• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Show je RC voertuig/hobby topic

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het installeren van een "Rcexl Opto Gas Engine Kill Switch" ?

1589968519541.png

Ik had deze heel lang geleden nog gekocht om te installeren in mijn FG Baja, maar nooit aan toe gekomen.
Wil dit alsnog gaan doen, maar hoe moet ik dit aansluiten?

Heb deze handleiding erbij gekregen:
1589968621993.png

Maar ik kom er niet uit (volgens mij is deze handleiding voor RC vliegtuigen ofzo).
Want mijn auto heeft geen "RCEXL Ignition System" en heeft ook maar één batterij (die naar de receiver gaat).

Via Google valt er weinig te vinden, geen guides of Youtube filmpjes :sarc:
 
rond de tijd dat je je andere forum had waren er al 1/5 electrisch maar dan moest je eerst een BAJA kopen, dan een ombouw setje en dan nog motor en esc. dat was niet te betalen.

ben zelf niet bekend met die killswitch,


misschien dat deze helpt?

zal binnenkort is wat foto`s posten van mijn rc`s

Grtzzz sparky
 
Volgens mij heb ik de verkeerde kill switch gekocht, die ik nu heb is voor vliegtuigen ofzo.

Heb zojuist maar deze besteld:

1590006573454.png

Want situaties zoals hieronder wil ik liever voorkomen :sarc:

 
Afgelopen weekend niet zo veel geluk gehad, had mijn FG Baja weer rijklaar gemaakt en zat er test rondjes mee te rijden.
Mijn dochtertje zat te zeuren of ze ook een keer mag.
Ok vooruit, van te voren heel duidelijk gemaakt, de trekker niet helemaal indrukken, want dan gaat het kei hard en dat is gevaarlijk.
Dus mocht ze even, ik haar hand ook nog vast voor de zekerheid, ging goed, en dan opeens trekt ze toch nog de hele trekker in, heel eventjes maar (ik gelijk corrigeren). Maar het was al te laat, de auto kei hard tegen de stoep, een as gebroken, ontvanger werkt niet meer en vast nog wat meer dingen kapot ? .
Moraal van het verhaal, geen speelgoed voor (kleine) kinderen :sarc:

Dusssss heb deze maar op Marktplaats gescoord, waarmee ze een beetje kan oefenen, een Tamiya TT-02 Sandshaker:

1590676084316.png

Dan kan ik ondertussen de FG Baja repareren :sarc:
 
Afgelopen weekend niet zo veel geluk gehad, had mijn FG Baja weer rijklaar gemaakt en zat er test rondjes mee te rijden.
Mijn dochtertje zat te zeuren of ze ook een keer mag.
Ok vooruit, van te voren heel duidelijk gemaakt, de trekker niet helemaal indrukken, want dan gaat het kei hard en dat is gevaarlijk.
Dus mocht ze even, ik haar hand ook nog vast voor de zekerheid, ging goed, en dan opeens trekt ze toch nog de hele trekker in, heel eventjes maar (ik gelijk corrigeren). Maar het was al te laat, de auto kei hard tegen de stoep, een as gebroken, ontvanger werkt niet meer en vast nog wat meer dingen kapot ? .
Moraal van het verhaal, geen speelgoed voor (kleine) kinderen :sarc:

Dusssss heb deze maar op Marktplaats gescoord, waarmee ze een beetje kan oefenen, een Tamiya TT-02 Sandshaker:

Bekijk bijlage 23796

Dan kan ik ondertussen de FG Baja repareren :sarc:
leuk dingetje ook die kap is wel geinig ja :D
 
Afgelopen weekend niet zo veel geluk gehad, had mijn FG Baja weer rijklaar gemaakt en zat er test rondjes mee te rijden.
Mijn dochtertje zat te zeuren of ze ook een keer mag.
Ok vooruit, van te voren heel duidelijk gemaakt, de trekker niet helemaal indrukken, want dan gaat het kei hard en dat is gevaarlijk.
Dus mocht ze even, ik haar hand ook nog vast voor de zekerheid, ging goed, en dan opeens trekt ze toch nog de hele trekker in, heel eventjes maar (ik gelijk corrigeren). Maar het was al te laat, de auto kei hard tegen de stoep, een as gebroken, ontvanger werkt niet meer en vast nog wat meer dingen kapot ? .
Moraal van het verhaal, geen speelgoed voor (kleine) kinderen :sarc:

Dusssss heb deze maar op Marktplaats gescoord, waarmee ze een beetje kan oefenen, een Tamiya TT-02 Sandshaker:

Bekijk bijlage 23796

Dan kan ik ondertussen de FG Baja repareren :sarc:


klinkt bekent bij mij wil ze dat ook altijd, ik laat der dan altijd sturen en bedien zelf het gas.

ze heeft afgelopen kerst of sinterklaas ook der eigen gekregen voor binnen. een revel brandweer auto die ze zelf in elkaar moest zetten. (best geinig)

GRTZZZ sparky
 
Jammer van je baja Freddy!

Zelf heb ik ook een baja project dat al iets te lang stof aan het vangen is, vandaag maar even tevoorschijn getoverd. Het word uiteindelijk een brushless conversie maar niet de gewone ombouw waarin je eigenlijk alleen de motor vervangt. Er komen 2 brushless motors in die eigenlijk bedoeld zijn voor een elektrisch longboard. Elke motor zal zijn eigen achterwiel aandrijven en het differentieel gedeelte los ik elektronisch op waardoor ik met een paar drukken op knopjes kan switchen naar een vast diff als ik wil driften. En wat losser diff als ik in los zand wil rijden, etc.

Power word nog een dingetje.. Die motortjes draaien op 48v, het zijn 190kv motors en die zullen dan zo'n 9500 rpm kunnen halen zonder load.
De wielen die ik heb hebben een diameter van 170mm met een omtrek van 53cm.

Per omwenteling zou die dus 53cm af moeten leggen.. Als ik de motoren 1:1 zou aansluiten op de wielen is de theoretische max snelheid zonder load zo'n 300 km per uur...

Nou gok ik even dat die wielen 10k rpm niet aan gaan kunnen dus ga ik waarschijnlijk voor een 3:1 overbrenging wat alsnog belachelijk gaat zijn.

Gaat nog heel lang duren voordat ik de nieuwe onderdelen ga kunnen (laten) maken en bestellen maar toch alvast wat foto's van dit monster.

DSC_0771.JPG
DSC_0773.JPG
DSC_0774.JPG
 
Vet project! Mocht je ermee verder gaan, laat hier wat foto's zien, heel benieuwd :)

Ik heb een wat zwaardere accu in mijn Tamiya TT02T Sandshaker gedaan, maar de schokdempers zijn daarvoor te zwak:

1590781162356.png

Zoals je in de foto hierboven ziet, volledig ingedrukt, dat zal niet veel schokken dempen :sarc:
Ik had er geen stelringen (van die zwarte ringen die je tussen de veer en bovenkant kan doen) bij gekregen :(

Daarom zelf wat gefabriceerd met de laser snijder:

1590781188451.png


En dit werkt perfect:

1590781200653.png

:D
 
1591742472571.png
1591742517952.png

Cup/Houder aandrijving voor de achteras gebroken, dat is dus de reden waarom de auto nauwelijks meer vooruitging.
Ontvanger doet het ook niet meer, is ook niet geschikt voor de Killer Bee Killswitch, dus ook weer shoppen naar een nieuwe zender/ontvanger :sarc:
 
kijk voor een Futaba of Sanwa, is mijn advies. die spectrum zenders zien er leuk uit maar het bereik en de betrouwbaarheid is niet heel goed.

grtzzz sparky

ps. wanneer gaan we weer is samen rijden :D
 
Na wat vergelijken wilde ik de Futaba 3PV R304SB, maar die is nergens te verkijgen -_-
Andere beschikbare Futaba en Sanwa sets zijn te duur voor wat ik ermee doe.
Ik moet gewoon vooruit kunnen, remmen, links en rechts sturen en de Kill Switch werkend hebben, al die andere instellingen zijn voor mij overbodig :sarc:
Op aanraden van Killer RC (de maker van de Super Bee kill switch) heb ik nu maar deze el cheapo besteld:
1591818245264.png

Een FlySky GT3B, zou out of the box moeten werken met de kill switch.
Voor de rest weinig poespas en goede reviews, precies wat ik nodig heb :D

Ik was trouwens ook vergeten wat een kabaal zo'n motor maakt, mijn buurt is er denk ik niet blij mee als ik het start en even in de straat rij.
Moet nog even kijken waar ik de wagens weer los kan laten gaan.
Waar rij jij de laatste tijd?
 
Standaard Mielke uitlaat uit mijn Elcon Cleon MMX gehaald en bam! De dikke VRC erin:

1591995381891.png

Geluid met elkaar vergeleken (alleen de test is niet helemaal goed gedaan, bij de test met de standaard uitlaat blokkeert de doos eronder de uitlaat ?)
Maar geluid wordt niet heel veel gedempt naar mijn idee:


Ik was bang dat de VRC veel meer lawaai zou maken, maar dat valt reuze mee, iets luider, maar het is vooral anders.
De VRC vind ik aangenamer klinken gelukkig.
Ik merk wel dat de wagen wat rapper optrekt vergeleken met de oude uitlaat.
Dus dit was een goede investering :sarc:
 
Standaard Mielke uitlaat uit mijn Elcon Cleon MMX gehaald en bam! De dikke VRC erin:

Bekijk bijlage 23880

Geluid met elkaar vergeleken (alleen de test is niet helemaal goed gedaan, bij de test met de standaard uitlaat blokkeert de doos eronder de uitlaat ?)
Maar geluid wordt niet heel veel gedempt naar mijn idee:


Ik was bang dat de VRC veel meer lawaai zou maken, maar dat valt reuze mee, iets luider, maar het is vooral anders.
De VRC vind ik aangenamer klinken gelukkig.
Ik merk wel dat de wagen wat rapper optrekt vergeleken met de oude uitlaat.
Dus dit was een goede investering :sarc:
ziet er wel netjes uit ja mis het toch een klein beetje wel maar zien is ook gaaf
 
Ziet er mooi uit Freddy! Al enig idee hoe hard ie gaat?

Heb eindelijk een webshop gevonden die custom motors voor me kan leveren met wat aanpassingen zodat ik mijn wielen er rechtstreeks op kan schroeven! Nog even afwachten wat het gaat kosten maar updates volgen uiteraard!
 
Ik heb geen idee hoe hard die gaat, zal wel +/- 70km/h zijn ofzo, tis een offroad wagen, kracht zit voornamelijk in het optrekken ingesteld.
Maar wel benieuwd hoe hard die gaat, ooit een snelheidsmeter erop zetten en testen op een lang stuk weg :D
 
Ohw dat gaat wel rap ja. Ben benieuwd!

Kleine update:
Webshop die de motoren kan leveren voor mijn baja build is bereid om in samenwerking een kit samen te stellen waarmee je zelf deze conversie kan doen en die kit daarna aan te bieden in zijn webshop! Nu hard bezig om alle onderdelen op te zetten in Fusion 360 zodat er samples gemaakt kunnen worden. Het gaat nog makkelijk 7 tot 8 weken duren voordat ik een motor in m'n handen heb maar dit ziet er zo veelbelovend uit!
 
5398F4A4-6B42-4A87-BA5A-61A1DEA8AC3B.jpeg
Motor eraf gehaald, want pakkingen moesten vervangen worden.

842071F2-1E05-424F-8361-17C5EB157D14.jpeg
Leuk hobby klusje :)

Maar deze 26cc motor komt niet terug in de auto, gaat als reserve op de plank of ik zet het op marktplaats.

In de auto komt namelijk een nieuwe 29cc motor :LOL:.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan