gelezen dat die rode kleurstof slecht is voor je blocken en dat het veel meer onderhoud vereist, daarom ook gekozen voor rode slangen met gedistilleerd water.
 
De meningen verschillen hier nogal over velen draaien rustig een jaar met gekleurde vloeistof zonder schoon te maken (en dan zijn de blocken nog steeds redelijk schoon) ikzelf heb voor dezelfde oplossing als jou gekozen.

Belangrijker is dat je alles van te voren doorspoelt met demi water je radiatoren voornamelijk dit kun je goedkoop halen bij een tankstation en volgens mij ook wel bij de kruidvat ik haal het altijd bij tankstation.
 
Zojuist mijn 1e ''kleine'' bestelling gemaakt, aantal fittingen/slangen/lichtjes en een reservoir.
Heb me nu al een aantal weken suf zitten surfen op het internet maar nu wil ik toch eindelijk wat in me handen hebben om mee te knoeien, anders wordt het nooit wat :D.
Ik ga dan langzaam werken naar het complete circus en waarschijnlijk gaat dan in de zomervakantie de zaag in mijn kast ><!
 
Bedankt Freddy! Vandaag binnen gekomen.
Gister al mijn 2 e bestelling gemaakt en waarschijnlijk vanavond de 3e, merk wel dat je beter in etappes kan bestellen want dan krijg je meer lolly's :p!
 
Die tussen de kaarten zijn matt black D-plug's van Bitspower.

1473071-a.jpg


uspc1kb0.rwz.jpg


Hier de black sparkle en de silver shiny. Als je matt black wilt, kan je dat bij Freddy@HighFlow aanvragen of via HighFlow Product Suggesties en Nieuws ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J 1e custom watercooling setup. Advies Waterkoeling Setup 4
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
R nieuwe watercooling setup na 4 jaar Advies Waterkoeling Setup 5
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
O Setup Voor Watercooling Waterkoeling 18
K Watercooling Setup Waterkoeling 1
O Setup Watercooling ? Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
J Advies High-End watercooling setup Socket 2011 Advies Waterkoeling Setup 18
K Watercooling setup: Pentuple setup Advies Waterkoeling Setup 26
B R9-290x system, Advise for watercooling setup please Advies Waterkoeling Setup 0
R Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
J Hulp watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 75
J watercooling setup mijn eerste ! Advies Waterkoeling Setup 1
Tokke WaterCooling Setup Ivy bridge 3770k Waterkoeling 4
R Watercooling Setup < -€1000 Advies Waterkoeling Setup 18
T Watercooling: Iets in de setup veranderen Waterkoeling 3
NielsKorell Heb een watercooling setup samen gesteld(Advies nodig) Advies Waterkoeling Setup 2
P Nieuwe Watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 1
P €200,- Core i7 920 watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 7
F Mijn eerste watercooling setup Waterkoeling 25
D watercooling setup help Waterkoeling 22
E watercooling setup Waterkoeling 16
M Advies/benodigheden watercooling setup Advies Waterkoeling Setup 15
R Watercooling setup advies Advies Waterkoeling Setup 2
J Watercooling Setup Advies Waterkoeling Setup 28
K watercooling setup loopt leeg? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
YesonSK Alphacool WaterCooling? NVIDIA 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
P Review watercooling order Advies Waterkoeling Setup 2
F Samenstellingslijst watercooling maken Advies Waterkoeling Setup 23
S New at watercooling Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Watercooling set gezocht Advies Waterkoeling Setup 34
G [gezocht] watercooling block hdd Gevonden 3
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Parvum Systems L1.0 ATX Watercooling Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
N Watercooling PC Bouwen Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan