• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Apples G5 casemod: Ipple i5

Voorbereidingen op de verhuizing

We gaan weer even verder met eigenlijk het werk waar ik helemaal geen zin in heb;

Voorbereiden voor de overplaatsing / verhuizing van kast 1 naar kast 2.

Nu ben ik de afgelopen tijd wel lekker bezig geweest met het vervolmaken van de 2e kast, vooral omdat de pomp in de eerste kast problemen geetf. Maar het is wel MIJN werkenden computer. Ik wil voorkomen dat de verhuizing van de spullen van de ene naar de andere kast te lang gaat duren. Dus maar begonnen met wat monnikken soldeerwerk. Het volgende heb ik gedaan;

De frontaansluitingen aangepast en de achteraansluitingen. Van de achteraansluitingen heb ik alleen de optische, de 2 x USB en de lanaansluiting weer opnieuw verbonden. Het defecte logicboard van de Apple heeft nu geen achterkant meer;

IMG_4717.jpg


netjes gesleeved en extra vastgezet met tieraps. Bij de vorige aansluiting kon ik de lanverbinding weer opnieuw doen omdat ik er iets te hard aan getrokken had;

IMG_4715.jpg


Ook moest ik nog een mooi beugeltje maken voor het videokaartkijkvenster, voor deze dus;

IMG_4718.jpg


rechtboven het beugeltje dat ik moet gaan verzinken in het plexiglas, maar aan de gang met de nepdremel (Ferm) ook die doet zijn werk wel;

IMG_4722.jpg


Zo beugeltje is verzonken en valt straks niet op;

IMG_4723.jpg


Weer een plaatje van een HP cd slider gebruikt en passend gemaakt. Gat nummer 5 (jawel pas het 5e gaatje) in de apple kast gemaakt en gemonteerd;

IMG_4728.jpg


IMG_4729.jpg


Zo, da's ook weer klaar;

IMG_4732.jpg


Zoals je kan zien ligt de onderplaat voor de het moederbord ook al klaar. Maar eerst de PCI sloten verlengen. Ik verleng ze zodat ik de achteraansluitingen kan blijven gebruiken. Maar dat is ook al op de eerdere pagina's te lezen;
Aanpassen die handel;

IMG_4724.jpg


Het waren eerst 7 sloten, maar dit is het enige dat ik kan gebruiken;

IMG_4725.jpg


Zo komt het dan, 22 mm naar binnen en zodoende genoeg plek voor de achteraansluitingen;

IMG_4727.jpg


IMG_4731.jpg


Er komt nog wel een aluminium plaat overheen om de kabels aan met zicht te ontrekken maar dat komt de volgende keer;

IMG_4730.jpg



knutselsmurf.jpg


Tot smurfs
 
ik snap het nog niet helemaal maar klinkt leuk allemaal ;)

Ik lijk wel uit de politiek te komen, niemand begrijpt het maar het klinkt aannemelijk :119:

Even voor de duidelijkheid... al weet ik wel niet wat er precies onduidelijk is.
Voordat ik mijn werkende computer af kan breken en om kan zetten in de nieuwe kast (revisie 2). heb ik dus bovenstaande dingen gedaan. Het is een beetje herhaling van zetten dus ben niet te diep ingegaan op de werkzaamheden.

Wat nu nog staat te wachten is het bevestigen, op maat, van het moederbordtray en dan kan alles over naar de nieuwe kast.

Dan zonder computer, want die staat dan stil. wil ik;

- de voorste radiator grijs spuiten, de fans erachter zetten ze zitten nu voorop
- aan de binnenkant een soort fanduct maken vast aan de voorste radiator.
- het watercircuit verleggen, de pomp zit op een andere plek
- de boel nog stiller maken


opstarten en hopen dat het werkt. Wanneer ik hier aan toekom.... :031:
 
dat van je pc nog niet overzetten snapte ik wel ;)

maar waarom je er zo een apparte pci plek op moest zetten, en waarom je er een apparte I/O plek op moet zetten :)

Aha, nu begrijp ik je.

Eigenlijk heel simpel. Ik wil de achterkant ook zo origineel als mogelijk houden. De zaag erin en de 2 fans verkwisten is zonde en de casemods die ik heb gezien zijn niet allemaal geslaagd in het netjes afwerken van een I/O plaat.

Dus om de bestaande I/O plaat van de Apple te gebruiken moet ik wel plaats hebben om kabels aan te solderen en aan te sluiten. Vandaar het naar achteren verplaatsen van het moederbord met ongeveer 2 centimeter.

Ik zal nog fotoos toevoegen van het bevestigen van het moederbord, dan zal het duidelijk worden. :056:
 
Nog meer sence en simplicity

Moederbordtray plaatsen en verder afwerken

Een aluminiumplaat sluit nu netjes aan op I/O aansluitplaat van Apple, het hoekje links boven is opzettelijk weggelaten om de usb kabel ruimte te geven en de audio aansluitingen niet er tegen aan te laten komen;

IMG_4733.jpg


ook de onderzijde van de verlengde pci aansluitingen zijn opgeleukt met een stuk aluminium;

IMG_4734.jpg


ps. op de bovenzijde komt nog een afdichting als eenmaal de videokaart en extra firewire en usb zijn vastgezet.

Het past overigens precies met de onderplaat, dat gaat goedkomen;

IMG_4736.jpg


Even terug naar de achterkant, Alles nog origineel, alleen de pci aansluiting ligt dieper en de telefoonaansluiting is verdwenen bij de i/o poorten, daar kan tzt nog een extra lan aansluiting in.

IMG_4735.jpg


Van een oude HP/Compaq komen af en toe mooie spullen, zoals een verwijderbaar moederbordtray. Deze zal dienen als bevestiging van het EVGA moederbord. Wel is het zaak om deze netjes vast te plakken op de juiste plaats. Een pci kaart zal de juiste richting aangeven;

IMG_4738.jpg


Zo vastgeplakt met dubbelzijdig tape, dan kan het altijd weg mocht er ooit iets anders komen dan de ATX standaard.

IMG_4741.jpg


Voor de scherpe kijkers onder ons; de paralelle poort is naar boven gebogen, die loopt anders tegen de apple I/O poorten op. Gelukkig zijn er niet meer van die poorten....

IMG_4739.jpg


Het past en ken weer net. nog een offtopic tip, spuit nooit even uit luiheid een witte sleeve zwart... midden boven, de zwarte schilvers zitten overal.

IMG_4740.jpg


nog even een blik door het videokijkvenster waar nog geen videokaart te bekennen is;

IMG_4737.jpg


Zo de tray zit erin, gelukkig heb ik standaard niet zo'n koeler.... maar het past allemaal net;

IMG_4742.jpg


tot smurfs weer

knutselsmurf.jpg
 
Gaat goed zeg! Lekker bezig. Ben erg benieuwd naar het totale plaatje als je pc erin zit!

Mare, met die alu plaat onderin kun je dan nog een fan kwijt onderin? Lijkt me nu erg smalletjes of niet ??
 
De wet van Smurphy

oftewel de wet van murphy, kan er iets fout gaan dan gebeurd dat ook.

Gisteren zat ik toch een beetje tegen het over bouwen aan te hikken dacht ik slim te zijn om mijn Jan de Bouvrie lampje iets beter te monteren aan de onderkant van de slang bij de pomp. Het gat in het midden was wel voldoende om de slang doorheen te doen maar bleef steken bij de slangaansluiting, Het zou mooier zijn als hij helemaal op de pomp kon zitten. Zodoende voor de 2e keer maar eens mijn Ferm/Dremel tool ter hand genomen. Vijlen is niet modern dus freezen maar. Aangezien het een printplaatje is met sporen vlak bij het gat maar voorzichting aan doen...... Nee dus. Met ongeveer 20.000 rpm rukte de frees een stuk printplaat weg waar ook een spoor liep.... Over een weg van ongeveer 5 mm was het printspoortje weg.. !&@#^*&#$^@#$* Hier de wat onscherpe foto ( op macro gemaakt maar de Canon slaat ze weer paars op als RAW formaat ) En nee, zo'n dikke duim heb ik nou ook weer niet.

img4746.jpg


Diepe zucht en eerst het koperen spoortje vrijleggen om te zorgen dat het soldeertin vat krijgt. Daarne met een dun stukje draad de boel weer aan elkaar gesoldeerd. Hij doet het weer;

IMG4748.jpg


Daarna voorzichtig met een gewone sleutelvijl vlak langs de printspoortjes het gat groter gemaakt. Nu past ie wel over de slangaansluiting, bij lekkage zal het lekker knetteren.

img4749.jpg


Dit was wel de bedoeling, nu als een moorkop de boel weer inpakken en voorzien van aluminiumfolie om te zorgen dat het licht alleen maar naar de slang gaat;

IMG4750.jpg


Zo dat is gedaan en mijn avondje was wel weer gevuld.

Its all in the smurf;

Ik kwam op het geweldige idee om de voorste radiator alvast te verwijderen zodat ik deze kan gaan spuiten en de bevestigingen voor de radiator alvast kan maken in de nieuwe kast, dat scheelt weer off time voor mijn comp.

Met hulp van 2 kinderen die hun vinger in "de dijk" mochten houden. Oftewel 1 vinger op de los te wrikken slang van de radiator, 1 vinger op de radiator en dat maal 2. En ik proberen een verlengstuk, ik had alleen maar 90 graden bocht, weer op de 2 slangen te koppelen. I love tiewraps! Het zit er weer op;

IMG_4752.jpg


Met minimaal vloeistof verlies kan de boel weer gaan draaien met 1 120 rad, en ik heb mijn radiator vrij om te spuiten.

IMG_4753.jpg


IMG_4754.jpg


Tot de volgende update, het verbaasd me overigens dat de temps nu tegen de 40 graden zijn terwijl ze eerst omstreeks de 32 zaten. Ik ga maar even niet gamen.

Tot de volgende smurf.

knutselsmurf.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A [CaseMod] Copper Pyramid - Azza 804 - Designed by Vogd Gallery & Build Logs 7
foxbuster Beginner casemod en waterkoeling Waterkoeling 32
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
bunbun vraagje betreft koeling custom casemod Overige Koeling 9
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
L casemod vraag Cases en Modding 1
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
V Comsom 2 casemod Gallery & Build Logs 2
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy The Party 13: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 47
Freddy The Party 12: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 56
C Kleine casemod Coolermaster 430 Elite en Cyborg rat 5 pinksteun mod Cases en Modding 2
k.3nny ModWithMe: Nederlandse Casemod/Designing onderneming Algemene Discussies 8
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
kier Maximus VI Formula Show Casemod MbK Gallery & Build Logs 15
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
Sw333t [VERKOCHT] Addonics STMPC-B Storage Tower (gemod, casemod "siNAS" Verkocht 20
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
Freddy TP11 HighFlow Casemod Compo Lan Party 5
k.3nny [VERKOCHT] LianLi PC-7HX Casemod INCL voeding + more Verkocht 11
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
k.3nny K.3nny's "Classy" LianLi Pc-7HX Casemod Gallery & Build Logs 148
S nieuw bureau voor smiley(casemod) Gallery & Build Logs 33
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
T1mmy Eerste casemod project, frame of niet? Cases en Modding 0
gerjanlubbers pc onderdelen voor mijn 1ste casemod Hardware & Software 4
gerjanlubbers mijn eerste casemod ideen. White and orange Cases en Modding 5
mierenking Xbox360 Casemod Saints Row theme Gallery & Build Logs 17
Freddy TP9 HighFlow Casemod Compo Lan Party 42
MrGiorgio Highflow'ers in de casemod compo van CM Cases en Modding 15
M Advies Watercooling voor Cosmos S casemod ( €250 - €300 ) Advies Waterkoeling Setup 13
focus08 First Casemod HAF932 Gallery & Build Logs 28
G Welk moederbord voor mijn casemod; Ipple I5 Hardware & Software 2
Celly M'n nieuwste awesome casemod Cases en Modding 7
fatal_error.be fatal_error eerste casemod/ build log/upgrade Gallery & Build Logs 80
E even better then the tubberware casemod Cases en Modding 1
vincent leuke antec 900 casemod Waterkoeling 6
G Guardian's casemod log Cases en Modding 64
D ward0 casemod log Gallery & Build Logs 69

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan