• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

€500.- I7 975, Gtx295, Evga X58 classified

Legendary1985

Who dares, wins
oi,

Al een tijdje ben ik van plan om over te stappen naar waterkoeling.
Ik ben van plan om mijn CPU te koelen, maar de set die ik wil gaan kopen moet wel uitbreidbaar zijn voor verdere componenten zoals GPU, MOBO, RAM, HDD hij moet sterk genoeg zijn voor verdere upgrades.

De volgende componenten zijn in mijn bezit.

Behuizing : Cooler master Cosmos S
Cpu : I7 975 EE ( socket 1366 ) wil gaan oc tot ongeveer 5 Ghz
Gpu : Evga Gtx 295 CO-OP FTW versie (dual pcb)
Mobo : Evga X58 Classified
Ram : Mushkin ddr3 12gb PC312800 ( 6 x 2gb ) redline 6-7-6
Psu : Corsair HX-1000 1000 Watt
HDD : 3 x 60gb Vertex turbo raid 0
HDD : 2 x 300gb WD Raptor 10000 rpm

Het liefst zou ik interne WC hebben. boven mijn cosmos s is er een plaats voor 3 x 120 radiator

Maar als het niet intern lukt icm met mijn behuizing wil ik ook wel een externe WC.

De volgende componenten had ik in gedachten:

Radiator : Koolance Hx-cu1010v
Cpu blok : Koolance CPU-350AC
Pomp : koolance pmp-450s
Reservoir: ?? weet nog niet of ik bay wil of een tube.

Dit zijn de hoofdonderdelen fittingen heb ik niet erbij vermeld maar uiteraard moet ie die ook erbij.

de prijs is alleen voor de Cpu koeling voor de rest wil ik meerprijs van ongeveer €400.- erbij doen

ik weet uit ervaring dat niet altijd duur koop goed is.

Dus als er betere koel systeem zijn voor nog goedkoper dan hoor ik het graag.

Graag jullie advies
 
Laatst bewerkt:
DAmn mooie hardware!

Tip: ff PC mark draaien en submitten onder No bullshit-team :)

Wat betreft je WC: Er zijn zat voorbeelden te vinden van Cosmos S in de buildlogs, er is er nu zelfs eentje die er een quad rad in gaat gooien. Steek daar je licht eens eerst op dan weet je misschien beter wat je wilt.

Zelf heb ik triple rad bovenin en dual rad achterop, build log wordt wtraks of morgen geupped.
 
Heb ff wat voor je samengesteld zie hier. Koolance rad vervangen voor een rad die 5cm dik is = groter oppervlakte dus valt stiller te koelen (langzamere fans). En cpu blok vervangen voor een heatkiller, 1 van de beste op het moment.

Als je hier een reservoir en fans bij zoekt heb je alles wat je nodig hebt voor cpu koeling (en later evt. je gpu erbij), wat er over blijft van die 500 zou ik investeren in een 2e loop voor mobo + andere zooi.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad mooie hardware :p

de 450s pomp zou ik je zeker aan raden om te houden, hij is super stil en lekker sterk maar moet wel een apart topje bij :D
gaan zoals Flythe heeft samen gesteld, de TFC360 is een goeie rad en de heatkiller 3 is een van de beste cpu blokjes
slangen en fitting 3/8-1/2 houden
res gewoon kiezen wat het beste in je kast werkt of hoe je het mooist kan plaatsen

dit kun je altijd uitbreiden met meerdere rads of dual loop
intern of extern maakt in onderdelen niets uit, je kan rust nog 1 meter in de loop nemen en de rad ergens buiten de kast plaatsen, er is zelfs iemand [sorry, je naam vergeten :eusa_silenced:] de zijn rad op zolder heeft staan met 24 meter slang :icon_eek:
 
bedankt voor jullie post.
flythe mooie samenstelling en de prijs is ook redelijk goed. bedankt voor de moeite. ff kijken hoe ik het best in me kast kan inbouwen. en wat voor reservoir ik het beste kan nemen.

De volgende had ik in me gedachten voor mijn eerste WC, kon geen link in de forum plaatsten ben namelijk nieuw met forums :p

dus heb ik hieronder geschreven.
de prijs heb ik erbij neergezet zodat jullie je mening over kunnen geven of ik te veel uitgeef en of ik met goedkopere onderdelen zelfde resultaat kan behalen.

Graag hoor ik jullie mening over de configuratie.

CPU Blok Watercool heatkiller Rev. 3.0 1366 € 63,-
Radiator TFC Xchanger 360 Triple € 100,-
Pomp Laing D5-MCP655 12V € 85,-
Pomp topstuk EK-D5 X-TOP G1/4 Rev.2 € 30,-
Reservoir FrozenQ Liquid Fusion Red Reservoir € 120,-
Slang Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED 4 meter € 32,-
Fittingen 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4 8x € 24,-

Totaal € 454.- voor CPU alleen


Dit volgende set als uitbreiding op mijn huidige set:

Mobo Koolance MB-EVX58CF € 75,-
Koolance MVR-100 (MB VReg) € 28,-
Gpu Koolance VID-NX295 (GeForce GTX 295) € 160,-


Ik kon geen Waterblock vinden voor mijn ram (mushkin redline 6 x 2gb)
http://mushkin.com/Memory/Redline/998691.aspx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt laatste vraag :$.

Voor het optimale koel resultaat wat raad u mij aan.

de volgende zou ik willen hebben als het kan natuurlijk.

Schroeffittingen matt black high flow. Voor optimale koeling
slang Uv red van feser. liefst met grote ID


voor fittingen zou ik graag schroef willen hebben als het echt niet kan omdat de normale fitting beter flow heeft als schroeffitting omdat id groter is.

Wil echt een hele goed wc set bouwen. Zoals je ook in de topic kan lezen wil ik rond €500.- uitgeven voor de cpu alleen.
 
ok dan weet ik genoeg :) bedankt nogmaals

Wil mijn eerste water gekoelde pc bouwen en heb jullie hulp hierbij nodig.

De volgende onderdelen wou ik gaan bestellen, maar voordat ik ga bestellen wil ik jullie mening hierover.
Zijn de onderdelen goed, kloppen de maten van de fittingen en de slangen.
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien wat ik nodig heb.
Graag jullie reactie hierop.

de onderdelen zijn :

http://www.highflow.nl/index.php?ta..._id=837&hash=119c7a212536e689bfc6944eb22d5038

Wil nog goede fans voor me rad die heel goed koelen en zeer stil zijn, maar weet niet welke ik moet nemen.

de haakse bitspower fittingen zijn voor de cpu block, mijn vraag is red ik dat met de OD of zijn ze te groot ?

btw is de gekozen pomp goed namelijk later wil ook mijn Mobo, Gpu en Ram waterkoelen.

Als laatst wil ik mijn reservoir vullen via bovenkant van mijn case, klopt het dat ik fillport nodig heb dat in me winkelwagen is.

hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb even jouw bericht toegevoegd aan jouw vorige topic, zo blijft het overzichtelijk.



De schroeffittingen passen niet bij de slang.
Als je de volgende schroeffittingen neemt kan het wel:
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black BP-MBCPFD-CC5



De hoekfittingen passen wel, maar ik raad je aan om ipv daarvan deze te nemen:
Bitspower G1/4 Matt Black Rotary 45 Degree IG1/4 Adapter BP-MB45R

En dan een setje schroeffittingen extra, zo los je het ook op ;)


Een extra hoekfitting voor jouw reservoir kan je wel goed gebruiken.


Verder heb je Xtender Shrouds besteld, deze passen niet als je van plan de radiator bovenin jouw Cosmos S te bouwen.
Ga je de radiator extern plaatsen, dan kan je het uiteraard wel gebruiken.


De pomp en top zijn prima gekozen, hiermee heb je genoeg vermogen voor upgrades die je later wilt uitvoeren.


Voor het vullen van jouw reservoir boven de case heb je idd een fillport nodig, de gekozen fillport is goed.
Let wel op dat je dan weer een extra schroeffitting nodig hebt voor boven de reservoir (hier komt dan een stukje slang tussen die naar fillport gaat).


Goede fans zijn deze:
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM
Noctua is stil en geeft goede airflow.


Verder nog het volgende:
2 flessen vloeistof is aan te raden.
Slangknipper
Trechter
MX-3
ArctiClean
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
3 [IN-ACTIVE] Intel® Core™ i7-975 Processor Extreme Edition Verkocht 5
Gerarddo Waterkoeling set voor i7-975 / P6T7 WS / 3x ENGTX295 Advies Waterkoeling Setup 27
P Waterkoeling i7 975 Waterkoeling 10
Blackruby Core i7 950 en 975 ondersteunen 1600MHz RAM Hardware & Software 1
ReQuiem Core i7 975 EE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] waterblok voor de gtx295 singel pcb Gevonden 0
Thierry [CANCELLED] Waterblok dual pcb GTX295 Gevonden 2
JeanPaul [IN-ACTIVE] GTX295 Dual pcb waterblocks Gevonden 0
M5rvii [IN-ACTIVE] evga gtx295 Gevonden 6
Edtje [VERKOCHT] 2x EVGA GTX295 + EK-FC295 GTX SLI - Acetal Verkocht 20
S [VERKOCHT] EVGA GTX295 met Backplate Verkocht 5
l3p [VERKOCHT] Gainward GTX295 + EK-FC295 GTX SLI - Acetal Verkocht 3
bundymania Milestone Handy, Samsung 128GB SSD, GTX295 + Bitspower Waterblock Verkocht 7
VuXX Vuxx's +* VuXXinator *+ [Quad SLI GTX295's and Cosmos S] Gallery & Build Logs 73
Freddy GTX295 Single waterblokken in de aanbieding: 50% Korting! HighFlow Computer Cooling Shop 5
Sparky Help: GTX295 in SLI, SLI-fitting voor 2x Aqua-Computer blokken Waterkoeling 20
S Evga backplate gtx295 Overige Koeling 6
l3p Koppelingen voor dual gtx295 opstelling Waterkoeling 7
B [WC] Setup Advies voor i7-920 - 2x GTX295 - REII GENE? Advies Waterkoeling Setup 29
Edtje GTX295 SLI fitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
rogier GTX295 Review VS. GTX285 (SLI) HighFlow Product Reviews 0
dark viper zwolle evga gtx295 backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
ReQuiem SLI GTX295 + AquagraFX Waterkoeling 2
Traxtorm Nvidia GTX295 reviews HighFlow Product Reviews 171

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan