• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

9800gx2 kortsluiting door?

hung

RAS EZEL
ja mijn gloed nieuwe 9800gx2 verbrand op de testdag.

kut man

nu een RAM aangevraagd.

moederbord naar de klote. denk dat de kortsluiting is veroorzaak door stof of iets dergelijk.
 

Bijlagen

  • 17092008125.jpg
    17092008125.jpg
    199,2 KB · Weergaven: 23
  • 17092008124.jpg
    17092008124.jpg
    162,5 KB · Weergaven: 17
  • 17092008115.jpg
    17092008115.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 29
:S Dat moet jij weer hebben :S

En jouw moederbord? Die kan je ook RMA sturen.

Volgens mij kan je beter een kant-en-klare systeem van Compaq, Packard Bell, Dell etc. kopen met extra garantie.
Dan kan je eindelijk eens een keer "zorgeloos computeren". :)
 
ja, idd akuma.

nee dit heb ik sind ik ben overgestap naar intel.

en elke maand andere gpu kreeg en steeds andere onderdelen :D

maar voel wel kut.

en ik kan hem niet meer rma die mobo, want hij heb een fysieke schade.
azerty accepteerd hem denk ik niet
 
Zoiets heb ik nog nooit gezien :S

Ik check altijd alles dubbel of er geen zooi tussen zit want je weet maar nooit. Het kan geen fout zijn van het moederbord of iets dergelijks, als de kaart teveel stroom krijgt dan zullen als eerste de condensatoren springen. Tenminste vanuit mijn ervaring :p
 
Laatst bewerkt:
heb ook al mijn onderdelen van azerty, je zal geen RMA krijgen... heb het ook al geprobeerd

Bij azerty haal ik nooit meer wat, als je wat met je pc onderdelen hebt hebben ze altijd een excuus om geen garantie te kunnen geven.
zo had ik bijvoorbeeld een moederbord dat niet meer wou opstarten voor r.m.a opgestuurd krijg ik een mailtje dat er een pinnetje van aansluiting hdd led iets verbogen was dus geen r.m.a :097:wat een bullshit dat het daar aan lag.
 
idd, dat is ook de belangrijkste reden dat ik niet meer bij naarsalland of azerty zullen halen.

ze proberen je geen garantie te geven zodat je nieuwe moeten kopen.

maar ik vind het bullshit van de leveranciers dat ze dingen niet accepteren zonder het verhaal van de gebruikers te horen.

want een gpu of iets dergelijken kan kapot gaan.

en je doet het niet express of zo. ik had ook een keertje een mobo rma gedaan bij azerty.

daar werd ie ook afgewezen omdat er paste is geknoeid op de mobo wat kortsluiting kan veroorzaken (die paste zou de mobo kapot hebben gemaakt).

dikke bullshit, ik heb alleen maar artic silver 5 in bezit en die geleiden niet.(uit eindelijk wel gerantie op gekregen).kopen gaat altijd vet makkelijk bij ze maar garantie ? ho maar.
mijn vriendin was er ook bij toen de gpu kortsluiting maakte, ik deed er niks gek mee....
en collega (allemaal elektrotechniche machine installatie engineers denken ook dat het is veroorzaak door 2 pinnen van de pci-e die contact met elkaar is gaan maken. 1 van de collega heb zoiets mee gemaakt maar dan bij een gloed nieuwe PLC kaart systeem)

maar goed in het vervolg haal ik het gewoon bij een computer boer in de beurt.

(ps: volgens de verkoper heb mijn voeding de kortsluiting gemaakt op de mobo en vervolgens de gpu mee gesleurt. dit is volgens mij onjuist omdat er geen brand vlek op de mobo voedingaansluiting zit, en ik heb nu diezelfde voeding op een andere mobo zitten en het werkte prima. dus het ligt dik aan de GPU.)
 
Laatst bewerkt:
laten ze de pruducten daar de helft goedkoper maken en duidelijk erbij zeggen dat ze geen garantie leveren, kun je nog eens wat weer halen:106::106: maar goed je trekt toch aan het kortste eind.
 
omdat het 'fysieke'schade heb.

mobo stuur ik niet op, azerty stuurt hem net zo hard terug.

GPU wach ik nog op RMA toewijzing.

maar ja, ik vind dat de fabriekanten meer klant vriendelijke moeten opstellen.

want ik had 1 keer een 8800gt met een thermalright backplate cooling erop (ten aanvulling op de koelprestatie van de gpu.).

volgens iemand van tweakers is het een alternatieve cooling dus kijg ik er geen garantie meer op.
ik vind gewoon dat er nog garantie op zit omdat het in mijn view of point alleen maar een kleine upgrade is om hem beter koel te houden.(50 graden ide/ 70 load is erg hoog)
maar na vraag gedaan en bleek dat azerty het ook geen garantie gegeven (volgens hun een alternatieve cooling gemonteerd).

ik vind dat als de fabrikant geen alternatieve cooling erop wil, moeten ze maar betere stock koeler mee geven, want het is gewoon niet te doen als je langere een zware games speelt. gaat ie dik instabiel worden en vreemde kleuren vertonen.

en die kaarten kosten destijd ook een duitje.(geen duitser).
 
daar werd ie ook afgewezen omdat er paste is geknoeid op de mobo wat kortsluiting kan veroorzaken (die paste zou de mobo kapot hebben gemaakt).

dikke bullshit, ik heb alleen maar artic silver 5 in bezit en die geleiden niet.

Ik weet niet hoe duidelijk het moet zijn, maar Arctic Silver 5 ?

Daarbij heb ik persoonlijk nog nooit geen problemen gehad met RMA bij Azerty, zelfs heel vriendelijk pas gekocht geheugen teruggestuurd en de dagwaarde gekregen en andere kunnen bestellen, terwijl het oude niks aan was...
 
wat je heb is rma van ontevreden heid, jij als consument heb je recht op binnen 7 dagen de product retouren en de dagwaarde er terug te krijgen (bij bestelling op een web winkel)

maar een rma met een defecte onderdeel kunnen ze erg moeilijk mee omgaan.
 
De set was ouder dan 7 dagen hoor...
Daarbij, heb ooit zelf een kaartlezer daar besteld, zelf hier verkeerd aangesloten totdat werkelijk de rook eruit kwam, RMA gestuurd en kreeg me geld gewoon terug.

Het hangt gewoon af hoe je zelf over een winkel denkt en oordeelt.
 
humm dan heb je geluk gehad, want bij een fysieke schade door toedoen van foute montage is je garantie vervallen.(het is niet hoe je denk, maar hoe een proceduere in een winkel werkt).

zelf is azerty erg behulpzaam (ben wel tevreden over azerty en naarsalland), maar RMA moeten ze wat flexibele zijn/worden

fysieke schade is schade die op het voorwerp is gekomen en dat je het met eigen ogen kan zien/ voelen.

Betreft een alternatieve koeler, als deze geplaatst worden is de garantie van een product direct vervallen 'letterlijk gecopierd uit een mail van azerty' (ook als je deze erbij monteerd:http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=124)

ik heb mijn 8800gt niet eens geheel afgemonteerd maar 4 schroefjes en de hierboven genoemde cooler erop gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
De hardware winkel kan vaak niet anders dan deze harde regels hanteren.

Als zij het opsturen naar de fabrikant, krijgen zij het ook weer terug als het wordt afgekeurd.
Dit gaat gepaard met kosten. En die kosten kunnen flink oplopen bij grotere winkels als azerty, wanneer ze tientallen RMA's per dag krijgen.
Arbeidsuren, verzendkosten, kosten berekend door fabrikant etc. etc.
 
heb een email van PNY gekregen.

ik krijg gewoon garantie van pny (fabriekage fout en niet is afgeschreven.)

maar die verkoper kan ik niet tepakken krijgen :S.

PNY schreef dat ik binnen 1 jaar garantie voor RMA contact met de verkoper moeten nemen.

langer dan 1 jaar contact met PNY zelf.

dus heb die mail door gestuurt naar de verkoper (ebay) en heb nog niks vanhem gehoord.

op ebay stond dat de product in UK is en later bleek die in de VS te zitten (misleiden), ook wordt er vermeld dat vragen binnen 1 dag wordt beantwoord (al 2 dagen de mail naar de verkoper gestuurd).

verzending zou diezelfde dag zijn(mits op voorraad/betaald), maar na 2 a 3 dagen niks van gehoord heb ik hem gemaild.

bij bestelling van de kaart stond dat de kaart op voorraad was,na mijn mail, werd beweerd dat de doos waar de kaart in zat beschadig was en hij een nieuwe moeten bestellen.

dus had ie 1 dag na dat ik hem had gemail de kaart verstuurd (dus totaal 3 dagen later dan wat is aangegeven).
maar ik had al betaald en toen pas had ik door dat de kaart buiten europa was (moet ik nog belasting/invoerrechten betalen, gelukkig verstuurt ie als kado (op aanvraag van mij dan).

zwaar vermoeden dat hij mij naait.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Tath 10 jaar garantie kwestie 9800GX2 Algemene Discussies 14
arwin74 [VERKOCHT] evga 9800gx2 Verkocht 11
dark viper zwolle [IN-ACTIVE] 2 behuizingen van de 9800gx2 gezocht Gevonden 0
dark viper zwolle jullie mening over deze 9800gx2 Hardware & Software 29
vincent [VERKOCHT] 2X xfx 9800GX2 Verkocht 23
Dutch013 Cooling EVGA 9800GX2 SSC Overige Koeling 2
N 9800gx2 SLI verbinden? Waterkoeling 7
N Koeler voor 9800GX2? Overige Koeling 11
vincent Ek 9800GX2 Plexi Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
D CRUCIAL + 9800GX2 probleem Hardware & Software 12
vincent instalatie waterblock 9800GX2 Waterkoeling 3
vincent probleem opgelost bij montage 2 9800GX2 Waterkoeling 7
Freddy EK 9800GX2 waterblokken!!! Waterkoeling 3
Slader Mosfets + koelpasta = kortsluiting? Waterkoeling 9
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
T Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door! Cases en Modding 28
M Advies graag! Ik word overdonderd door een boel getallen Waterkoeling 9
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Freddy Custom waterkoeling basics, uitgelegd door Hardware.info TV Waterkoeling 1
H [IN-ACTIVE] Corsair 600T Plexi glass door or Window. Gevonden 4
G Veel Restrictie door 2 90graden fittings Waterkoeling 2
ChillPascal [IN-ACTIVE] Thermaltake Level 10 GT Snow Edition (gemod door kier) Verkocht 5
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
Freddy Door je rug gegaan (onderrug), wat doe je eraan? Gezondheid en Sport 24
E 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand' Algemene Discussies 11
Johnny Varkens raken opgewonden door muziek Jan Smit Nieuws en Sport 0
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
K Langzame boot door bios Problemen & Oplossingen 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
P Ik zie door de bomen het bos niet meer! Overige Koeling 18
Mexel [User-Review] be quiet! Dark Power Pro 850W review door Mexel HighFlow Product Reviews 2
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
Freddy TwilightNZB en FTD down door Brein Nieuws en Sport 36
D Loop loopt niet door Waterkoeling 74
alain-s XFX HD 5770 crossfire vervange door HD5870 crossfire Hardware & Software 1
O pomp krijgt de slangen niet vol/geen door stroming Waterkoeling 14
G pc piept door andere voeding. Hardware & Software 8
Celly EVGA breekt door 60000 Vantage heen Overclocking 0
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Ik zie door de RADs het bos niet meer Waterkoeling 1
hung Zestien doden door schietpartij in Duitse school Nieuws en Sport 24
Flythe LET OP: Kans op lekkage door te lange schroefdraad van fitting Handleidingen en Installatie Tips 23
Freddy Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren? Waterkoeling 36

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan