• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

fan update of niet ?

john

Junior Member
goede dag alle maal een tijdje terug heb ik een nieuwe pc gebouwd
hier bij gebruikk in 2 rad's 1 van 480 en een van 240 bijde zijn 6cm dik
voor het mooi cool houden van mij 4090 en 13900ks alles draait nog op stock
ik heb gekoze voor de Npctua NF-f12 6x
ze hebben een Statische druk: 2,61 maar dat is schijnbaar niet genoeg
ook heb ik schrauds op rad's geplaats
ik merk van er niet veel lucht stroom door de rad's komt sterker nog daar waar de lucht er in word geblazen komt ook lucht uit een soort terug slag of zo
dus ja nu is de vraag of het zin vol is om nog eens de zelfde fans te bestellen in die in een pull opsteling te instaleeren of voor een sterke fan te gaan de

Noctua NF-F12 industrialPPC-3000 of de 2000​

of is er een ander manier om de terug slag van de lucht tegen te gaan ??

bvd


 
Die 4 fans die niet op een radiator (links/rechts) zitten zou ik gewoon afhalen, die doen namelijk helemaal niets op een testbench.
Ja beetje lucht over je geheugen en mobo maar dat is echt nihil.

Je hebt ook niet echt een 'flow' want alles blaast naar binnen toe dus je drukt nu 2 flows tegen elkaar aan als het ware. Fans al omgedraaid zodat alle lucht van de testbench afblaast? en dan zonder de shrouds.

Wil niet zeggen dat het bovenstaande werkt hoor maar het is een poging waard.
 
de 4 kleine fans zijnalleen voor wat lucht over het modo te blazen er zitten daar 3 m2 schijfjes aan de kant wat mij ram zit word het ook warm zonder flow ze maken geen geluid dusdat is wel goed zo
ik zit meer met het fijt dat de lucht niet goed door de rad komt
dus ja ik weet niet of je ervaring hebt met puch en pull opsteling of dat ik gewoon een zwaarder fam moet haalen wat het er wel door blaast
het is natuurlijk wel de bedoeling dat de boel ook een in OC nog cool blijft en dat doet het nu alleen als in de rad fans op 100% zet anders loopt het water erg op en mij cpu gaat dan naar zo'n 70 c op stok komt hij niet hoger dan 50c wat voor een 13900ks en zeer koud is
mijn gpu komt niet hoger dan 38c zonder oc dus de set up is zo als hij is goed
aleen de fans op de rad's dat is wat minder
daar had ik graag wat meer info over aan gezien 6x 30 uro voor fans niet mis is :)
 
Zijn de radiatoren stofvrij?
Het komt regelmatig voor dat radiatoren helemaal vol zitten met stof, dan kan er nauwelijks meer lucht doorheen.
In dat geval even de radiatoren met perslucht schoon spuiten.
 
de rad's zijn nieuw er zit nog niks van stof in of op :)
dat is het probleem niet maar de lucht stoom is naar mij menig niet top
als ik ze op 100% zet 1500 rpm is alles goed maar dat is niet echt de bedoeling
vandaar daar dat ik over weeg de Npctua 3000 rpm er op te maaken deze hebben 7.63 mm/H2O
als ik ze op begrens op 2000 rpm zullen ze meer druk hebben dan deze (teminste dat is de hoop)
of nog 6 van de zelfde in pull zetten
ik heb er zelf geen ervaring meer om met puche en pull tewerken van daar deze vraagen :)

voor heen had ik de excaliber fan van coolermaster als die op 100% draaide dan kwam er heel veel wind door de rad heen
deze worden niet meer gemaakt ze haden een druk van 3.53 mm H2O maar liepen nooit op 100%
 
Je hebt dan ook behoorlijk dikke radiatoren :)
Ik zou zelf voor een push-pull setup gaan, dat lijkt mij bij dikke radiatoren efficienter en stiller dan 1 fan die harder moet draaien.
 
Je hebt dan ook behoorlijk dikke radiatoren :)
Ik zou zelf voor een push-pull setup gaan, dat lijkt mij bij dikke radiatoren efficienter en stiller dan 1 fan die harder moet draaien.
ja lijkt mij ook maar is er dan genoeg lucht stroom kan ik dan 2x 2.6 druk rekenen of werk dat niet zo
Voor het geld van extra fans koop je ook een dunnere radiator.
ja dat kan klopen maar dan gaan mij temp's de verkeerde kan op :)
ik denk ook als ik dat zou doen zit er mijna geen water meer in mij loep en dat werkt ook niet in het voor deel
kleiner is niet altijd beeter
de rads moeten nu 360 watt + 170 watt aan hitte verwerken wat naar een goede oc ook wel 420 + 300 word in piek is dat wel
 
ja lijkt mij ook maar is er dan genoeg lucht stroom kan ik dan 2x 2.6 druk rekenen of werk dat niet zo

ja dat kan klopen maar dan gaan mij temp's de verkeerde kan op :)
ik denk ook als ik dat zou doen zit er mijna geen water meer in mij loep en dat werkt ook niet in het voor deel
kleiner is niet altijd beeter
de rads moeten nu 360 watt + 170 watt aan hitte verwerken wat naar een goede oc ook wel 420 + 300 word in piek is dat wel
Maar groter en dikker is ook niet altijd beter.
 
ja ik kan alleen maar deze rad's plaatsen en heb behoolijk wat warmte af tevoeren zo ver ik weet is het hoe meer opvlakte hoe meer je kan afvoeren
als ik er 3 kon plaatsen had ik dat wel gedaan
ik ga het probeeren om nog een 6 fans er bij te zetten
 
Die Noctua's zijn zowat de beste fans voor radiatoren die er zijn. Beter zal je ze eigenlijk niet krijgen.
Ik heb 2x een Black Ice Nemesis GTX 360 rads welke 5,4cm dik is, met 6x Scythe Gentle Typhoons op 900 RPM draaien en er komt echt voldoende airflow, heb ze op pull config, heerlijk stil.
Ik snap dus niet waarom er dan bij jou niet voldoende flow door komt. 3000rpm fans wil je echt niet op je rads hebben vanwege het geluid, en dan 6 stuks ervan......

Ik zou inderdaad een push-pull config opzetten.
 
ja ik moet er wel bij zeggen dat het zonder OC goed gaat dan bijft het water rond in 28 uit 32 en cpu 50c
maar met een cpu oc van 6.2 gig ging het water snel naar in 34 uit 38 dus en de cpu gig naar 70c van daar
de lucht wat uit de rad's kwam was echt te warm en er zat niet echt vaar in je voede het dus niet echt blazen
ik heb toen alles op 100% gezet en nog eens het zelfde gedaan toen wat het een stuk beter maar niet echt om aan te horen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slader Singularity Computers Multi-Node ARGB+Fan? Waterkoeling 3
M Fan mount aqua computer en radiator vraag. Waterkoeling 1
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Tikkende fan MSI 1080TI 11 gigh Overige Koeling 1
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua NOTOS O 120 PWM Fan Digital RGB (5PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Notos Xtal 120 Fan Digital RGB (3PCS) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Fan & RGB controller Cases en Modding 1
P 2 x Y fan splitter kabels combineren Overige Koeling 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
E Schakelen Noctua NF-F12 5V USB 120mm Fan op Marantz SR5008 receiver uitgang Overige Koeling 9
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy EK-Vardar EVO 120ER RGB fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Z 4-pin PWM Fan Hub voor 10 fans? Advies Waterkoeling Setup 1
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Lamptron CL420, RGB Fan + Ledstrip controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Enola beste fan 140 mm voor een rad en airflow? Waterkoeling 11
P Pwm fan aansluitingen Waterkoeling 9
P Probeem met cha fan Overige Koeling 3
XenoMorpH PVC Fan mesh / dust filter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Hightower Corsair rgb led fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t Corsair Graphite Series 230T 120mm Fan Orange LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel IIICooltek Silent fan 120mm HighFlow Product Reviews 0
DuctTape Fan keuze. Advies Waterkoeling Setup 4
Hightower EK 180mm fan HighFlow Webshop 2
TinusB Aerocool DS Edition 140mm Fan - BLUE HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Slader delta 120mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer fan mesh guard Cases en Modding 0
M Fan controller en toebehoren. Overige Koeling 38
D Fan draait soms niet Overige Koeling 7
D Fan controller gezocht Overige Koeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan