• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TATH Deskbuild "Lost"

Soms komt het er niet van om de buildlog te updaten.
Te druk met andere dingen.
Gelukkig heb ik nu wat meer zin en tijd om aan de desk te werken.
De updates zullen niet in de juiste volgorde staan omdat ik de grootte nog moet aanpassen.


In ieder geval schiet het nu op . De loop tussen de reservoirs zit erin. En ik ben nu bezig met het leidingwerk aan de achterkant.

Niet alle leidingen lopen recht dus we moeten ook wat buigen.
Gelukkig heb ik de Monsoon buigsets voor 12 en 16mm.
Dit scheelt weer.

Ik heb een mdf plaat op mijn cnc machine liggen als werkplatform.
De koffie is op dus we kunnen aan de gang.
P1. Ready to start bending.jpg


De skills om in een keer de juiste lengte te buigen heb ik nog niet maar beter iets te lang dan tekort.
P2. Monsoon bending tool 16mm.jpg

Ook te lang is geen probleem. Wel uitkijken dat er geen zaagsel van de vorige cut in de geleider achter blijft.
Anders heb je krassen op je tube.
P3. To long is not a problem.jpg

Fittingen van EK-EKWB HDC 16mm. Eigenlijk wilde ik de Bitspower fittingen gebruiken maar in de test waarbij deze gebruikte samen met de Mayhem borosillicate Glass Tubing kwam deze er iets minder uit. Ku..... piep "heb ik weer".
De bitspower fittingen ga ik wel gebruiken maar niet in deze build. Tenminste de fittingen voor de buis bedoel ik daarmee. De rest gebruik ik wel "in veelvoud".
2 x o-ringen zorgen ervoor dat de boel goed afgedicht zit.
P4. EK_EKWB HDC 16mm 2- o rings.jpg

Om de leidingen beter op elkaar aan te laten sluiten maak ik gebruik van vele soorten bitspower fittingen.
Gelukkig heb ik er nog een paar. LOL
P5. Bitspower Black Sparckle Fittings.jpg

Nog een tube te maken en dan is het achtergedeelte van de game kant klaar.
P6. Just one last tube to make on this side of the build..jpg

Zo terug naar boven voor nog wat meer werk.
 
De laatste 2 leidingen zitter er in.
Voor het afmaken van de andere kant heb ik nog voor een 250 euro aan fittingen nodig dus ik denk dat dit volgende maand zal worden.
Verder de voorraad bitspower fittingen even onder handen genomen. En ze zijn weer als nieuw.

Even spoelen met schoonmaak azijn. Na een tijdje blinkt alles weer als nieuw.

Bitspower cleaning..jpg

Voor deze kant van de loop had ik nog wat fittingen nodig en die heb ik net binnen gekregen van Highflow.
4 doosjes EK-EKWB HDC fittingen voor 16mm hard tubing en Borosillicate Glass.

image.jpg


De laatste 2 bochten zitten erin en afgesloten met de HDC fittingen.
P1. Aquacomputer High Flow Censor build in.jpg

P2. High Flow Censor in..jpg


Nog even de modcave opruimen en een ikea ledpaneel aanbrengen op de muur.
We kunnen nu ook s'avonds foto's maken.

P3 Modcave Clean up..jpg

P4. Workspace..jpg

De cnc frees is gedraaid en de gereedschappen zitten nu netjes weggewerkt in de lades.
Voor deze actie nog even een 3 meter vga kabel gehaald omdat ik vanaf de plaats waar mijjn Eizo scherm staat de kabel niet aangesloten kreeg. De 2,1 mr was net te kort.
En een andere scherm aanschaffen voor de cnc systeem is niet nodig.

P5. CNC Area.jpg

Morgen weer verder met de Aquasuite software en mogelijk nog wat ander werk.
 
Mooi,man.
Word wel tijd dat ie een keer af is he,haha.

Ja ik ben er ook een beetje ziek van dat het zolang geduurd heeft, Soms wil je teveel dingen te gelijk, De bouw van mijn cnc machine. Het zijn nu hopelijk de laatste lootjes voordat de desk af is.

Ha ik zou haast zeggen dat ik ook aan een nieuwe setup toe ben maar deze heeft nog nul uren op de teller.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit! Maar waarom ga je eigenlijk met koppelingen vanuit je radiator weer omhoog, om uiteindelijk weer omlaag te gaan.....
Lijkt me dat bij het drainen hier vloeisof in blijft zitten.

Beneden de desk zitten nog 2 x 560 radiatoren.

Volgens mij heb ik eigenlijk geen andere mogelijkheid.
Het drainen gaat vanuit de onderkant van de desk. Daarop zit alles aangesloten.
Maar ik kan als verbetering bovenin de radiator een quick disconnectplaatsen waarop ik een slang kan aankoppel voor beluchting dan stroomt het ook beter leeg naar beneden.
De 3 x 560 radiatoren zitten achter elkaar, 2 beneden en diegene achterin de desk.

Omdat ik in eerste instantie de in en uitgang van de cpu verkeert in de tekening had staan moest ik de boel omgooien. daarom heb ik vlug de linker gedeelte van de tekening aangepast.


Maar ik ben wel blij met je opmerking nu ga ik er nog even naar kijken of ik er iets aan ga wijzigen.
 

Bijlagen

  • 03032019_2-.jpg
    03032019_2-.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 1
13-03

Het is leuk om wat feedback te krijgen over je werk. Ik lees alles en soms komt er iets uit waarvan ik zeg "ja misschien hebben ze wel gelijk". Als ik iets kan verbeteren dan zal ik het niet gauw na laten om iets te wijzigen. Ik zeg nu vaker een stap voorruit en 2 achteruit.

Ik ga zeker de loop nog even bekijken of ik er misschien wat extra aftappunten in ga aanbrengen. Het kan straks ook zo maar zijn dat het niet het gewenste resultaat oplevert dan veranderen we de boel.
Nu ik mijn schoonouders voor 2 weken over heb uit frankrijk slapen wij nu even in de modcave. Dit wil niet zeggen dat we niks kunnen doen. Ik heb nog 4 upgrade sets liggen voor de Aquero's. Vandaag heb ik een reserve Aquero omgebouwd en voorzien van de Real Time Clock Module. Dit ging vrij vlot. Ik heb al besloten om 2 Aquero's in de achterwand te gaan plaatsen. Dit betekent meer zaagwerk. Waarschijnlijk de loop iets aanpassen. En een frontpaneel frezen om de Quero in te monteren. De tekening is al voor een deel klaar.

Ik zag net een bericht voorbij komen iets van 10mb of 10 foto's . Ik heb de foto's nog een keer aangepast.

De set kun je monteren op de 5 en de 6 serie. Aquacomputer nr : 53127

Ha er zit niet veel in het doosje.
P2. installation guide.jpg

Er zitten maar 2 afstandbusjes bij de set. Als je deze op de passieve koelblok plaats dan komt de aansluiting van de module bijna los te staan op de high flow aansluiting. Ik ga de busjes wel inkorten.
P7. Stadoff module to long.jpg

De uitstekende soldeerpunten wat afgeknipt boven de soldering en alles gemonteerd.
P12. Standoff placed and module mounted.jpg

Zo deze is klaar nog 3 te gaan.
P13. Ready for making the drawing for the frontpanel.jpg

Nog wat spul voor de andere kant van de desk.
20190312_121350.jpg

We kunnen weer verder.
 
31-03 "ik weet ik loop een paar updates achter".

Mijn schoonouders waren over uit Frankrijk dus was de modcave bezet met 2 opblaasbedden.
Tijd om de desk nog eens onder de loop te nemen.

Een gedachte waar ik al langer mee loop is het verplaatsen van de Aquaero's naar de achterwand.
Ja het moet maar eens gebeuren.
Eerst een mal gemaakt voor het uitzagen van de gaten in de achterwand.
Ik gebruik hiervoor een afval stukje trespa wat ik gefreesd heb met de juiste maatverdeling.

20190327_161249.jpg

Achteraf in je desk zagen maakt het niet makkelijker.
Eerst gaatjes boren en dan vijlen.

Een kl.. klus . De al geplaatste leiding moet weer even los.

20190328_132649.jpg
Zo na een uur voorovergebogen boren en vijlen is het gat groot genoeg om de Aquero 6 XT erdoorheen te wurmen.

Nu het gat erin zit kunnen we verder met het maken van een programma voor de cnc freesmachine voor een custom afdekplaat. Dit doe ik omdat de lijm van het acrylplaatje van de Aquero niet erg sterk is en een beetje bolt. Ik dacht ik maak een cover die een fractie kleiner is en daarmee veranker ik de Aquero gelijk tegen de achterwand.

20190331_172258.jpg

Even kijken of het past.

20190331_191727.jpg

Pff stof en de afdekfolie op de Aquero maakt het er even niet mooier op maar het gaat tenslotte even om de maat.

Op deze foto zie je dat de acrylplaatje licht gebogen is. Dit is gekomen doordat ik een andere kleur frontje heb gemonteerd.

20190331_174653.jpg

Voor de bevestiging van het frontje maak ik gebruik van messing draadbusjes die ik met een soldeerbout in laat glijden.
20190331_181606.jpg

Het resultaat na het polijsten van de randen.
Het display toont wazig doordat de instelling nog op 40% stond.

In middels heb ik de andere Aquero ook geplaatst.

20190401_155858.jpg
 
04-04 Extra afdekring aan de achterkant van de Aquaero.

Ondanks dat je niet de hele tijd tegen de achterkant aan kijkt is het wel iets wat mij stoort.
Er is ruimte achter de 2mm achterwand. Teveel zicht dus besluit ik om weer iets te tekenen en te gaan maken.
Later plaats ik er nog een ring tegen.

Afdekring gefreest en gelijk maar even spuiten.
De verf droogt erg snel en met het versneld drogen met de fohn van Nicole gaat het extra snel.

20190404_105507.jpg

Even kijken hoe het staat.
Ondanks de 8mm dikte net iets te dun.

20190404_115757.jpg

Met 6 rvs torx schroeven zet ik alles vast.

20190404_115724_001.jpg

Jammer genoeg moet ik de leiding waar de flow meter aanzit ingekort worden "daar zit nu de Aquero".

20190404_182500.jpg

Verder wat extension kabels gemaakt om de 4 x 140mm fans aan de achterkant en de 3 x 120 mm fans links boven in de desk aan te kunnen sluiten op de Aquero 6 XT in de achterwand. De 16 x 149mm fans beneden de desk zijn aangesloten op de Aquero 6 Pro in het blok onder de desk.

20190404_182519.jpg

Zo blijf je bezig met het zien van de nieuwe fanhubs van Aquacomputer zullen ook de standaard fanhubs die ik nu in de desk gemonteerd\geplakt zitten worden vervangen.
 
07-04 itx eruit en de Rampage Extreme Black edition erin.

Dit krijg je als je te lang wacht dan maakt het niet zoveel meer uit wat je er in stopt.
Ik had deze set nog liggen dus dacht ik (server doen we niet) dan maar een render en teken kant.
De cpu is een i7-3960x
Welke gpu's ik ga gebruiken daar moet ik nog even over nadenken.
Ik heb nog wat liggen (titans 6gb , gtx980ti's).
Maar ook voor deze kant even de insertpanel in 2e'n zagen en weer opnieuw spuiten.

Klein klusje en zo gedaan. Doorslijpen, strip eronder en even opnieuw spuiten.
20190407_105434.jpg

Deze set komt erin.
Is de waterkoeling nog ergens goed voor.
20190407_105715.jpg
 
11-04 nieuwe drukringen voor de bitspower dubbele pomptops.

Voordat ik de cnc machine had heb ik van een stuk aluminium een plaatje gezaagd.
Nu dacht ik "om schade te voorkomen met het vastzetten"dan kan ik beter een paar ringen frezen van 3mm black acrylic.
En dat heb ik dan maar gedaan.

Rechts de orginele ringen. Dat past dus niet met de aansluitingen achter op mijn pomp.
Links de door mij met de hand gemaakte ring.
20190411_123430.jpg

Na het maken van de toolpath voor mijn cnc machine waren de ringen gauw gemaakt.
20190411_175056.jpg

Even passen
new pressure rings.jpg

De bedrading die ik aansluit op de Aquaero zijn de aquabus kabels "maar die gaan eerst naar een fanhub".
20190411_182412.jpg

Nog even wat sleeven!
 
Laatst bewerkt:
12-04 Extra ring voor de Aquero's.

Als ik ergens naar kijk en het staat me niet aan dan verander ik het. "niiet te veel kijken dus".

Frame een fractie kleiner dan de eerste.
Eerst gefreesd en daarna even zwart gespoten.
De maten zijn ten opzichte van de vorige net iets anders.

Bekijk bijlage 22891

Het eerste frame is met m3 torx aan de het frontje vastgezet.
20190412_173326.jpg

Het 2e frame is geplakt.
Ik houd nog een kleine ruimte vrij als ventilatie.
20190412_191440_001.jpg


Ook weer klaar
 
17-04 Aquacomputer D5 pompen met usb en Aquabus aansluiting opnieuw bedraden en sleeven.

Ik had het al een keer eerder gezien dat ze de achterkap van de pomp openmaakte.
We gaan het nu zelf doen "voorzichtig".

Eerst het kapje voorzichtig lostrekken.
Het zit erop gedrukt en niet gelijmd dat scheelt.
20190416_163926.jpg

Na het voorzichtig los solderen heb je meer ruimte "maar wel eerst een foto gemaakt".
Bekijk bijlage 22895

De avond hiervoor nog wat cable combs gefreest "geschikt voor paracord 550 type III .
Dit is ook de maat gaatjes die ik moet maken in het kapje van de pomp.
Past mooi binnen het formaat van de orginele sticker.
Bekijk bijlage 22896

Beetje leunen en klemmen dan de sleutelvijl erdoor.
20190417_113016.jpg

Even passen.
20190417_113416.jpg

Op het te solderen puntje na is alles gesleeved.
20190417_122012.jpg

De opening van een snijplank doet dienst als steun bij het solderen.
20190417_123149.jpg

Bij de volgende pomp mogen de uiteinden wel een stuk korter.
20190417_123421.jpg

Na het solderen de boel weer dichtdrukken.
Finished.jpg

Even testen.
En het blijft niet bij testen ook gelijk de firmware updaten.
20190417_150320.jpg


Ik had voor tamiya stekkers gekozen omdat ik dacht dat ze beter zijn dan de 4pin molexen.
Ik moet hierop terugkomen omdat ik persoonlijk vind dat het wiebelige stekkers blijven. Je moet aan beide zijden duwen voor een goede verbinding.

Voor een deskbuild zou ik eigenlijk audio stekkers of Neutrik (3 polig) aanbevelen. Gewoon klik en klaar.
 
Laatst bewerkt:
20-04 fabwerk device met bleutooth .

Moet ook even getest worden met de strippen leds die ik heb liggen.
Het is even spelen en uitzoeken welke strips het best geschikt zijn.
De strips had in gedachten voor onder mijn reservoirs.
Ik heb ze getest maar wacht er nog even mee.
Misschien ziet het er niet uit "kunnen we altijd nog inbouwen "nadat de boel draait.

ook hier de firmware upgraden met het gelijktijdig aansluiten van de Aquero.

Fotograferen is niet mijn ding.
Volgens mij is dit L3P groen "hi hi".
20190420_150431.jpg

Pincode voor je bleutooth aansluiting.
Ha ha ik verwacht niet dat er iemand door de 20 cm dikke muur iets kan veranderen maar ja het zit er nu eenmaal op.
20190420_144015.jpg

4 kanalen voor een strip.
Ik denk iedere kleur die je maar wilt hebben.
20190420_143900.jpg

Ik vermoed dat ik nog geen 10% gebruik ga maken van alle mogelijkheden. Maar er is heel veel mogelijk.
20190420_144001.jpg

Zo dit weten we nu ook "opbergen maar".
 
28-04 temp sensor cable sleeving.

Hoewel ik ruimte zat heb om een veelvoud van deze kabels weg te proppen. Kan ik het niet zo laten zitten als een bos spaghetti.
Kleine klusjes maar deze moeten wel gebeuren.
Ook weer sleeven met paracord 550 type 3.
Bij de eerste kabel had ik de draden op dezelfde hoogte doorgeknipt. Dat wreekt zich als je er krimpkous omheen doet.
Dus knippen we de kabel nu door op 2 verschillende plaatsen.

Ik ben geen elektronica expert maar doe het op mijn manier.
wikkelen en solderen daarna krimnpkous erover.
20190428_150340.jpg

Stukje paracord als sleeve .
Ik houd aan beide zijden een mm of 5 over zodat de boel makkelijker buigt.
20190428_145355.jpg

Het restant ligt erboven.
20190428_151459.jpg

Lang zat zo.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan