• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

D5 pompen

Source

Mr. Grillmeister
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe D5 pomp, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wat is zoal, naast het merk, het verschil tussen:

https://www.highflow.nl/watercooling/pompen/ekwb/ek-d5-pwm-g2-motor-12v-dc-pump-motor-sleeved.html

https://www.highflow.nl/watercoolin...ingularity-computers-protium-d5-pwm-pump.html


Wat rechtvaardigt het verschil van €45, behalve het -voor mij- onbekende merk?

En die VPP775, is dat nog van de grond gekomen? Bij grotere Amerikaanse shops zie ik hem niet eens in het assortiment.


-------

Met die G2 PWM, als ik die aansluit op een 5,25" fan bay controller, kan ik hem dan ook zachter/harder laten draaien, of enkel uitlezen?
 
Het zijn in principe allemaal dezelfde pompen uit dezelfde fabriek, prijsverschil wordt voornamelijk veroorzaakt door de grote van de inkoop door de merken en details zoals type bedrading, aansluiting, sleeving, verpakking etc.).

Die van EK wordt op veel grotere aantallen geproduceerd dan die van Singularity Computers, EK heeft dus een groot inkoop voordeel.
Daarbij sleeved Singularity Computers het nog zelf met MDPC-X sleeving.

Alphacool is Duits, in VS moeten ze nog heel wat marketing doen denk ik.
Hier in Europa doen ze het heel goed, hun VPP775 is inmiddels op V3, krijgen we nauwelijks RMA van retour, is dus ook een prima pomp.
 
Het zijn in principe allemaal dezelfde pompen uit dezelfde fabriek, prijsverschil wordt voornamelijk veroorzaakt door de grote van de inkoop door de merken en details zoals type bedrading, aansluiting, sleeving, verpakking etc.).

Die van EK wordt op veel grotere aantallen geproduceerd dan die van Singularity Computers, EK heeft dus een groot inkoop voordeel.
Daarbij sleeved Singularity Computers het nog zelf met MDPC-X sleeving.

Alphacool is Duits, in VS moeten ze nog heel wat marketing doen denk ik.
Hier in Europa doen ze het heel goed, hun VPP775 is inmiddels op V3, krijgen we nauwelijks RMA van retour, is dus ook een prima pomp.
Thanks!

Wat ik lees is de VPP775 een (goedkopere) DDC motor in een D5 behuizing, enkel watergekoeld?

Dan ga ik toch eerder voor een D5 G2 :>

En betreffende:
"Met die G2 PWM, als ik die aansluit op een 5,25" fan bay controller, kan ik hem dan ook zachter/harder laten draaien, of enkel uitlezen?"

Wat is tegenwoordig mogelijk met die pompen? Lees veel verschillende informatie, geen idee meer wat klopt. Enkel met Aquaero, of te regelen met elke fancontroller met genoeg vermogen?
 
Van wat ik heb begrepen heeft Alphacool de D5 pomp doorontwikkeld, haters/concurrenten hebben wel hun best gedaan om hun pomp af te kraken.
Ik zou niet zo snel alles geloven wat er op internet wordt geschreven, bij twijfel ook gewoon info bij de fabrikant opvragen en dan je eigen conclusie trekken is een beter idee :)

De D5 G2 is sowieso ook een goede keuze, maar dit is een PWM pomp, dan moet je het dus ook aansluiten op een fan controller die PWM ondersteunt.
Als jouw controller dat niet ondersteunt is het een net zo makkelijke oplossing om het PWM stekkertje aan te sluiten op een PWM aansluiting op jouw moederbord.
Dan regel je de pomp snelheid gewoon via Q-Fan control ofzo in de BIOS van jouw mobo.

Een D5 pomp zonder PWM kan je wel aansluiten op jouw controller (zonder PWM), dat wordt dan geregeld via voltage zoals een normale 3-pin fan.
 
Wat rechtvaardigt het verschil van €45, behalve het -voor mij- onbekende merk?

Het is te merken dat je er een tijdje uit bent geweest :112:
Singularity Computers is n merk wat al een tijdje vooral op internet mooie dingen laat zien.

Afgelopen jaar was er de onthulling van de RTX 2080Ti
die gepresenteerd werd via een creatie van L3p die een case van Singularity daarvoor gebruikt had.

Ter vergelijking: als je fabrikanten als Lian Li en Corsair ziet als de Mercedes en Audi van de computerbehuizing fabrikanten, dan is Singularity vergelijkbaar met Ferrari en McLaren.
 
Het is te merken dat je er een tijdje uit bent geweest :112:
Singularity Computers is n merk wat al een tijdje vooral op internet mooie dingen laat zien.

Afgelopen jaar was er de onthulling van de RTX 2080Ti
die gepresenteerd werd via een creatie van L3p die een case van Singularity daarvoor gebruikt had.

Ter vergelijking: als je fabrikanten als Lian Li en Corsair ziet als de Mercedes en Audi van de computerbehuizing fabrikanten, dan is Singularity vergelijkbaar met Ferrari en McLaren.
Haha, tja.
Zit ook nog op onderstaande hardware, PC heeft niet echt prio tegenwoordig ^^ Kan alles nog draaien op de 280X.
Enkel dat de pomp wat minder wordt en aan vervanging toe is. Eventueel binnenkort de GPU vervangen voor een Navi met bijbehorend VGA block.
Naast dat, amper nog bezig met waterkoeling/etc. :p


De vergelijking met automerken toont echter nog niet aan wat het verschil is?
Bij een Ferrari betaal je ook voor een enorme motor, lichtgewicht componenten en jaren research. Dat zie ik niet terug tussen eerst genoemde twee pompen...

Wat is nou het noemenswaardige verschil tussen een EK D5 en een Singularity D5?
Wat is de meerwaarde? Waar blinkt het merk in uit? Verschillend qua hardware? Andere printplaat? Meer vermogen (zie ik niet in specs)? Meer liter/uur (Zie ik niet in specs)?

Ofwel; wat is de meerwaarde naast het merk? Waarom duiken mensen hierop als ze het zelfde leveren als bijvoorbeeld EK?
Dat het een sleeve met een merkje heeft kan mij gestolen worden, EK is ook gesleeved en komt in een dichte kast.
Ben erg benieuwd waar ik €45 voor neerleg?



Fancontroller is trouwens Reeven Six Eyes II, zal eens opzoeken of deze RPM ondersteund (en genoeg vermogen kan leveren).
Edit: Lees dat de Six Eyes 30 Watt/channel kan en PWM-4Pin ondersteund. Zou moeten werken dan?
 
Laatst bewerkt:
[MENTION=1]Freddy[/MENTION] / [MENTION=27]MrGiorgio[/MENTION]

Als er daadwerkelijk andere eigenschappen aan dit merk verbonden zijn (betreffende de D5) hoor ik dat natuurlijk graag :hmm
Als de pomp inderdaad beter presteert of anders is kan ik uiteraard de meerprijs in overweging nemen. Met bovenstaande bedoel ik enkel dat het voor mij nu niet duidelijk is wat de meerprijs is (en dan hebben we het niet over een paar euro, maar 50%).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
Bas9466 2 pompen appart wel op zelfde reservoir Waterkoeling 2
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Aansluiten xspc RX 240 en leeg pompen Waterkoeling 4
J Aquaero 6 Pro met 2 pompen en 12 fans. Electronica 4
A twee pompen op 1 loop Waterkoeling 13
M 2 pompen?? Waterkoeling 3
Sw333t Welke pomp / pompen (stil doch krachtig) Waterkoeling 5
X MCP35X2 pompen aansluiten op TMS-200 controller Waterkoeling 6
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
A WK - pompen Waterkoeling 5
C 1 of 2 pompen? Waterkoeling 16
S [VERKOCHT] 2x mcp655 d5 pompen icm koolance Koolance RP-452X2 Verkocht 3
boefmans twee pompen in een dual bay reservoir Waterkoeling 14
G [IN-ACTIVE] Rads, pompen, koelblok 1366,microres Verkocht 38
Woozy Verschil in pompen. Waterkoeling 1
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
M Laing DDC-1Plus zachter laten pompen Waterkoeling 13
P Uitwerking verschillende pompen Waterkoeling 7
Quadcore How its made (Producten zoals Laing pompen, CPU's etc.) Handleidingen en Installatie Tips 9
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
D Dual bay res For DCC pompen (XSPC) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D voorstel pompen HighFlow Webshop 7
Busterben Enzotech Luna cpublock & sanso pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
maomanna 2 pompen in 1 loop, werkt dit? Waterkoeling 11
Freddy De ultieme montagetool voor DDC en D5 pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 44

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan