• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo

Lampie

New member
Ik wil mijn PC ombouwen gezien ik niet tevreden ben met de huidige airflow. Hiervoor wil ik de Lian Li O11 Dynamic Evo gebruiken met 10 case fans (3x intake onder en op de zijkant, 3x exhaust boven en 1x exhaust achter). Mijn huidige moederbord heeft echter maar 1 case fan header en 0 rgb of argb headers. Door wat te googlen ben ik erachter gekomen dat het wel mogelijk is om alsnog aRGB fans te gebruiken dmv hubs en dergelijke met SATA aansluitingen.

Betreft de PWM aansluiting zou als het goed is een hub als deze voldoende moeten zijn, correct? De header op het mobo via PWM aansluiting aan de bovenkant van de hub, dan SATA onderin en 10 case fans aan de zijkanten verbinden. Klopt dit?

Dan wat betreft aRGB kom ik er niet geheel uit. Mijn interesse viel op de Gelid Solutions Stella aRGB fans gezien dit een bundel is van 5 fans, dus 2 bundels voldoende. In een youtube video zag ik dat deze persoon een hub gebruikt met knoppen erop om de RGB aan te sturen. Hierdoor is het dan niet nodig om een header te gebruiken en is alleen SATA voldoende volgens hem. Echter zie ik op de RGB controller bij de Gelid Stella fans geen aansluitingen. Het aanschaffen van een extra hub is geen probleem, maar ik kan ook geen aRGB hub vinden met knoppen erop om de lichten op de fans dan aan te kunnen sturen zonder header op het moederbord te gebruiken.

Hoe zit dit precies? En heeft iemand mogelijk een linkje naar een aRGB heb waar hij/zij zeker van weet dat deze de aRGB op de fans aan kan sturen zonder (a)RGB header op het moederbord? :)
 
Als je die Gelid bundel aanschaft, dan is dat een alles-in-een oplossing.
De besturing van de verlichting gaat via de meegeleverde controller.
(de fan heeft twee draden, 1x PWM en 1x ARGB, beide moeten op de controller worden aangesloten)
 
Als je die Gelid bundel aanschaft, dan is dat een alles-in-een oplossing.
De besturing van de verlichting gaat via de meegeleverde controller.
(de fan heeft twee draden, 1x PWM en 1x ARGB, beide moeten op de controller worden aangesloten)
Super, en zijn deze controllers te chainen zeg maar? Ik zal 10 fans gebruiken dus 2 van deze bundels aanschaffen dan, maar ik heb maar 1 fan header op mijn moederbord.
 
Voor het PWM signaal heb je dan een PWM splitter kabeltje nodig:
Hiermee kan je de twee controllers aansluiten op het moederbord (voor snelheid fans/PWM).
Ahh, ongelooflijk dat ik daar zelf niet aan dacht.. Ik zat vast in het chainen van de hubs, maar 1 header splitten naar 2 'headers' is natuurlijk veel envoudiger! Ontzettend bedankt voor de hulp, dan is mijn keuze gemaakt!
 
@Freddy Na wat op internet te hebben gekeken (tweakers bijvoorbeeld) blijken de Gelid Stella fans hele slechte reviews te hebben. Blijkbaar in sommige gevallen al na 2 dagen kapot. Weet jij zo uit je hoofd andere fans die je zou kunnen adviseren die een zelfde soort controller/hub gebruikt waardoor ik met 1 fan header en 0 (a)RGB headers alsnog de fan en aRGB werkend zou kunnen krijgen? Of misschien gewoon goede fans en een losse controller/hub die zou kunnen werken. Besteed liever een paar tientjes meer dan dat ik over een paar maanden of misschien zelfs wel weken/dagen alweer met kapotte fans zit.
 
Je kan inderdaad losse ARGB fans nemen en gebruik maken van controllers en hubs.

De nieuwe van Lian Li zijn ook aanraders, de UNI SL120 V2.
Dank voor de tip, maar die zijn wel erg prijzig. Heb jij misschien een linkje naar een losse controller hub die ik dus zonder zo'n header kan gebruiken voor de fans, waarvan jij weet dat het dan ook werkt? Dan koop ik wel zo'n losse argb controller als jij daar een goeie voor weet, een los PWM hubje als deze erbij en dan 10 losse fans.
 
Je kan deze controllers overwegen:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slader Singularity Computers Multi-Node ARGB+Fan? Waterkoeling 3
dess Lamptron LAMP-FARGB PWM/ARGB hub. HighFlow Webshop 1
sir serial Argb - Drgb hub hub hub heeelp!! Cases en Modding 2
B EK ARGB aansluiten op Corsair Commander Waterkoeling 5
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Bl4ckj4ck666 Argb hub zalman Cases en Modding 8
J Argb devices individueel aansturen Electronica 1
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Cooler Master ARGB GPU Support Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Silverstone IceGem 360 AIO CPU Liquid Cooler ARGB - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Amber5 ARGB Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Astra ARGB Extension Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D VDG naar ARGB fan Cases en Modding 2
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower 3pin ARGB / DRGB verlengkabel. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Gelid Solutions 6-Channel Programmable ARGB Controller Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L ARGB Verloop?! Cases en Modding 2
Jason Singularity Computers Wraith 2.0 ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Singularity Computers Wraith ITX/DTX Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Jonsplus i100 Pro Mini-ITX Case / Tempered Glass / Black / Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
J [TKA-Case] Corsair Obsidian 900D | ColdZero modded edition Verkocht 2
Jason BarrowCH STAR1 Series Limited Edition Circular Open Panel Case - Zwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason BarrowCH Rhopilema Series V2 Limited Edition Composite Channel Test Bench Case - Silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Spectre 2.0 Case, 10% korting aanbieding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Slader [TKA-Case] MATX Parvum case Verkocht 0
Freddy Singularity Computers Wraith Mini-ITX Chassis / Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
P Corsair Crystal 570X Case, PSU cover maken? Cases en Modding 3
0 [Waterkoeling] Luchtdichte-anti-kattenharen-case, 1000 euro, i7 8700K, GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 9
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan