• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project D

Vandaag weer aan de gang met de desk. Aangezien ik er nog niet uit ben wat voor monitor ik ga kopen voor de desk neem ik een van de 2 Swift monitoren wel van beneden. Ik wil in ieder geval zien dat alles draait nadat het van de stroom is geweest. Pfffff het lijkt wel op een auto aanduwen. Eerst niet opstarten, Geen signaal op hdmi en DP. Toen dat eindelijk over was. Hoera ik kan in de bios. Na eindelijk opstarten zie ik dat een van de grafische kaarten niet zichtbaar is. Systeem weer uit en de slotjes nalopen of ze vergrendeld zijn. Een extension kabel nog iets aandrukken. En weer opnieuw opstarten.
Ik kan nog wel even doorgaan met wat bevindingen maar dat wordt een te lang verhaal.
Het systeem draait en ik ben er blij mee eindelijk een deskbuild.

Er komen zeker nog wat updates "verbeterpunten".

20220729_185538.jpg

De Corsair MM700 RGB Mouse Pad is te groot 400x700 dus die ligt nu bij de 1000D en ik ben even af naar de ondertapijt tot ik een muismat 800x300 heb gekocht.
20220729_185638.jpg

20220729_193050.jpg
Omdat ik nog niks gedaan heb aan de verlichting ligt er een klein lampje onder de glasplaat t.h.v. het mb.
 
Project - D of Deskbuild.
We zijn zo goed als klaar.
Nog even een afsluiter en ontluchter geplaatst aan de rechterkant. Hierdoor kan ik zonder morsen de boel ontluchten en bijvullen.

20220730_140520.jpg

Verder het hele huis doorzocht naar de fanfilters van Coldzero. Aangezien ik teveel heb liggen en er bijna geen afstand van kan doen ligt alles vol met spul en moet ik soms iets naar de schuur verhuizen.

Maar goed we geven niet op de fanfilters kosten 28 euro per stuk dus even doorzoeken achter. In de schuur niks. Maar als ik een krat onder de overkapping aan de kant schuif zie ik een smalle doos met Coldzero erop.
Zo nu maar even monteren.

20220802_120740.jpg

ook weer af.
En ook nog even een IKEA kabelgoot geplaatst tussen de 2 560 rads.

20220802_195726.jpg
Even nog wat instellen.

20220730_175606.jpg

De oude swift monitor blijft nog even.

20220802_142008.jpg
 
30-08 We zijn weer terug in nederland na 2 weken cyprus waar onze zoon zijn bruiloft hield.
Tijdens het niks doen op het strand al wat nagedacht wat de volgende stappen zijn in de build.
Ja distro plates. Ondertussen even googelen op wat sites.
He wat zie ik daar een Rampage Maximus XIII Etreme Glacial voor de helft van de prijs. Fu.... die wil ik. Binnen 5 minuten is de koop rond en de volgende dag ligt het pakketje al op de mat. De volgende uitdaging wordt een cpu (i9 - 10900K) en wat geheugen scoren. Dat moet nog gebeuren.

20220830_173056.jpg

Gisteren 2 profielen gezaagd voor de ledverlichting die ik er nog bij wil plaatsen. Verder de 2 ledstrips gesoldeerd.
Vandaag er nog eens over nagedacht en ja hoe langer je er over nadenkt des te meer manieren bedenk je om het geheel te bevestigen.

Dus maar weer even wat getekend. De bedoeling is dat het ledprofiel gekanteld kan worden voor een optimale belichting. Een soort kogellager met daarbinnen de ledprofiel en ledstrip. De ledprofielen heb ik nog van mijn vorige desk.

Zo de binnenringen heb ik gefreesd . Moest wel even een toolpath bijstellen om het gat voor het profiel 0,1mm groter te maken zodat het past. Maar dat krijg je met chinese freesjes die zijn nooit de exacte maat. Maar wel 10 x zo goedkoop.
De binnenringen zijn gemaakt van een scrap paneel die uit de TH-10 komt.

Even passen. Yep past precies.

20220830_172355.jpg

Nu alle bewerkingen samenvoegen tot een freesfile en dan nog 3 stuks frezen.
20220830_171625.jpg

20220830_173014.jpg

Ik ben weer klaar voor vandaag.
Morgen weer verder.
 
Zo vandaag weer verder met de puzzel. Maar eerst even de bussen nameten. Ja en de tekening iets aanpassen. Daarna heb ik weer wat toolpaths aangemaakt voor de freesmachine. Met een stukje scrap 8mm acrylic alles netjes uitgefreesd.

Ik print altijd even een mal uit om te kijken of ik genoeg ruimte heb op mijn scrap stuk.

20220831_110831.jpg

Ik maak gebruik van bridges dus heb je altijd nabewerkingen. Maar de dremel lost dit wel op.

20220831_111332.jpg

Zo de rechterkant zit vast nu nog wat verzinnen voor aan de linker kant. Ik denk even een voedstuk tekenen en weer wat frezen.

20220831_114510.jpg

Zo ook weer gefreesd.

20220831_132708.jpg

Ook weer even vastgezet.


20220831_135843.jpg

Licht uit. 20220831_141246.jpg

Licht aan. 20220831_141217.jpg

Morgen de andere kant monteren en dan alles weer loshalen en zwart spuiten.
 
Zo vandaag weer even lekker bezig. Ik heb de 2e set led profiel standaards gemonteerd.
We zijn er nog niet want ik ga de bekabeling nog aanpassen. Deze loopt nu tussen de 2 profielen . De bekabeling eindigt straks aan de binnenzijde van de pootjes en loopt dan naar beneden. De led profielen zijn kantelbaar zodat ik het licht kan bijstellen.

Ja de route van de bekabeling nu is niet zo mooi. Dat gaan we dus aanpassen.

20220901_122856.jpg

De bekabeling gaat aan de binnenkant van het pootje al naar beneden en ik maak op het uiteinde een eindkap op zodat je niet in het profiel kijkt.

20220901_120941.jpg

Ook nu zonder dat de desk aanstaat en de verlichting onder de 2 dubbele pomptops en reservoirs uitstaan is de verlichting voldoende.


20220901_123553.jpg

Ik vertelde net in de fb update pagina dat je hier niet in het licht kijkt maar dat is niet helemaal waar. De ledstrip boven het mb zit vast,
Dat gaan we dus ook nog veranderen.


20220901_123634.jpg

En vinden jullie het wat !
 
Ziet er mooi uit!

Ik had met mijn desk ook last van de LED strips aan voorkant (spiegelde in mijn monitor) en de strips aan de achterkant (scheen in mijn ogen).
Had dat opgelost door een zwart 'plaatje' erboven te plakken, zodat de ledstrip niet meer naar boven kon schijnen.
 
Ziet er mooi uit!

Ik had met mijn desk ook last van de LED strips aan voorkant (spiegelde in mijn monitor) en de strips aan de achterkant (scheen in mijn ogen).
Had dat opgelost door een zwart 'plaatje' erboven te plakken, zodat de ledstrip niet meer naar boven kon schijnen.
J adat is ook een oplossing. Nu ik weer even naar het profiel kijk boven mijn mb denk ik dat ik het profiel wat ga aanpassen en nog een paar voedstukken ga frezen. Het heeft geen haast.
 
Ik zie het even niet terug in mijn updates dus ik vermeld het nog maar even.
De rampage 6 extreme gaat plaats maken voor het volgende Asus Maximus XIII Extreme Glacial (Z590).
Er komt een i9 - 10900K in. Ik heb heel wat reviews bekeken en ga niet voor de i9 - 11900K.

Ik heb het moederbordje bij Azerty gekocht voor 799. De doos is wel open geweest maar alles is nog intact.
Zelf zou ik er geen 1500 euro voor betalen.

De i9 - 10900K is al onderweg.
Wat ik nog moet overzetten zijn de M2's.
Misschien nog eentje aanschaffen.

De R6 gaat naar mijn schoonzoon samen met de Caselabs TH-10.
Dus de set voor hem is bijna compleet .

20220830_173056.jpg

Vandaag de houders voor de led profielen gespoten en gemonteerd. Zo meteen even een tekening maken om de eindcaps te frezen.
 
Zo hier zijn we weer.
Hoog op mijn verlanglijstje staat het maken van distro plates voor mijn desk. Hiervoor had ik al wat tekeningen gemaakt.
Voordat we echter in de grote platen gaan frezen gaan we eerst wat proto werk maken. Hiermee vergaar ik wat meer specs voor het frezen van de distro's.

Inmiddels heb ik de eerste versie al klaar (komt niet door de goedkeuring heen). huhu.
Lekt (omdat ook de top voorzien had van een o-ring channel "stom stom stom".

Bij de eerste versie heb ik de countersink holes met de boormachine gedaan "ook niet slim".

IMG_20221007_185602.jpg

Zo nu versie 1 waarbij ik de countersink holes voor de M4 rvs schroeven door de freesmachine heb laten uitvoeren.
Dit is al een stuk beter. In deze versie heb ik een 2 zijdige bewerking gedaan waarbij de plaat toch iets verschoven is.

Versie V1 is nu leakproof waarbij ik wel moet zeggen dat de schroeven erg strak zijn aangedraaid.
Dus er komt nog een versie V2.

De top sluit bijna naadloos aan op de bodemplaat.
Ik ga toch nog kijken of het minder diep uitfrezen van de o-ring channel een betere afdichting geeft (minder strak).
Verder ga ik kijken hoeveel tijd het me kost om de top helemaal clear te polijsten. Misschien frees ik deze niet meer uit.

In ieder geval is de eerste stap gezet voor het maken van mijn eigen distro's


IMG_20221009_172533.jpg
 
Goede morgen peeps,

Het is weer distro plate day.
Ik heb me dus gestort in de wereld van het maken van distro plates.
Er is een hoop te leren op dat gebied. Maar gelukkig kan ik de goeroes Alex en Corey raadplegen voor hun bevindingen.
In het algemeen is het dus niet zo dat je een plaat op je freesbank legt en na een aantal minuten een klaar product hebt.

waar je mee rekening dient te houden bij het maken zijn:
- je tolleranties van je freesbank;
- je materiaal tolleranties van acrylic en o-ring;

Dus eerst meten dan tekenen en dan frezen.
Ik had het eerst anders gedaan;
- filmpje bekeken;
- tekening gemaakt en toolpaths voor de frees;
- en gefreesd.

Het resultaat is dat de derde exemplaar goed bevonden is omdat;
- ik de schroeven lekker strak heb aangedraaid.

We zijn er dus nog niet. Vandaag een andere bodemplaat frezen met een iets diepere o-ring channel. Hierdoor hoef ik de schroeven niet maximaal aan te draaien. Verder is het wachten op wat speciale freesjes van Datron.

We komen er wel.

p.s. let maar niet op de stof en de kwaliteit van de foto.

IMG_20221011_100733.jpg
 
Zo vandaag weer bezig geweest met de desk.
Eerst even wat afmaken voor we weer verder gaan met het distro verhaal.
Vandaag de linker verstelbare LED bar aangesloten.
Het volgende wordt het afdekpaneel in het midden.

Nee geen licht.

IMG_20221018_183509.jpg

Nu wel.

IMG_20221018_183621.jpg
 
Zo hier zijn we weer.
Nu ik een nieuw bordje heb gekocht voor de desk kan ik ook eens kijken naar de setup en de routing in de distro plate.
Ik werk alles uit in AutoCAd en laad het programma de schroeven gelijkmatig verdelen over de lijn. In Aspire Vectre werk ik de toolpaths uit voor de cnc machine. De grote cirkel in de distro daar ben ik wel uit alleen weet ik nog niet of ik het bitspower reservoir laat terugkomen of dat ik het midden stuk in de distro ga gebruiken. Het wachten is even op een nieuwe badge met Datron frezen.

Ondertussen nog eens alles nalopen.

Zo even een plaatje erin van het nieuwe bordje en de 2 distro plates .
312966786_2050123848510093_8620544525661903661_n.jpg

2 x een bodem en 2 x een top dus 4 tekeningen.
312981916_2050123768510101_3882512437098965765_n.jpg

Ik had een open vectre in de tekening dus die moest ik eerst even sluiten voordat ik de bewerking kon uitvoeren.

distro rb.jpg

Zo de boel even een beetje opgeruimd.

312114817_2045852475603897_2842657107209906594_n.jpg
 
Distro time,

Het duurt even voordat je er aan kunt beginnen.
Van de week de reservoirs uitgefreesd.
Nu langzaam alle gaten tappen.

Zo eerst de 12mm plaat even vastzetten met ds.

-
IMG_20221105_103308.jpg

Lekker bezig.

IMG_20221105_112811.jpg+++

He he pfffff

IMG_20221105_135551.jpg

Zo nu eerst 85 M4 gaten tappen.

IMG_20221105_142415.jpg

Zo nog 25 gaten te gaan.

IMG_20221106_155107.jpg

Hierna:
- bodem en zijkanten polijsten;
- o-ring koord snijden;
- top frezen en monteren;
- leaktesten.

Na 3 of 4x de tap erin en eruit ben ik er wel klaar mee voor vandaag.
 
Het was weer een lange dag.
Het begon met een teleurstelling dat de buitenste loop niet leakproof was.
Alex zij al iets van bij grote platen misschien vlakken.
Nu dat weten we nu dus. Wat nu! Er zijn 2 opties;
- nieuwe distro plate frezen;
- plaat vlakken en alles polijsten.

We gaan voor het 2e.
2 x 0,1mm eraf.
Net klaar met polijsten als de fluit gaat voor het eten.
Na het eten de laatste restjes polijstpasta verwijderd. o-ring erin en de 85 schroeven.
Gelijk even testen met de leaktester van EKWB.

Gelukkig is nu alles wel dicht.
Morgen weer verder met de distro voor de andere kant.

Ik heb de distro gauw op de spiegelplaatje gelegd voor de foto.
Er zal nog wel wat aan gepoetst worden.

Distro 45 x 30 x 2cm net iets over de 3 kg.

IMG_20221110_212235.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan