• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

12v accu naar 12v auto/gloeiplug stekker

olympus

zander
Zoals ik al heb verteld ga ik binnenkort een quad ophalen. Plan is hiermee uiteraard ook flink wat te rijden. Om navigatie erop te krijgen wil ik mijn mobiel gaan gebruiken (Waar ik nog een mount voor moet hebben, iemand idee die te krijgen?). Alleen een S3 met gps, navigatie en scherm fel houd het misschien 2 uur uit :p

Ik wil dus een gloeiplug stekker op de quad maken en daar een 12v -> usb op maken. (Of misschien die stap overslaan, en direct naar usb aansluiting maken) om zo mijn telefoon op te laden. Het probleem is dat het voltage van de accu nog wel eens wil verschillen. Is het verstandig om buiten de zekering (max 1A ongeveer lijkt me) nog wat anders erop te maken? Of zal de usb adapter de stroom ver genoeg afvlakken en die piekspanningen opvangen?

(Ik wist niet waar ik dit neer moest zetten maar dit is het electronica gedeelte dus ik hoop dat het hier goed staat)
 
Heb zo'n setje gekocht en ingebouwen, gewoon recht op de accu met een zekering er tussen, zal als ik thuis ben wel even de link opzoeken.
Zit nu met de motor in Wales, in een pub met WIFI.
Heb thuis de link naar die inbouwset denk nog wel.
 
Heb zo'n setje gekocht en ingebouwen, gewoon recht op de accu met een zekering er tussen, zal als ik thuis ben wel even de link opzoeken.
Zit nu met de motor in Wales, in een pub met WIFI.
Heb thuis de link naar die inbouwset denk nog wel.

Zon 12v baar usb zal dus niet genoeg zijn? Weet niet wat dat setje exact doet.

En veel plezier ;)

Send from my GT-i9500
 
In feite kan je een ladertje ook rechtstreeks op je batterij aansluiten, het heeft zijn eigen weerstand en vraagt niet meer stroom dan nodig.
Maar ik zou je wel aanraden zo'n plug te gebruiken, het is minder rommelen met je usb-adapter (gewoon insteken), kan ook voor andere zaken gebruikt worden en is lekker veilig als de plug er in zit. Bovendien dacht ik dat je die dingen ook als lader kan gebruiken als je batterij niet 100% meer is.
 
In feite kan je een ladertje ook rechtstreeks op je batterij aansluiten, het heeft zijn eigen weerstand en vraagt niet meer stroom dan nodig.
Maar ik zou je wel aanraden zo'n plug te gebruiken, het is minder rommelen met je usb-adapter (gewoon insteken), kan ook voor andere zaken gebruikt worden en is lekker veilig als de plug er in zit. Bovendien dacht ik dat je die dingen ook als lader kan gebruiken als je batterij niet 100% meer is.

Ik denk dat ik gewoon zon 12v gloei adapter -> usb ga proberen meet zekering.

Nu nog een goede houder voor een S3 kopen.

Send from my GT-i9500
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aansluiten op 12v voeding Overige Koeling 3
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
S Alphacool DC-LT 3600 ceramic 12V DC pump bulk version in een dualloop Waterkoeling 4
M Aquaero 5 LT 12v pwm uitgang Electronica 4
R Controller voor Laing DDC pump 12V DDC-1T Waterkoeling 12
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
JeanPaul [VERKOCHT] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V + overige Aqua-computer accessoires Verkocht 1
N Swiftech MCP655-PWM-DRIVE 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
NAVYVIPER Bitfenix 4-Pin 12V Verlengkabel - 45 cm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
canonchiel [REFUSED] Dual Laing DDC-1Plus MCP355 12V + 140 mm res + 2 pump coolers Verkocht 1
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
J [IN-ACTIVE] Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra Verkocht 2
L 12V molex fan kabel voor H60 pomp Electronica 2
Forseti AC to 12v DC Power Supply with 4 Pin Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Standard waar moet de usb heen ???? Waterkoeling 9
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
Vissa Swiftech MCP35X 12V DC Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
gunnie_nl Innovatek HPPS 12v Pomp Waterkoeling 12
M 3-pin Y splitter, 2x 12V HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Colossus 220V naar 12V Molex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Wizzard22 Alle 12V power stekkers voor PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
R Voeding 12v rail op 12v Compressor Hardware & Software 3
R Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
D MCP355 12v Elektrische vraag Waterkoeling 14
D swiftech MCP655 12v Neoprene pad? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M 12v to 9v 3pin fan cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Fan controller modden --> 12V output Cases en Modding 4
silberfish Laing DDC-1Plus MCP355 12V Waterkoeling 9
G Laing D5-MCP655 12V + D-Tek FuZion Universal v2 Waterkoeling 16
bts Tops voor de laing de laing ddc 1 plus 12v HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
L Laptopaccu gebruiken als reguliere accu Electronica 2
D Laptop met lange accu duur Hardware & Software 14
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
Hightower Opzoek naar 280mm rad grills Gezocht 0
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
P Aansluiten 2x8 en 1x6 pin ( videokaart ) naar voeding Handleidingen en Installatie Tips 1
M Op zoek naar deze kabel voor Hitbox Venom Arcade stick Gaming 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Brook Console Converters (PS3 naar PS4, XBOX naar PS etc.), Fighting Board en meer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
Freddy Halo naar Arcade hallen Gaming 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
TinusB Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Matt Black BP-MBWP-C08 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan