• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Corona ver van mijn bed show?

Wat merk je van het corona virus?

  • Ik heb last van de maatregelen en het quarantaine gebied

    Stemmen: 1 12,5%
  • Ik hou er rekening mee en mijd grote groepen mensen

    Stemmen: 5 62,5%
  • Het is toch gewoon een zware griep?

    Stemmen: 2 25,0%
  • Dat speelt totaal niet

    Stemmen: 2 25,0%
  • Het zal niet zo'n vaart lopen, maar ik haal even geen Chinees eten.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb te weinig mondkapjes/handgel en kom de deur niet uit.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

MrGiorgio

De Planner
Als je de afgelopen periode niet onder een steen hebt geleefd (of in quarantaine hebt gezeten), ben je je waarschijnlijk wel bewust van het corona virus.

Zo zijn er al diverse gevallen bekend in Nederland en worden diverse (internationale) evenementen afgelast (o.a. autoshow Genève,

En voorlopig zijn we er nog niet van af, want in China zitten de fabrieken de komende weken nog dicht (goed voor het milieu). Hierdoor heeft Coolblue al schijnbaar een voorschot genomen op de te verwachten prijsstijging van hardware.

De F1 teams van Ferrari en Alpha tauri zitten midden in een risico gebied, dus die lopen kans om geweerd te worden in bv Vietnam.

Houdt dit jou ook bezig of is dat een ver van je bed show? Haal je je schouders op of haal je dozen met handgel?

Wat merk jij van het corona virus?
 
Ik vind het heel lastig inschatten en wat we moeten geloven.
Want is het nu gewoon een soort van griepje, dus als je besmet wordt, gewoon paar dagen uitzieken en dan ben je weer beter?
Of is de kans groot dat je behoorlijk ziek wordt en paar weken bent uitgeschakeld?
Ik lees namelijk weinig over hoe mensen zijn genezen, de duur, medicatie etc. etc.

Wat wel duidelijk is, is dat het snel verspreidt, daar ben ik dus waakzaam op.
Want ik wil niet ziek worden, paar weken uitgeschakeld zijn en in quarantaine gezet worden :sarc:

Verder merk ik dat bij leveranciers/fabrikanten redelijk wat producten uitverkocht zijn en onbekende levertijd aangeven.
Dat is wel erg vervelend.
Hopelijk waait het allemaal snel weer voorbij en kan er weer productie gedraaid worden (alhoewel dat wel weer minder goed is voor het milieu :p).
 
Ik lees namelijk weinig over hoe mensen zijn genezen, de duur, medicatie etc. etc.

Dat is ook het hele punt. Er word op dit moment zoveel informatie achter gehouden.
Puur om geen paniek te zaaien en er voor te zorgen dat mensen de winkelvoorraden niet leeg kopen.

Volgens mij is het allemaal ook wat serieuzer dat gezegd word.
Maar kan mij er zelf niet echt druk om maken. Ik hou wel van een beetje paniek en sensatie. :sarc:
 
Onderweg in de trein zag ik tot nu toe nog maar 1 persoon met een mondkapje. Overigens las ik vandaag dat een mondkapje niet erg zinvol is.

In dat artikel staat ook dat er 3000 van de 90.000 besmette mensen er aan overleden is. Dat is ongeveer 3%. Maar verderop staat dat er ongeveer 2% kans is op overlijden.Scheelt ogenschijnlijk misschien niet veel, maar is wel een stijging van 50%. Het is maar net wat je met statistieken doet.

Het Erasmus MC is hier 1,5 km vandaan , en ik voel me niet erg onveilig of zo, maar ik zoek het ook niet op. Ik besef me wel terdege dat ik een probleem heb als het dichterbij komt, aangezien ik momenteel in een zorginstelling werk. Geen werk is gewoon geen inkomen.

De komende weken zullen we het wel zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Ik krijg wel het idee dat er meer mensen genezen worden verklaard, dan dat er besmet worden.
 
Er toch zijn toch veel meer besmettingen dan 90.000? Volgens mij zitten we al op ruim 94.000 met meer dan 3% mortality rate.
Overigens gaat het besmetten sneller dan het eraan overlijden dus die 3% gaat flink hoger worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik woon dus in Coevorden en werk tegenover een bedrijf waar nu al 2 mensen met het Coronavirus zijn geidentificeerd.
Het is gewoon business asusual overal en merk er niets van.
 
Een van de bestuursleden van mijn motorclub heeft een appje gestuurd. Een van zijn kinderen gaat vaak om met een kind waarbij corona is geconstanteerd. Deze week hadden we ook een bestuursvergadering bij hem thuis. Even goed opletten is wel voor mij aan te raden. Zover ik de berichtgeving heb gevolgd zijn alleen verzwakte personen die overleden zijn aan corona. Een gezond iemand heeft niks te vrezen, behalve een periode in quarantaine.
 
ik ben vanmorgen ook na huis gestuurd op et werk uit voorzorg heb al een tijdje dat ik verkouden ben en kriebelhoest heb ( geen koorts ) dat scheelt wat dus ff thuis goed ff uitzieken ivm collega's op et werk en klanten...

vind wel de media kan het wel een beetje opblazen maar ik was bijv wel me handen wat vaker uit voorzorg
 
brabant niet op slot wel alle grote evenementen worden afgelast voetbal feestjes enzo vermijd sociale contacten mocht het niet nodig bijv je zwakkere oma opa of iets zeker na als je toch gaat stappen
dat is tot maandag

5d79026b171e7a45f688fb65

eenieder aan om terughoudend te zijn met sociale contacten 'om het virus verder in te dammen.’ ,,We hebben de inzet van alle Brabanders nodig om dit te realiseren.”
Alle grote evenementen in Brabant afgelast, 7 dagen zo min mogelijk sociaal contact aangaan René: Weterings wil geen kroegen sluiten, maar raadt ‘jonge stappers’ aan, die bijvoorbeeld naar de Korte Heuvel in Tilburg of Stratumseind in Eindhoven een biertje gaan drinken, daarna vooral op te passen met contact met ouderen. Daarbij wijst hij naar ouders en grootouders, die meer vatbaar zijn voor het coronavirus. ,,Er komt geen verbod op kroegen", benadrukt hij eens te meer.

dus daar maar ff aanhouden dus brabant niet op slot
 
Wat een gekte zeg!
Maar als ik zo lees, wordt je toch wel best heftig ziek (iig de kans erop).
En echt niet alleen mensen boven de 60, ook jonge mensen.
Je leest er niet veel over, is dat om bangmakerij te voorkomen?
Want juist omdat er zo weinig info is, word ik bang :sarc:
 
Alle scholen, horeca, kinderopvang en sportclubs in Nederland gaan dicht, heeft het kabinet vanmiddag bekendgemaakt na overleg met alle betrokken partijen.
De horeca sluit vanavond om 18.00 uur al de deuren, tot en met 6 april.
Kinderopvang is alleen nog mogelijk voor kinderen van mensen die in cruciale sectoren werken, bijvoorbeeld in de gezondheidszorg of bij hulpdiensten.
Ook allerlei andere instellingen zoals sportclubs, coffeeshops en sauna’s moeten de deuren sluiten.

Tot 6 april dus met mijn dochtertje op het werk, gezellig ?.
Maar wel beter, ik durfde haar al niet meer naar school te laten gaan.
 
Het is serieus maar het is ook hoe je er zelf naar kijkt. Ik ben echt veel te nuchter voor dit allemaal.
En ja; de informatie is 'karig' ook om geen paniek te veroorzaken maar dat is vooral die standaard kanalen. NOS, AD, RTL (dat soort media)

Want als er iets is waar mensen in dit tijdperk goed in zijn is het wel elkaar helemaal gek maken via social media.
Dat sneue gedoe met dat toiletpapier is nog maar het begin.

Tot 6 april dus met mijn dochtertje op het werk, gezellig ?.
Maar wel beter, ik durfde haar al niet meer naar school te laten gaan.

Wellicht nog leuk ook. :)
 
Ik ben genoodzaakt dagen vrij te nemen. Mijn vrouw is verpleegkunduge en MOET werken. En heel leuk dst opvangen van kinderen van vitale beroepen, maar zoals ik dat las alleen voor mensen die beide een vitaal beroep hebben. Daarbij wil ik gewoon niet dat mijn kids dan naar de onvang gaan gezien het verhoogde risico dat kinderen van verpleegkundigen en artsen (dus ook de mijne) hebben omdat hun ouders in de zorg werken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Corona virus update HighFlow Computer Cooling Shop 3
F gpu koeling voor gigabyte hd radeon 7950 ver 2:0 Advies Waterkoeling Setup 0
Freddy Spelletje: QWOP aarggh :D Hoe ver kom jij? Algemene Discussies 19
T Hoe ver te gaan met mijn rig? Overclocking 13
k.3nny Het ombudsman topic & (ver)koper Feedback Algemene Discussies 2
Source ReadyBoost die me hele Windows ver*****? Hardware & Software 6
R Radiator [fans te ver doorschroeven] Waterkoeling 4
Freddy Radiator, (te lange) schroef te ver door geschroefd, te repareren? Waterkoeling 36
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan