• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuwkomer wil geen lucht

BasS

Junior Member
Hallo, ik ben het weer.
Ik wil graag toch gaan waterkoelen, hou van knutselen (maar dan zonder lijm)
er is alleen 1 probleem, BUDGET, dit keer is het €80,- en ik geloof erin dat het moet kunnen

Ik heb een paar onderdelen gezien, maar ik weet niet of ze goed werken.
Ik heb ook niet ALLES nodig voor een waterkoeling, alleen:

Radiator, pomp, cpu blok(voor E8400 @3.0GHz.)

Radiator

CPU blok mooi, maar ook betrouwbaar?

Pomp sterk genoeg voor pomp>radiator>cpu blok> waterbak?

btw, warom staan deze producten niet op highflow?, zijn ze niet goed voor tegenwoordige krachtige computers?

Dit is rond de 80 euro, kan het nog goedkoper, voor detzelfde kwalitijd?

Nee, geen luchtkoeling, ik heb de artic cooling freezer 7 al gehad (lawaai en niks aan. En je kunt niet uitbrijden. (wat wel bij WC kan(en dat ga ik ook nog wel doen)))

Als dit werkt, zal ik zeggen hoe goed budget wc's zijn. Ik hoop dat dit werkt.
 
Je moet niet denken dat je er met deze drie onderdelen al bent. Je moet namelijk nog fittingen, een reservoir of filport, slangen en koelvloeistof. Dan komen er ook nog verzendkosten bij.

Ook staan deze producten niet voor niks niet in de webshop, het is namelijk gewoon rommel ;)

En jij zegt dat je waterkoeling kan uitbreiden, maar met deze pomp zal je weinig kunnen uitbreiden.

Geloof mij maar, voor miniminiminimaal 200 euro krijg je echt geen fatsoenlijke waterkoeling.

Anders kan je het beste kijken naar ThermalTake, en dat is echt rotzooi ;)
 
We nemen alleen producten in het assortiment die door gebruikers bewezen zijn dat ze van goed kwaliteit zijn.
Zo kopen klanten bij ons altijd goede producten.

Als jouw budget beperkt is, raad ik je aan om iets langer door te sparen en te gaan voor een van de volgende sets:
XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit
Alphacool Starter-Set Eheim 600/2-XP
Swiftech H20-220 Apex Ultima

Die zijn allen goed in prijs/kwaliteit verhouding.
Weet je zeker dat je goed spul hebt en je hebt alles compleet.

Vooral die van XSPC heeft een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.
 
Fittingen en slangen van een oude vacuümpomp gewoon G1/4" en 1/2 slang, vloeistof wat zal gebruikt moeten worden in een auto, maar kan ook wel in een WC (toch)
Verder kan ik het wel betalen :eek:, maar ik wil er niet zoooo veel geld aan uitgeven, 80 euro lijkt mij een bedrag waarvoor pomp, rad, cpu kan. Is het echt zo dat 80 euro niet genoeg is, dan doe ik er wel wat meer bij op.
 
Niet lachen he. Een bak waar zeep in heeft gezeten, die zat aan een hogedrukspuit.
Dat ding was toch kapot. (het word geen lelijk gezicht, wand ik haal het uit het zicht.)
 
sorry hoor, maar ik denk dat jij een beetje dom bezig bent..

je gebruikt allemaal oude zooi en daar zul je later zeker weten spijt van hebben. geef wat meer uit ( 150 euro) en je weet zeker dat je kwaliteit hebt en dat het lang meegaat.

als jij zo denkt te kunnen waterkoelen zou ik er niet aan beginnen..
maargoed de keus is aan jou en als jij denkt dat het moet lukken zo..

onthoud dat dit wel wat anders is dan bijv een simpel vijvertje met pomp enzo..

je moet echt zorgen dat je geen prut gaat gebruiken.
 
ik kom aan het minimaale (kwa redelijke betrouwbaarheid en performance) overal waar ik zoek minimaal op 150 euro uit (en dan hebben we het nog niet eens over looks gehad want dan ga je nog een stuk hoger) voor 150 euro heb je dus een redelijke betrouwbaare set waarmee je redelijke temps hebt (verwacht daar al geen wereldwonder van)

het is niet voor niets dat mensen vermogens spenderen aan waterkoeling, dat is gewoon omdat het ECHT duur is...
als het mis gaat met de waterkoeling (een lek bijvoorbeeld) dat je nog niet eens meteen door hoeft te hebben kunnen binnen een oogwenk je moederbord, je videokaart en mischien nog wel meer kapot zijn.

waarom het onder andere duur is??
een goede betrouwbare pomp moet je zo al 5 tientjes voor lappen...
als je ondermaats materiaal neemt (en vooral acryl) dan kan het zonder een goede reden gewoon barsten in komen en gaan lekken (genoeg horror stories op het internet)

mijn advies: lees je eerst HEEL ERG GOED in in waterkoeling voordat je eraan begint (en dan heb ik het niet over effe een uurtje lezen)
HIER is een goede link (inmiddels al een beetje ouder maar inprinciepe nog erg goed) wel in het engels ;)
 
jup, minimaal 200 tot 300 wil je betere temps en prestatie verhoging.. hiermee kom je er heus niet hoor.. anders kan je beter naar de auto sloop gaan met jou gare budget en haal je een auto radiator voor 15 eurie die 8x zo groot is als zoon xspc dingetje..
je moet het meteen goed doen is mijn opinie.. je krijgt er spijt van als je in KWANTITEIT investeerd..
 
ik zou zeggen gewoon doen.... de 3 onderdelen die hebt uit gekozen voldoen wel hoor... niet iedereen wil het beste en dit is goed genoeg voor alleen je cpu...en je niet wilt overclocken maar het voor de stilte doet.

alleen je pomp werkt op 230V en zal je dus of met een relais gelijk met je voeding aanlaten gaan of eerst de pomp en dan je Pc aanzetten....

gewoon een leuk setje om te beginnen...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Nieuwkomer op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Nieuwkomer zoekt waterkoeling Waterkoeling 7
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
Cygnitr0n Wil een nieuwe icon in het leven roepen HighFlow Forum 3
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
olympus [REFUSED] Persoon wie 18+ is en zich wil identificeren Gevonden 11
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
D moederbord wil niet aan? Hardware & Software 1
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
Ludwig Ik wil de boel koeler hebben Advies Waterkoeling Setup 26
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
J wie wil mij helpen?? Advies Waterkoeling Setup 12
B Bestelling al geplaatst, maar wil nog iets bij bestellen en laten mee verzenden HighFlow Computer Cooling Shop 3
Fedmas Fedde wil ook wat! - Geweldig HF! HighFlow Testimonials / Shopreviews 9
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
Kadett Wil je eindelijk je WC spullen bestellen..... Algemene Discussies 22
B Ik wil een kernreactor bouwen Waterkoeling 27
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
H EVGA Classified E760 wil niet meer booten Hardware & Software 23
B Wil aan waterkoeling beginnen, wat n00b vragen! Waterkoeling 11
S Lucht wil er niet uit Waterkoeling 6
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
meneer peer ik wil mijn Q9450 waterkoelen, hoe? Advies Waterkoeling Setup 21
Sw333t Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb. Advies Waterkoeling Setup 5
stravinski [windows probleem] wil niet inloggen Hardware & Software 2
R Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 29
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
stravinski www.DeBestePagina.nl wil Highflow.nl toevoegen... HighFlow Computer Cooling Shop 2
Freddy Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :) Algemene Discussies 1836
Lqd [GEEN REACTIE] Einde hobby Verkocht 15
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan