• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1 of 2 loops?

hansdegebruiker

New member
Hallo,

Heb al een paar topics zitten doorlezen en blijf zitten met een vraag.
Wil cpu en gpu (later ook chipset bij cpu) koelen en zit in dubio over de keuze van 1 of 2 radiators in 1 of 2 loops.

1ste mogelijkheid.
2x Alphacool D5-VPP655 in een EK-D5 Dual TOP G1/4 die door een 9x120 PRO Black pompen voor 1 loop door gpu en cpu.
Hierbij voeg ik dan voor nog wat extra koeling deze erbij XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm Black

2de mogelijkheid
2x Alphacool D5-VPP655 in een EK-D5 Dual TOP G1/4 die eerst door de cpu pompt dan naar een Black Ice SR-1 560, hierna GPU en dan een tweede Black Ice SR-1 560 gevolgd door een XSPC Passive Aluminium Reservoir 250mm Black of een FrozenQ Warp Reservoir (deze is meer voor de looks:icon_cool: )

tweede leek mij het beste omdat het water na cpu niet opgewarmd word voor het de gpu gaat koelen.

Of is het toch beter om 2 gescheiden loops te bouwen met ieder een Black Ice SR-1 560 samen met een Laing D5-MCP655 12V - 1/2?
Dit had niet mijn voorkeur omdat ik dan ook 2 reservoirs moet plaatsen.

Wat denken jullie?

mvg,

HansK.
 
Wat wil je in venusnaam gaan koelen met die radiatoren? Welke CPU en GPU? Het temperatuursverschil voor en na een blokje is over het algemeen iets van een graad, misschien een paar. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat een onderdeel met warmer water gekoeld moet worden.
 
Je zou eens bij de desk van L3P kunnen kijken. Die heeft ook z'n 9x120mm rad staan voor 2x GTX580 en i7-980x. En dat water is goed koud. Kan me niet voorstellen dat je meer koeling dan alleen die 9x120 nodig gaat hebben. en dan kun je alles in 1 loop stoppen.

Lijkt me handig dat je wat meer informatie geeft over je systeem en het doel van je koeling.
 
Hallo,

Sorry dat ik niet wat specs heb opgegeven over mijn nieuwe build
bij deze
mb: EVGA X58 SLI3
cpu: Intel Core i7 970 (die word overgeklokt)
gpu: 2 X EVGA GeForce GTX 580 FTW Hydro Copper 2
ram: Corsair 3x4096MB DDR3 1600
HD: OCZ SSD Revodrive X2 100GB plus wat sata's
sound: Asus Soundcard Xonar HDAV1.3 Deluxe PCI-E
case Corsair Obsidian 800D
en nog wat kleine zaken

De rads wil ik aan de rechterkant buiten tegen de kast in een plexiglas behuizing bouwen en moet (als unit) los te koppelen zijn.
De pomp komt onderin en twijfel nog over het reservoir (locatie, uitvoering).
Dacht vanavond op mijn werk (moet er toch wat doen) na over 2 X Black Ice SR-1 560 staand en daartussen de FrozenQ Warp Reservoir.
Wil alles met 1/2 slangen verbinden en afvullen met een blauw watertje.
Weet dat het misschien iets over de top is maar moet toch wat met al dat overwerk geld :)

ps: waarom word je telkens uitgelogd na een paar minuten?
 
ik zou zeker ook een aluminium reservoir plaatsen met koperen blokken in de loop, dat gaat altijd goed!
Niet dus :p

Als je nou eens opzoek ging naar een goed dual bay reservoir of een wat kleinere tube is dat probleem misschien ook wat minder.
2x 560 kan je plaatsen, niet omdat het nodig is, maar gewoon omdat het leuk is.
 
Dit lijkt me ook overkill, heb zelf CPU, GPU, Mosfets(2 blokjes) en NB+SB in één loop met slechts één goedkope XSPC 3x120mm Rad en geen al te zware pomp, en temperaturen zitten rond 35 tot 45°c op alle componenten na vele uren gegamed te hebben... fans zo traag mogelijk met fancontroller... (i7 @3.4) GPU ook ietsje OC'ed
 
je kunt ook een hybride maken, 1 reservoir, wel 2 loops :+
en de locatie van je rads (leg je ze in de oven of pleur je ze in de vijver) heeft ook invloed ;)
zolang er maar rijkelijk lucht doorheen kan stromen, zal t goed gaan :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan