• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bench/Test DimasTech Mini V2.0 - Customizable

Heb gisteren deze bench tafel besteld en vandaag ontvangen.
Er zat helemaal geen handleiding erbij.. En het maakte er ook niet veel duidelijker op wegens de aanpassingen die gedaan zijn van versie 1 naar versie 2.
Zag dat er een paar dingen op bespaard zijn..

Alleen zit wel met een paar problemen met dit ding waarvoor ik oplossingen zoek.

1. Het begint al bij de handleiding.. De fabrikant geeft aan geen handleiding mee te geven wegens milieu verspilling..
Maar er zit wel een A4 bij waarop de onderdelen staan en een partnr.. Wat ik vreemd vind is dat de achterkant van het a4tje blanco is.
Dan denk ik, hoeveel meer moeite had het voor hun gekost om een schema te tekenen zoals coolermaster dan onder andere doen en het beter kan aangeven waar en welke schroeven er gebruikt moeten worden.. (kwestie gewoon zoiets in Ikea style) dan was het allemaal veel duidelijker geweest.

1a dan weer over de schakelaar die momantory switch.. Ook had de pinout waar de draden aangesloten moeten horen iets van een schematje op het a4tje erbij mogen staan, en niet klant zoek het maar lekker zelf uit mentaliteit..

Enigste wat ik op het internet vind is dit:
(omdat ik op het partnr heb gezocht)

61269_zoom.jpeg



Dit maakt het wel iets duidelijker, maar het klopt ook niet helemaal als ik op de achterkant van de schakelaar kijk. De 3 middelste pennen moeten nog een kwart slag gedraait worden op die tekening en dan klopt het weer wel.
Hieruit concludeer ik dat de allerbovenste pin de + de voeding is voor de led ring. En de onderste de - massa is voor de led ring.
Nou heb ik nog 3 pinnen over voor de schakelaar alleen mijn kabel heeft maar voor 4 aansluitingen. Dus schakelaar zou er dan maar 2 gebruiken.
Nou snap ik alleen niet wat die afkortingen betekenen zoals NC1 en NO1 en waar die C1 voor is. Snap dat ik ergens de ene draad op moet aansluiten en de andere op de andere.. Ik gok zelf op C1.. en die andere weet ik niet. Wellicht kan het een van beide mogelijk zijn, en maakt het verder niet uit welke van de 2 dat is.
Klopt het dat de rode kabel op de plus moet van de RGB ring en de zwarte op de massa van de RGB ring en de gele voor de schakelaar zelf zijn?

En waar sluit ik die RGB led ring eigenlijk op aan? Moet dit aan de PC voeding komen te hangen op 12volt? Want ik weet dat er op het moederbord niet zoiets zit.

1b wat ik ook niet begrijp ik heb 2 kleuren kabeltjes erbij zitten.. Neem aan dat de rode voor power is en de zwarte voor reset? Wat is hier standaard de bedoeling van?

1c Ik heb ook problemen dat de schuif stekkertje die aan de kabel zitten niet op de momentary schakelaar past.. De pinnen van de schakelaar zijn veel kleiner dan dat schuif stekkertje op de kabel (ja zou het eventueel kunnen oplossen door de schuif stekkers te verwijderen en de boel met krimpkous te solderen.. Maar dit zou toch niet echt de bedoeling moeten zijn?


Ik wacht even op antwoord op deze vragen voordat ik nieuwe ga schrijven.. Anders word het een onduidelijk situatie.
 
De power knop aansluiting op het moederbord is een "Open" circuit.
Dus wanneer je het sluit (je drukt de knop in), dan maken de twee pinnen contact met elkaar en gaat de computer aan of uit.
Je moet daarom de kabel voor de power en reset aansluiten op NO1 (normally open) en C (grond).

En de led verlichting gaat op de + (rood) en de - (zwart).
De andere kant van de kabel gaat op de POWER LED en/of HDD LED aansluiting op jouw moederbord, niet op jouw voeding.
Dit is overigens géén RGB, moet een enkele kleur zijn.
 
Hoe kan het overigens zo zijn dat de connectie pennen van de schakelaar kleiner zijn dan de schuif stekkertjes die op de kabel zitten.
Had gehoopt dit zo erop te kunnen schuiven en dat het vast zou zitten, maar die schuif stekkertjes aan de kabel zijn dus te breed en te groot.

Hoe sluit je de schakelaar aan als je deze layout hebt:

product_detailed_image_1408_4283.jpg


Dan ook gewoon op NO1 en C1.. Of maakt het hier niet uit of je NO1 + C1 of NO2+C2 gebruikt?
 
Laatst bewerkt:
Weet je trouwens ook de lengte van deze flat schroefjes?


Staat namelijk nergens aangegeven. Alleen dat het m4 is.

Vraag me af of ik deze kan gebruiken voor het I/O bracket waar bij v2 de VC047_screw_m4x10 word gebruikt.

Ben niet zo fan van die kruiskop schroefjes om dat I/O bracket te monteren.. V1 gebruikt volgens mij ook deze flat schroefjes.
 
Laatst bewerkt:
Je kan met een tang de schuitstekkertjes wat kleiner maken, zodat het stroef om de pinnen zit.

Je kan dan idd aansluiten op NO1 en C1.

Die platte schroeven zijn ongeveer 10mm in de lengte, helaas niet op voorraad om het na te meten.
 
Daarnaast zijn die schuit stekkertje met die plastic omhulsel ook wat te groot om ze op die pinnen te plaatsen, Ruimte is echter te beperkt
Maar denk dat dit beter maar ga solderen

Weet je misschien hoeveel mm dat elektra draad is en welke krimpkous ik daar voor nodig hebt. (ik pak denk ik altijd te klein.
Als ik ga solderen word het draad warm, ondertussen zit dan de krimpkous al klem.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Zelfbouw PC Test Bench Gallery & Build Logs 2
Pharlap [VERKOCHT] Cooler Master Test Bench V1.0 Verkocht 3
T Stealth Test Bench Gallery & Build Logs 5
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master Test Bench V1.0 Verkocht 2
CDA441 Bench de test (installatiebench) Cases en Modding 0
D Bench/Test Table Easy Dual V2.5 Graphite Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
arwin74 [INACTIVE] test bench Gevonden 5
Jason Mini Bench Cut-off Saw with Steel Blade and Adjust Miter Gauge HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 GPU voor bench setup Hardware & Software 4
Arniebomba Arniebomba's Standing bench table Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 35
T Dimastech Bench HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Legendary1985 [GEWEIGERD] Ultra highend bench/game pc’tje met ultra highend koeling Verkocht 7
Joren coolermaster bench table / Testbench HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
P Dimastech Bench Table vooraad? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
T Bench Table Easy V2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy Photo Contest Test Fotografie, Film en Video 3
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
bundymania Cooler Master CM Storm Quickfire Rapid-I - Mechanische Tastatur im Test (deutsch) HighFlow Product Reviews 2
N Test eigen fans yellow leds Cases en Modding 6
M Leak Test Waterkoeling 18
Tath Test thermal compound (Artic Silver 5 e.d.) Handleidingen en Installatie Tips 3
bundymania [Bundymania User Test] Fullcover Wasserkühler für die AMD HD 7970 Grafikkarte ! HighFlow Product Reviews 1
C What to bring 180mm atria (DS) or on Nova1080? Short test of Cartago's Review. HighFlow Product Reviews 1
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Microcool Benchtable Banchetto 101 Modular im Test ! HighFlow Product Reviews 0
Johnny [Test] Testtopic Verkocht 1
Oli4v How to Presure Test@home (radiators) Waterkoeling 2
lemonade Test printplaat Electronica 4
Legendary1985 Radiator lek test (H70) Waterkoeling 2
Freddy Test Topic, voor jouw avatar, handtekening, nieuwe opties, etc. HighFlow Forum 31
ChrisdeW Coolermaster V6GT snelle test! HighFlow Product Reviews 4
D QWICK test Cpu-z i7 980x 3013A531 .6498mhz Overclocking 11
F REVIEW A-data XPG memory line-up test 2200Mhz 4GB Kit & 1866Mhz 6GB kit HighFlow Product Reviews 2
Fall3n Vraagje over Stress Test! Overclocking 14
KnuX Lekkage test Waterkoeling 8
Slader Intel core i7 980X Gulftown hand on test Nieuws en Sport 31
P test met 2 x 500GB WD5000AAKS in raid 0 Hardware & Software 6
P SSD schijfjes ... test en uitleg Hardware & Software 10
Freddy [TV PROG / TEST] Word ik rijk??? Algemene Discussies 13
R WC Test/Loop Waterkoeling 3
Freddy Forum Test Topic HighFlow Forum 1
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
C dimastech HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
S SSD brackets o.a. Dimastech HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Vissa Dimastech Nano HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
S Mountain Mods en Dimastech HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
JeanPaul Jean-Paul's DimasTech V2.5 Table Gallery & Build Logs 32
Vissa Dimastech 2.5 benchtables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Quadcore Dimastech benchtable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan